Mozilla Plugins troubles

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb inmiddels bij about:plugins een hele hoop plugins staan, waarvan slechts 3 het doen:
de flash player, de excel viewer met crossover plugin, en de powerpoint viewer met crossover plugin.

De realmedia plugin is gekoppelt aan mime type: audio/x-pn-realaudio-plugin, terwijl een aantal sites audio/x-pn-realaudio gebruikt wordt. Ik heb met een hexeditor het -plugin verwijderd. Nu krijg ik een mooi zwart scherm als ik een realmedia bestand probeer te openen, OF ik krijg de ascii-weergave van een binary bestand te zien.
Als ik het -plugin erachter laat staan, werkt het bij een aantal gevallen half, dat wil zeggen, Mozilla download het bestandje en opent het vervolgens in een standalone realplayer, maar niet in de browser.
Weer een andere probeerde te beweren dat zelfs audio/x-pn-relaudio-plugin niet beschikbaar was bij mij, terwijl hij toen echt in mijn about:plugins verscheen.

Daarna heb ik um maar geupgrade naar de plugin die bij de RealOne player zit.
Hiervoor gelden dezelfde problemen als hierboven.

Verder heb ik nog Windows Media player plugin geinstalleerd via crossover plugin, maar als ik hiermee probeer een windows media bestand(.asx) te openen krijg ik gewoon de inhoud van deze .asx op mn scherm te zien ipv dat hij windows media player start.

Bij de met crossover geinstalleerde plugin voor QuickTime krijg ik het volgende bericht in mijn status bar:
The plugin initializiation failed. Please reload the page and try again.

Dit alles heb ik geprobeerd met Mozilla 1.3 en 1.2, beide gewoon de binary downloads omdat als ik um compileer met GCC 3.2 ik helemaal geen plugins meer kan gebruiken.

Ik heb gezocht op google, maar lijk, naast een aantal opera-gebruikers die proberen de plugin in opera aan de gang te krijgen, de enige te zijn die dit probleem heeft Afbeeldingslocatie: http://www.pointpro.nl/crooked.gif

[ Voor 2% gewijzigd door MadEgg op 26-03-2003 01:12 . Reden: :S vervangen door plaatje ]

Tja

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
En de distributie die je gebruikt is....Gentoo met GCC 3.2, als ik je ondertitel en post goed begrijp?

Al gezocht op de gentoo forums?

Plugins zijn inderdaad een beetje een ramp...maar bij mij werkt alles wat ik via Crossover installeer (bv. Quicktime) wel prima (ook in Gentoo, met GCC 3.2 gecompileerde Mozilla). Ook flash werkt. Real media heb ik nooit geprobeerd.

offtopic:
P.S. wat moet dat :S smiley dingetje voorstellen? Die hebben we hier niet op GoT...

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
offtopic:
De smiley ben ik gewend uit MSN Messenger, en dit is wat het voorstelt: Afbeeldingslocatie: http://www.pointpro.nl/crooked.gif

Flash werkt bij mij inderdaad ook en in bovenstaande post was ik acrobat reader nog vergeten, en die werkt hier ook.

Verder heb ik ook op gentoo gezocht, maar daar vind ik slechts mensen die de plugin wel aan de gang hebben gekregen alleen bepaalde extensies niet afspelen. Als ik zover kom, dan kan ik die extensies er nog wel inhacken :7

Ik heb inderdaad Gentoo 1.4 met GCC 3.2.2, en mozilla binaries.

[ Voor 8% gewijzigd door MadEgg op 26-03-2003 01:14 ]

Tja

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Dit is niet-gratis software waar jullie het over hebben, of vergis ik me?

Als mijn browser gratis iets flexibeler kan worden, dan doe ik dat graag.
Ik gebruik nu netscape-plugger 4.0 maar kan geen exel of powerpoint rommel zien.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Crossover plugin is gratis te krijgen, werkt voor onbepaalde duur. Nadeel is echter wel dat je tijdens het gebruik om de minuut ofzo een "Friendly Reminder" krijgt dat ze het heel erg zouden apprecieren als je 25 dollar neertelt om het programma te kopen.
Gaat wel eens irriteren :). Maar als dat je niet ergert, kan je het gewoon gratis downloaden van www.codeweavers.com

Tja

Verwijderd

Probeer voor mediabestanden eens de mplayer-plugin (wel eerst mplayer en win32 codecs installeren). Ik heb daar vrij goede ervaringen mee.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:18:
Probeer voor mediabestanden eens de mplayer-plugin (wel eerst mplayer en win32 codecs installeren). Ik heb daar vrij goede ervaringen mee.
Leuk alternatief, speelt redelijk wat af. Alleen de filmpjes op de windowsmedia.com website opent ie nog steeds gewoon als tekstbestanden in mozilla. Nou zijn het dan ook tekstbestanden met een verwijzing naar het echte filmpje, maar die hoort ie toch vanzelf te openen?

Verder heb ik een tegenovergesteld probleem aan wat ik heel veel gevonden heb. Mplayer doet alleen maar fullscreen :(
Dat is niet leuk als er een leuk filmpje in een site geembed is, het wordt gelijk fullscreen getrokken. Hoe zet ik dit uit?

In de faq's en dergelijk wordt er heel veel aandacht aan besteed hoe het fullscreen te krijgen, met allerlei flags en config files. Dat is om het aan te zetten. Ik zie echter nergens hoe ik het uit kan zetten

Hmmz.. hij bleek /etc/mplayer.conf helemaal niet te gebruiken, maar /usr/share/mplayer/mplayer.conf waarin fs=yes stond. Na deze in fs=no te hebben veranderd, komt ie niet meer fullscreen, maar in een venster. Nog steeds niet embedded

[ Voor 23% gewijzigd door MadEgg op 26-03-2003 21:15 ]

Tja

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
Bij mij werkte die mplayer-plugin ook niet echt helemaal geweldig. Ik heb de moed voorlopig maar opgegeven dat die filmpjes-rommel echt goed gaat werken. Als je er toch nog uitkomt, laat dan vooral weten hoe :)

Plugger werkte wel, maar die bleef vaak lopen nadat ik het betreffende venster al lang had gesloten, en dan bij voorkeur ook alle niet-gebruikte CPU-tijd opslokken natuurlijk...

offtopic:
MadEgg schreef op 26 March 2003 @ 01:11
De smiley ben ik gewend uit MSN Messenger, en dit is wat het voorstelt: [afbeelding]
-----
Hint: Non-Windows Operating Systems. Veel mensen hier: MSN == :r :X B) . En het is hier tenslotte GoT, niet MSN ;)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Wilke schreef op 26 March 2003 @ 21:36:
Bij mij werkte die mplayer-plugin ook niet echt helemaal geweldig. Ik heb de moed voorlopig maar opgegeven dat die filmpjes-rommel echt goed gaat werken. Als je er toch nog uitkomt, laat dan vooral weten hoe :)

Plugger werkte wel, maar die bleef vaak lopen nadat ik het betreffende venster al lang had gesloten, en dan bij voorkeur ook alle niet-gebruikte CPU-tijd opslokken natuurlijk...
Ok, dan puzzel ik nog vrolijk even verder. Zal in ieder geval eens een mailtje sturen naar CodeWeavers dat zo lang ik geen plugins aan de praat krijg, ik niet echt geneigd zal zijn om ervoor te betalen :)
offtopic:
MadEgg schreef op 26 March 2003 @ 01:11
De smiley ben ik gewend uit MSN Messenger, en dit is wat het voorstelt: [afbeelding]
-----
Hint: Non-Windows Operating Systems. Veel mensen hier: MSN == :r :X B) . En het is hier tenslotte GoT, niet MSN ;)
Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens. Ik ben een liefhebber van ICQ maar als de mensen met wie je wil chatten allemaal diehard MSN-users zijn heb je niet echt een keus. En ja, je went toch aan die smileys he :)

Tja

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu er al een topic open is voor plugin troubles post ik hier mijn probleem, ipv nieuw topic.

Ik draai hier Debian testing met mozila-browser (1.3-3) met de bijbehorende libs uit unstable. Ik heb Java Runtime Environment gedownload, uitgepakt, en een symlink gemaakt (ln -s) met dat bestand en ~/.mozilla/plugins.

Als ik mozilla opstart, bij about:plugins keurig de hele rits plugins van java, met de melding dat ze enabled zijn. Bij edit/preferences/advanced is java enabled.

Andere plugins doen het wel goed, zoals flash. Mozilla opstarten via console en dan het proberen te starten van java applet van www.kindertent.com (is een site die mijn zusjes veel gebruiken, ik voor alle duidelijkheid niet :P ) geeft geen foutmeldingen in console.

Kan iemand licht in de duisternis brengen? De search geeft wel veel hits met java en mozilla plugins troubles, maar niemand die ze bij about-plugins heeft staan en een symlink heeft gemaakt, en dat java het dan niet doet.

[ Voor 1% gewijzigd door hereweare67893 op 26-03-2003 22:22 . Reden: mozilla versie toegevoegd ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
INTERNAL ERROR on Browser End: Exec of "java_vm" failed: 2
<
System error?:: No such file or directory
Gdk-ERROR **: Fatal IO error 9 (Bad file descriptor) on X server :0.0.
INTERNAL ERROR on Browser End: Could not read ack from browser
System error?:: Resource temporarily unavailable

Is het toevallig deze foutmelding? Die krijg ik namelijk sinds ik geupgrade heb naar Mozilla 1.3 van 1.2
Deze melding krijg ik zowel bij blackdown als bij Sun java.

Tja

• hereweare67893
  • Niet online
MadEgg schreef op 26 maart 2003 @ 23:48:
code:
1
2
3
4
5
6
INTERNAL ERROR on Browser End: Exec of "java_vm" failed: 2
<
System error?:: No such file or directory
Gdk-ERROR **: Fatal IO error 9 (Bad file descriptor) on X server :0.0.
INTERNAL ERROR on Browser End: Could not read ack from browser
System error?:: Resource temporarily unavailable

Is het toevallig deze foutmelding? Die krijg ik namelijk sinds ik geupgrade heb naar Mozilla 1.3 van 1.2
Deze melding krijg ik zowel bij blackdown als bij Sun java.
Nope. Wat ik nu op mijn systeem heb is ook een upgrade van 1.2.1 naar 1.3-3. Ik krijg de foutmelding, als ik op dat, overigens zeer idiote, puzzelstukje klik dat de juist plugin niet geinstalleerd is. :{

• hereweare67893
  • Niet online
subtiel kickje ;)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 19:46
... als we toch bezig zijn...

Ik heb mozilla (zelfde fout trouwens ook met phoenix) en daarbij de laatste java van sun gehaald. Alles lijkt ok maar chat.ilse.nl geeft na inloggen :
code:
1
2
3
Error: document.handle has no properties
Source File: http://chat.ilse.nl/
Line: 567

en doet verder dus weinig. Iemand met suggesties?

Verwijderd

Probeer het eens met deze versie van de java plugin, jullie proberen waarschijnlijk een GCC 2.95 gecompilede plugin te gebruiken met een GCC 3.2.x gecompilede Mozilla/Phoenix, deze plugin werkt iig bij mij wel perfect (hoewel ik java probeer te vermijden waar het kan)

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...-01-linux-i586-gcc3.2.bin

:) hoop dat dit jullie problemen oplost, verder wel ff de SUN java wegpleuren voordat je deze installeerd.
suc6!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bekend met dat probleem en daarom heb ik mozilla nooit zelf gecompileerd, altijd de binary gebruikt.. blijft niet 100% werken :(

Tja

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:17

lohost

iemand had al localhost :-(

Wellicht had je hier nog wat aan:
http://plugins.mozdev.org/

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 19:47:
Probeer het eens met deze versie van de java plugin, jullie proberen waarschijnlijk een GCC 2.95 gecompilede plugin te gebruiken met een GCC 3.2.x gecompilede Mozilla/Phoenix, deze plugin werkt iig bij mij wel perfect (hoewel ik java probeer te vermijden waar het kan)

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...-01-linux-i586-gcc3.2.bin

:) hoop dat dit jullie problemen oplost, verder wel ff de SUN java wegpleuren voordat je deze installeerd.
suc6!
IIRC dan werkt met gcc 3.2 de sun jdk niet maar moet je die van blackdown hebben :)

hier kun je kijken welke JRE je nodig hebt (die van sun of die van blackdown)

Ik denk dat de link van hierboven plugindoc.mozdev.org moest zijn, en dan voornamelijk de linux x86 sectie :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

mplayer heb ik in mozilla werkend, en die kan een heleboel.
http://forums.gentoo.org/...ic.php?t=47041&highlight=
dit topic op get gentoo forum is wel nuttig. mplayer kan ook real doen, en andere leuke dingen. idee om met een schone mozilla te beginnen?

Verwijderd

Mozilla 1.3 (uit debian sid) doet 't op java na ok... flash e.d. werkt gewoon....Op plugindoc.mozdev.org staat dat je in mijn geval de blackdown versie nodig hebt....maar ook dat hielp niet......Welke java versies werken wel met moz1.3 uit debian sid?

Verwijderd

[offtopic]schopje[/offtopic]
Pagina: 1