Ik ben bezig aan een CMS systeem, en ik wil wat extra functies voor de 'content' velden. Ik zou graag dynamische dingen kunnen weergeven, bijvoorbeeld:
Allemaal zaken die vervolgens gereplaced moeten worden.
Ik weet wel hoe ik met reg_exps de (iets als [%[ *]%] ) de stukken moet vinden, maar is er ook een handige manier om vervolgens de stukken tussen de [% en %] naar een PHP-functie te sturen?
dus, vervang alle [%$iets%] door de output van de PhpFunctie($iets) .
Phpfunctie() is dan een phpfunctie waarin ik definieer wat er met echo= en mailform= etc. moet gebeuren.
Ik zou het wel kunnen fixen via een lange weg: eerst locatie zoeken van [%, dan van %], dan via substr (of zo) de tekst ertussen selecten, die uitvoeren met PHPfunctie() en dan weer een Replace doen met [%......%] maar dat vind ik niet zo netjes.
code:
1
2
3
4
| [%echo=ip%] [%echo=lastvisit%] [%listchildren%] [%mailform=bla@bla.com,naam,email,bericht%] |
Allemaal zaken die vervolgens gereplaced moeten worden.
Ik weet wel hoe ik met reg_exps de (iets als [%[ *]%] ) de stukken moet vinden, maar is er ook een handige manier om vervolgens de stukken tussen de [% en %] naar een PHP-functie te sturen?
dus, vervang alle [%$iets%] door de output van de PhpFunctie($iets) .
Phpfunctie() is dan een phpfunctie waarin ik definieer wat er met echo= en mailform= etc. moet gebeuren.
Ik zou het wel kunnen fixen via een lange weg: eerst locatie zoeken van [%, dan van %], dan via substr (of zo) de tekst ertussen selecten, die uitvoeren met PHPfunctie() en dan weer een Replace doen met [%......%] maar dat vind ik niet zo netjes.
[ Voor 19% gewijzigd door mocean op 26-03-2003 00:13 ]
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com