Toon posts:

Aluminium kast van EUR 40,--

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn eigen aluminium kast gemaakt!!!

De totale informatie staat hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~stlangke/case/case1.jpg

Er zit nu een P166 in, met het zwarte koelblok op de foto en een 8 CM fan op 5 volt. De harde schijf gaat 's nachts uit. Heerlijk. Ik heb de kast al een tijdje geleden gemaakt, maar niet gepost omdat hij nog niet af is. Ik kan me er echter niet toe zetten de laatste aluminium profielen erop te zetten. Wie motiveert me? :)

Mijn uptime is nu 25 dagen, er hangt een 20" beeldscherm aan deze computer en ik gebruik hem vooral om dingen op mijn server te doen (zoals dit bericht posten).

In elk gaatje past een ledje, dus misschien komt hier nog een vervolg-mod op. :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Lol hij is fijn :D. Maar waarom geef je nou 40 euro uit aan een paar platen alu? Het ziet er iig niet erg isolerend uit, maakt die western nu niet veel herrie?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van niet-geluids-isolerend is een voordeel van niet-warmte-isolerend. Het is maar hoe je het bekijkt. En zolang mijn muziek over het geluid van de HD komt heb ik er niet zo'n problemen mee. En zoals ik al zei, als ik de computer niet gebruik gaat de harde schijf uit, dus dan heb ik er geen last van.

Nog even en we hebben allemaal solid-state geheugen, maar zolang dat niet zo is kan ik best leven met dat geruis.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
sorry hoor...maar u gaat door voor de lelijkste casemod >:)

zoals shotgun al zei: 40 euro voor wat alu platen?
kan je beter een cheap AT caseje ergens op de kop tikken

Modbreak:dat soort opmerkingen hou je voortaan maar voor je. Kritiek mag, maar dit is meer flamen.

[ Voor 33% gewijzigd door m-m op 26-03-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
SonyEricsson schreef op 26 March 2003 @ 01:54:
sorry hoor...maar u gaat door voor de lelijkste casemod >:)

zoals shotgun al zei: 40 euro voor wat alu platen?
kan je beter een cheap AT caseje ergens op de kop tikken
Moet je me nou persoonlijk beledigen? Mijn case is echt mana-vet. Misschien is de afwerking wat lomp, maar het idee is geniaal, al zeg ik het zelf. Het aluminium is trouwens makkelijk te bewerken. Het is te knippen met een beetje flinke schaar.

• iets
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 01:47:
Het nadeel van niet-geluids-isolerend is een voordeel van niet-warmte-isolerend. Het is maar hoe je het bekijkt. En zolang mijn muziek over het geluid van de HD komt heb ik er niet zo'n problemen mee. En zoals ik al zei, als ik de computer niet gebruik gaat de harde schijf uit, dus dan heb ik er geen last van.

Nog even en we hebben allemaal solid-state geheugen, maar zolang dat niet zo is kan ik best leven met dat geruis.
Naar mijn weten wordt een P166 toch niet zo heet :?. Valt toch wel passief te koelen met de airflow uit de voeding? En wat heeft het voor nut om je HD s'nachts uit te doen? Kun je niet beter meteen de hele comp uitzetten 8)7.

En ik denk niet dat er ooit nog solid state geheugen komt in die bak ;).

edit: op je site vindt ik trouwens nergens een figuur 3 :?. En heb je misschien ook nog ergens een wat duidelijkere pic van het ding? Want op de foto die in de TS staat lijkt het ding net een gedrocht met zo'n lomp gat in de voorkant.

Ow het is een soep :P. Wel een goeie, want ik zie het nu pas :P.

[ Voor 21% gewijzigd door iets op 26-03-2003 02:03 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 26 maart 2003 @ 02:00:
[...]

Naar mijn weten wordt een P166 toch niet zo heet :?. Valt toch wel passief te koelen met de airflow uit de voeding?
De voeding heeft geen fan. De P166 @ 183 is wel passief te koelen (als in: hij gaat niet kapot) maar nadat ik mijn vingers gebrandt had aan het koelblok besloot ik er een fan op te zetten. :)

Passief koelen kan wel:
Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/ftp/images/photos/KoelblokMod/medium/DSCF1410.jpg
En wat heeft het voor nut om je HD s'nachts uit te doen? Kun je niet beter meteen de hele comp uitzetten 8)7.
Dit heeft als voordeel dat hij sneller gebruiksklaar is (e.g. geen opstarttijd) en hij kan fijn dnetc pakketjes grazen... }:O
En ik denk niet dat er ooit nog solid state geheugen komt in die bak ;).
Blijf kijken op GoT, het komt nog. :)
edit: op je site vindt ik trouwens nergens een figuur 3 :?. En heb je misschien ook nog ergens een wat duidelijkere pic van het ding? Want op de foto die in de TS staat lijkt het ding net een gedrocht met zo'n lomp gat in de voorkant.
Figuur 3? Waar heb je het over?
Ow het is een soep :P. Wel een goeie, want ik zie het nu pas :P.
:)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 02:11 . Reden: Niet flamen, mijn Akai geluidsinstallatie is weg. ]

• iets
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 02:10:
De voeding heeft geen fan. De P166 @ 183 is wel passief te koelen (als in: hij gaat niet kapot) maar nadat ik mijn vingers gebrandt had aan het koelblok besloot ik er een fan op te zetten. :)
Een Pentium1 mag 120C worden ofzo voordat hij doorbrandt. Dat de heatsink erg heet wordt is dus niet zo erg lijkt me.
Passief koelen kan wel:
[afbeelding]
Wow B). En jij wou me vertellen dat het ding daar niet passief mee te koelen is :P. Volgens mij snap ik waarom je IDproccie dood is >:).

Nu zie je BTW ook dat je case nit zo krom is als hij lijkt op de eerste foto :).
Dit heeft als voordeel dat hij sneller gebruiksklaar is (e.g. geen opstarttijd) en hij kan fijn dnetc pakketjes grazen... }:O
Kun je een HD dan gewoon ontkoppelen dan als de PC aan staat 8)7. Als ik de IDE kabel uit mijn hd trek loopt mijn pc toch gelijk vast hoor :?.
Figuur 3? Waar heb je het over?
Op je informatie site staat er bij fig 3 geen plaatje :P.

tvw

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

ShotGun schreef op 26 March 2003 @ 02:19:
Kun je een HD dan gewoon ontkoppelen dan als de PC aan staat 8)7. Als ik de IDE kabel uit mijn hd trek loopt mijn pc toch gelijk vast hoor :?.
Je kunt ook alleen de power cable van je hd halen :)
Maar hij zal wel gewoon bedoelen dat z'n OS hem uitschakelt, als ie tijdje niet wordt gebruikt.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 26 March 2003 @ 02:19:
[Kun je een HD dan gewoon ontkoppelen dan als de PC aan staat 8)7. Als ik de IDE kabel uit mijn hd trek loopt mijn pc toch gelijk vast hoor :?.
Ja, daar heb je 1337 Wizard Skillz voor nodig.... of gewoon hdparm.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-02 18:35

Sogree

..::te huur::..

SonyErricson

kan ik jou ergens bereiken ofzo?
of zou jij mij aub een mailtje kunnen sturen?
Ik wil je graag wat vragen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

• je zegt zelf al dat hij nog niet klaar is
• je startpost voldoet niet aan de richtlijnen
• uitleg wat je ongeveer gedaan hebt ontbreekt
• topictitel is niet goed
Kan je even wachten tot je hiermee klaar bent (die laatste profielen erin zetten dus) en dan een beter topic openen? Thnx.

En mensen, als je alleen maar met iets lulligs kan reageren: Reageer dan niet! In een mod zitten vaak veel uren. Opbouwende kritiek is niets mis mee, maar de topicstarter de grond in drukken is not done.

[ Voor 26% gewijzigd door m-m op 26-03-2003 18:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.