Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al eenige tijd een mp3 speler kopen.
Ik had vorig jaar bijna de rio 800 uit Amerika laten overkomen maar er ging het een en ander mis.
Nu heb ik maar besloten om er een te gaan kopen.
Maarja dan moet je gaan kiezen.

Na het afzoeken van de nodige sites ben ik tot de volgende mp3 spelers gekomen:

i-Bead 100 128 MB
MPIO FD100 128 MB
MPIO FL100 128 MB
iRiver iFP-180T 128 MB

Alleen de i-Bead is wat goedkoper.

Ik hoopte dat jullie mij misschien wat verder kunnen helpen zeker over het feit dat de i-Bead zo veel goedkoper is dan de rest van deze spelers.

Alvast bedankt

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De ibead heeft inderdaad als voordeel dat ie de goedkoopste is en uit de reacties van de nodige bezitters blijkt dat het een goede speler is.
De mpio's hebben als grootste voordeel dat ze uitbreidbaar zijn met extra geheugen kaartjes zoals secure digital voor de FL100. Tevens zijn dit beide ook zeer goede spelers.
Ben je echter een audiofiel en wil je absoluut de beste geluidskwaliteit dan zul je voor de iriver moeten gaan, echter van 1 gebruiker hier op het forum die de mpio FL100 en de iriver heeft vergeleken kwam de reactie dat de iriver wel een iets betere geluidskwaliteit heeft maar dat het verschil heel erg klein is.
Dus voor de beste geluidskwaliteit zul je waarschijnlijk een minidisk moeten kopen.
Ikzelf heb de mpio FL100 en ben er super tevreden mee.
Persoonlijk denk ik dat je met al deze spelers een goede koop zult doen.

Greetz,

Dark Matter

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik heb ook net 2 weken van dubben en wikken en wegen achter de rug.. bij mij is het uiteindelijk de I-Bead 256mb geworden.. (ik snap eigenlijk niet waarom je de 128mb als keuze optie hebt staan?.. met de huidige actie kost de 256mb 229 euro inlc bezorgkosten)

het heeft bij mij de doorslag gegeven dat ie zo mooi klein was en licht aangezien ik er veel wil mee sporten (hardlopen en fietsen) .. maar bij mij was de keus dan ook tussen deez en een diva, nike, nex en beatman flash.

ik zou kijken naar wat je er persoonlijk mee wilt.. en dan alle voors en tegens eens goed bekijken. kijk ook welke je de mooiste vind..das ook niet onbelangrijk :)

verder wat geluidskwaliteit betreft... ik waag het te betwijfelen of je het verschil hoort op 'normale' oordoppen.. zeker niet als je er 128kb mp3's op gooit of 96kbits wma's ..
de kwaliteit van al die spelers is gewoon goed genoeg..

kijk verder naar batterijen.. I-Bead laad je op via de usb.,., (en per april komt er dus een adapter voor) .. de anderen hebben batterijen.. en dan moet je ook weer een dure lader en batterijen kopen (mits je die al hebt natuurlijk.. ) ..

succes met je keuze :)

Verwijderd

Ik adviseer je om geen mp3 speler te kopen maar een Netmd minidisc speler. Aan te sluiten op je USB poort. Ondersteunt USB 2.0 en je kunt gewoon je mp3 tjes overzetten . Geen beperking met opslagruimte (een schijfje kost 2 euro) en op en schijfje kan 160 minuten muziek. Prijs: ongeveer 229 euro

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Naja om maar even ontopic te blijven. Als je van Heldere stevige lage tonen houdt zou ik niet voor de mpio's gaan. Kijk dan liever uit naar de iriver. Die klinkt toch net iets beter.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 09:10:
Ik adviseer je om geen mp3 speler te kopen maar een Netmd minidisc speler. Aan te sluiten op je USB poort. Ondersteunt USB 2.0 en je kunt gewoon je mp3 tjes overzetten . Geen beperking met opslagruimte (een schijfje kost 2 euro) en op en schijfje kan 160 minuten muziek. Prijs: ongeveer 229 euro

En 160 minuten noem jij veel? Op 256MB past ongeveer 250min muziek en 256MB speler kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer. Bovendien is MetMD niet echt je-van-het, maar laten we het daar niet over hebben hier, hij vraagt om MP3-spelers.

Ik heb zelf een MPIO (DMG) en die bevalt uitstekend, dus ik denk niet dat je een miskoop gaat maken als je voor een van de genoemde MPIO's gaat.
De iRiver is ook een zeer goede speler trouwens. Over de i-Bead kan ik niets zeggen, heb 'em niet gehoord :)

• nikao
mjah.. ik denk dat je met geen van bovenstaande players een miskoop begaat.. :)
en over netmd.. tsja.. de topicstarter zal de keus tussen md en mp3 speler al wel gemaakt hebben anders komt ie natuurlijk niet met 4 specifieke modellen aanzetten waartussen hij nog twijfelt..
dus replies over (NET)md's lijken me niet bepaald ontopic

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 15:06

nihitsia

The Banana goes on always on

Ik zou persoonlijk voor de I-bead gaan. Omdat ik je deze al eens heb aangeraden :)

Gamebak Specs

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

voor 299 zijn er (zeer binnenkort) al harddisk-spelers te koop, dus waarom nog zo'n prijzige/overprijste flashspeler kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 26-03-2003 12:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• nikao
Mooooody schreef op 26 March 2003 @ 12:56:
voor 299 zijn er (zeer binnenkort) al harddisk-spelers te koop, dus waarom nog zo'n prijzige/overprijste flashspeler kopen?
omdat die kleiner/lichter zijn?.. als ik zon groter/zwaarder apparaatje wil koop ik wel een md :)

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is nu precies waarom ik ook zo een flash mp3 speler heb gekocht.
Je merkt helemaal niet dat je zo een ding bij je hebt.
En dan lekker kicks op de mountainbike de berg af met Fluke/Atom Bomb op je kop.
>:) >:) >:) vreet

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ik twijfel dus tussen precies dezelfde modellen.

Een bijkomend voordeel van de I-Bead vind ik de oplaadbare (Li-ion?) battery. Dat ben ik zo gewend met meerdere apparaten en vind ik persoonlijk praktischer dan (oplaadbare) AA(A)-tjes.

Voor mij geldt ook dat ik met het mountainbiken weinig heb aan een MD-speler, bovendien heb ik nog een ouwe van Sharp liggen.

Eigenlijk gaat het voor mij nog tussen de I-Bead 100 128 MB en de MPIO FL100 128 MB. De I-River vind ik persoonlijk net iets minder mooi.
Ik ga ook nog even verder wikken en dubben ;)

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
Mooooody schreef op 26 maart 2003 @ 12:56:
Omdat je dan weer last heb van anti-shock.
IBM Microdrives (bedoel je neem ik aan) zijn redelijk duur btw.
Een IPod of Creative Nomad is ook niet echt tof qua prijs :)

Geef mij maar de I-Bead 256

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 26 March 2003 @ 20:39:
[...]

Omdat je dan weer last heb van anti-shock.
IBM Microdrives (bedoel je neem ik aan) zijn redelijk duur btw.
Een IPod of Creative Nomad is ook niet echt tof qua prijs :)

Geef mij maar de I-Bead 256
Je hebt geen last van de schokken, omdat die dingen 16 mb flashgeheugen hebben als buffer (30 minuten), dat moet dus wel genoeg zijn. De HD laadt dan weer wat mp3tjes in het geheugen, en dan kun je er weer 30 minuten tegenaan (merk je overigens niks van). Overigens zijn ipods duur ja, maar binnen 2 maanden is er veel concurrentie denk ik (check het HD-topic maar), met ook kleine dingen zoals de iRiver iHD-100 :).

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:11:
[...]

Je hebt geen last van de schokken, omdat die dingen 16 mb flashgeheugen hebben als buffer (30 minuten), dat moet dus wel genoeg zijn. De HD laadt dan weer wat mp3tjes in het geheugen, en dan kun je er weer 30 minuten tegenaan (merk je overigens niks van). Overigens zijn ipods duur ja, maar binnen 2 maanden is er veel concurrentie denk ik (check het HD-topic maar), met ook kleine dingen zoals de iRiver iHD-100 :).
[zeikmodus]
Het is iRiver iHP-100 (hdd speler vanaf 10GB ~mei/juni) iGP-100 (flash speler met soort microdrives).
[/zeikmodus]
Neem eens een kijken in het flashplayer/hdd topic er komen binnenkort wel gebruikerservaringen.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 26-03-2003 22:49 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar hoe duur worden die hdd players dan?
En het idee van nog langer wachten vindt ik niet echt tof.
Ohja de reden dat ik geen MD wil is omdat ik er in principe al een heb (eigenlijk van mijn moeder maar die gebruikt hem nooit). Nu wil ik niet mijn hele leven met haar md speler rondlopen. Maar het is een goede tijdelijke oplossing.
Maar de reden dat ik er geen een wil is omdat het gewoon een bandje blijft. En die Mp spelers zijn behoorlijk prijzig. Je moet ook nog eens al die bandjes mee sleuren.

Het leifste heb ik geen AAA of AA batterijen maar ja als je op vakantie bent kun je niet je i-bead in je pc stoppen. (ja er komt een adapter maar die is niet gratis)
En de MPIO FD100 heeft gem 23 uur speeltijd op een AA batterij das erg veel.

Het is jammer dat ik die iRiver niet zo mooi vind anders had ik die genomen. En het is ook jammer dat ze geen interne menutjes hebben zoals de Hdd players maar om daar nou zo veel voor te betalen.
Pagina: 1