Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie van de 3 (voeding vraagje)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding.

(ik weet dat ik niet de enigste ben die hier een topic over opent :O maar ik ben er nog niet een tegen gekomen die een duidelijk antwoord geeft op mijn vraag, of ik heb niet goed genoeg gesearched. |:( )

maar ik weet niet wat ik moet halen. :?

Mijn eerste vraag is hoeveel watt moet ie hebben?

300, 350, 400 of zelfs meer?

rekening houdend dat ik aan het eind van dit jaar hoop up te graden naar een nieuw athlon 64 systeem.

ik ben nu in bezit van een 250 watt standaard voeding van een inwin kast
die mijn amd duron systeem tot nu toe probleemloos heeft gevoed inclusief een stroomvretende voodoo5 (nu niet meer)

daarnaast moet ie still zijn!! :z
ikzelf zit te twijfelen over de volgende 3 merken:

Antec treupower
Enermax
Zalman

Van Antec hoor ik dat ze gezien worden als één van de of zelfs de beste voedingen.
Verder hoor ik iedereen hier over Enermax want het schijnt dat nogal veel GOT tweakers in het bezit zijn van een Enermax voeding.
En Zalman staat juist weer bekend om haar STILLE producten.

weet iemand het antwoord op de vraag welke de beste keus is?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik heb hier een QTec 550 Dual fan gold en ben er zeer tevreden over. Deze voedingen leveren betrouwbare spanningen en maken weinig geluid, hoewel ik dat toch niet hoor in mijn straaljager ;)
Al met al een goede prijs/kwaliteits-verhouding en misschien een alternatief....

verder moet je minimaal een 300watt hebben, maar voor de zekerheid zou ik maar een 400 of 450 nemen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Tja, dit is toch iets wat met enig zoekwerk te vinden had moeten zijn :{

Over het algemeen moet voor een hedendaags AMD-systeem een voeding van 300W voldoende zijn. Voor een wat drukker bezet systeem (meerdere HD's, flinke videokaart, brander(s), fans, etc...) voldoet een 300 W ook wel, maar op voorwaarde dat deze stabiel is op de +5 en +12 V lijnen. Een voeding van 350W of meer is in elk geval aan te raden.

Ik heb geen idee welke eisen AMD stelt aan een voeding voor een A-64, maar ik denk niet dat ze meteen een voeding van 400W of meer verplicht gaan stellen. Als je het helemaal zeker wilt weten, moet je een 450W of meer voeding aanschaffen.

Je wilt een stille en stabiel voeding en je kijkt daarbij naar Antec, Enermax en Zalmann. Mijns inziens zie je een belangrijk merk over het hoofd: Q-tec. Ook dit merk staat bekend om haar stille en krachtige voedingen tegen een acceptabele prijs.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 04:46
Het is onzin om een voeding te nemen van hoger dan 300 watt, ik heb hier een redelijk zwaar systeem draaien op een 300 watt voeding, met flinke vga kaart (GF4 Ti4600), brander, dvd speler, 2 dikke schijven, goeie cpu (athlon xp 1800+), 512 mb ddr en met volop verbruik kom ik nog niet eens boven de 200 watt (ja, we hebben daar een meter voor) en we hebben het in allerlei omstandigheden gemeten, onder het branden, onder het gamen, van alles geprobeerd.

Ja, het is jouw keuze...
En het ligt er ook aan wat voor voeding, want de ene voeding van 300 watt kan bijv. continue met 300 watt draaien en een andere kan dat maar even.

[ Voor 3% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 26-03-2003 00:33 ]

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Ik zou gaan voor een 400 Watt Antec voeding, ik heb de bovengenoemde 550 watt Q-tec gehad en ik vond het dus niks.. luidruchtig... de enermax behoort stil te zijn.. ik heb 4 enermax adjustable case-fans dezelfde die in de voeding zitten.. en geloof me er zit een erg irritante brom in.. over de Zalman kan ik je niets vertellen... maar ik denk niet dat hij stiller is dan een Antec voeding.. . ik gebruik zelf een Chieftec 360 watt voeding... heb ik nu een Papst op 12 db in gestopt... en ik hoor geen verschil met het orgineel...

Dus voeg eventueel aan je lijst een 360 Watt Chieftec toe.. slechts 50 euro meen ik.. goede stabiele en stille voeding.. en anders ga voor de Antec...\

Sorry... even wat vergeten.. ik zou gewoon een 400 watt nemen zodat je in de toekomst (zeg 2-3 jaar) genoeg power hebt...

[ Voor 9% gewijzigd door Sedat op 26-03-2003 00:37 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk maar eens met de search, over alle drie de merken is zat te vinden, en ook valt er een boel te vinden over hoeveel watt voor een bepaald soort systeem. Kijk verder ook nog es naar reviews van voedingen op andere hardwaresites e.d. dan kom je er echt wel uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.