Toon posts:

Progje wat noten/akkoorden "herkent"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zker of dit nu in SA of hier moest.. maar probeer het maar hier..

Ik heb hier een *.wav bestand.. daarin zit een gitaarloop...

En nu vroeg ik mezelf af of er een programma bestond wat mij kan vertellen wat het eerste akkoord is in dat gitaarloopje..

Lijkt mij wel te kunnen namelijk.. een vriend van me draaide een programma (cakewalk) waarmee hij noten had gesampled.. En cakewalk kon m vervolgens vertellen dat dit een c of een a of b was.. Maar om voor zoiets simpels als dit Cakewalk te gaan installeren.. :?

Ik kan overweg met cooledit maar daar vind ik het ook niet in terug..

bvd.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Yamaha XG Works 4.0 kan dit geloof ik ook wel....maar ja...dan kan je net zo goed Cakewalk installeren, aangezien XG Works vrijwel alleen maar in het Japans te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou gelijk even vermelden waarom ik dit vraag..

Ik heb hier een gitaarloopje

En ik wil dus die stem uit die eerste noot halen door m te vervangen met een andere noot uit datzelfde loopje namelijk deze

maar dan moet die noot dus óf upgepitched worden of downgepitched worden..

En dat kan ik dus slecht horen.. zou makkelijk zijn als een proggie dit voor mij kon "berekenen"

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je kunt in cooledit toch de geluids-spectra met elkaar vergelijken, wanneer je na pitchen bijna hetzelfde spectrum hebt, mag je er vanuit gaan dat je goed zit.....maar je kunt dit loopje beter meer naar voren uit de intro van het nummer knippen, zit je niet met die stem erin als ik me niet vergis :)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39
't is in ieder geval een E - A - D - A loopje
en dat kleine stukje dat jij hebt geknipt is de A
denk alleen dat pitch shifter erg lelijk wordt (het is wel een grote afstand om te pitchen)
kun je niet makkelijker de E van de volgende maat pakken? of dit daar weer zang?

misschien kun je een voiceremover gebruiken?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je echt wilt pitchshiften zou ik de D (derde akkoord, tweede aanslag) pakken, dat is maar twee semitones, maar kopiëren uit een later stuk is altijd beter.
Pagina: 1