Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al 2 weken te tobben of ik hiervoor een thread moet openen, maar uiteindelijk toch maar gedaan: Ik zit nu te springen om een nieuwe gsm, en mijn oog is gevallen op de Siemens C55 met blauw display. Probleem: niet verkrijgbaar in NL?

In principe is de T-mobile-prepay-C55 volkomen perfect, maar die is simlocked :(
Even op my-siemens.com kijken, en je komt erachter dat dit toestel zoals ze bij T-mobile aanbieden, niet officieel in NL door Siemens los wordt verspreid. Tis dus blijkbaar een deal tussen Siemens en T-mobile

Kijk je op my-siemens.com wat ze in Australie en Hongkong aanbieden, dan kom je erachter dat ze hier deze versie wel aanbieden, weliswaar met glow-in-the-dark fronts, maargoed, t gaat mij om het blauwe display en verder normaal C55-functionaliteit.

Hongkong:
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hk/c55_1.jpg

Australie:
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/au/au_c55_0.jpg
Australische datasheet

Sinds anderhalve week heeft de NL-afdeling van my-siemens echter ook een Silver edition van de C55 in hun glossary: volledig zilver MET BLAUW DISPLAY!!

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/nl/nl_c55_9.jpg

Maar helaas... tis een C55 met een (voor mij) nutteloze extra (composer ofzo) plus zo'n opvallend silver front (ben meer van: doe maar gewoon, doe je al gek genoeg), wat beide zal resulteren in hogere aanschafprijs.

En overigens kan ik sowieso nergens überhaupt een non-simlocked C55 met blauw display vinden (los of icm abo - muv die van T-mobile prepay natuurlijk).

Gsm.nl, gsmweb.nl, telecom4u.com, enz. enz. weten van niets, siemens.nl reageert al anderhalf week niet op mijn mail, alle soorten gsmwinkels in de stad reageren alsof ze water zien branden... ik weet niet waar ik op dit moment terecht kan voor een dergelijk toestel...

Iemand die het op dit moment weet (ja, over 3 maanden zal iedereen natuurlijk met zo'n gaaf toestel rondlopen ;) ) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 00:02 . Reden: Pics ingevoegd ]

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb geen inhoudelijke info voor je, anders dan dat ik iemand ken die hem heeft en ik de fone er ERG sjiek uit vond zien. Echt veel beter dan die lichtblauwe standaard.

...gamen blijft leuk...

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:02
idd, er zjin drie variante van de siemens c55 (volgens de europese siemens website) de aqua, champagne en de silver edition, de laatste beschikt over een blauw displays en wat extra's zelf was mijn oog ook op die gsm gevallen maar ik heb ook enige tijd gezocht maar nergens in NL een plek gevonden waar je hem kon bestellen, kben wel een paar Duitse sites van siemens tegen gekomen via google waar je hem mayb wel kunt bestellen onder rembours...

zodra ik meer info of een besteladres heb post ik het.

groet.

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
ah, bedankt Magnolia. Als je dat zou willen doen, graag!
Wel vreemd dat Siemens niet reageert op mijn mail en ze het toch wel op hun site hebben staan (en niet bij "te verwachten.../ binnenkort verkrijgbaar...")

Maargoed, misschien kost het tijd om te distribueren, ik lees overal (en nergens) dat de C55 moeilijk verkrijgbaar is op het ogenblik.

Verwijderd

http://www.gsm.nl/phptest/toestellen.php

Hij kost €10 meer dan de gewone, neem aan dat die met dat blauwe display is? Die ga ik denk ik ook kopen, als min abo is afgelopen, bel niet zo veel dus wil prepay :)

Edit: Gaat dus om de zilvere :P Denk dat ik die ga bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 16:31 ]

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
een vriend van mij heeft hem gisteren gekocht met een T-Mobile Prepaid, het is een zwarte met een blauw scherm. Hij was in de aanbieding voor 150 euro, hij heeft hem gekocht bij de Megapool

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:11
mijn zusje heb een c55, zwart, met blauw display.
maar je kan de frontjes verwisselen, dus je kan ook een andere kleur nemen denk.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op 01 April 2003 @ 16:31:
mijn zusje heb een c55, zwart, met blauw display.
maar je kan de frontjes verwisselen, dus je kan ook een andere kleur nemen denk.
Ja, de kleur van het schermpje. Het moet wel blauwe verlichting zijn natuurlijk, die veranderd niet bij het wisselen van een frontje. Zou wel cool zijn trouwens :).

Verwijderd

Topicstarter
@All!! ik was er rond 13uur achtergekomen, gelijk even een mail naar gsm.nl gestuurd met de vraag of het om de zilveren met BLAUW licht ging (wel ff zeker weten dan... €169 is niet niets)

Maar ik weet 99.99999999% zeker dat dit 'm is zoals ie bij my-siemens.nl staat!!
Zodra ik een bevestiging heb, bestel ik m gelijk!! (en gelijk ff kijken of iemand mijn zilveren front/backcover wil ruilen tegen zijn/haar t-mobile zwart/zilveren - ik val nl niet graag op :) )

@Bush: Thx voor de link - dan weten anderen het ook waar ze dit mooi dingetje kunnen bestellen tegen een redelijke prijs !!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 20:15 . Reden: Bush bedankt! ]

Verwijderd

Ik heb ze ook al een mailtje gestuurd met dezelfde vraag, zo ja dan wordt dit ook mijn nieuwe phone met ICM prepay kaartje :) Heb nu aan abo maar bel veel te weinig, is gewoon zonde van het geld :/

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
de t-mobile prepaid is idd met blauw scherm licht en oranje toetsen licht.

dat weet ik bijna 100% zeker

Verwijderd

Topicstarter
pcies... same here. heb nu een c35, maar die houd het al na 2 minuten spreektijd of 1 dag standby voor gezien. Als ik morgen geen mailtje heb, bel ik wel ff. Ik moet m zsm hebbuh :)
ben zo blij, ben zo blij (la la la la laaaaaa _)

Verwijderd

Topicstarter
uh.. -Utopist- , ik geloof dat die T-mobile c55 ook blauwe toetsen heeft (weet ik nie zeker, het was zo licht in de telefoonshop) . die met blauw display en oranje toetsen, dat moet de M50 zijn (collega van me heeft m, is verrassend kleiner dan ik had gedacht)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:55:
uh.. -Utopist- , ik geloof dat die T-mobile c55 ook blauwe toetsen heeft (weet ik nie zeker, het was zo licht in de telefoonshop) . die met blauw display en oranje toetsen, dat moet de M50 zijn (collega van me heeft m, is verrassend kleiner dan ik had gedacht)
nope, de c55 heeft geen blauwe toetsen. 101% cker

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de confirmation, DrNizeGuy.. weet ik zeker dat ik de goeie stap neem om die silver edition te nemen (die heeft wél blauwe toetsen) ;) help! houd me tegen... ik wil nu al die order plaatsen :) want wat is die c55 zilver mooooooooooi

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
vind je de P800 niet veel mooier? :P

maarre ik vind die t-mobile edition ook wel gaaf want het blauwe licht loopt cool over in oranje van de toetsen, is wel apart.

Verwijderd

Topicstarter
onze directeurs hebben de p800. en hun ipaq ingeleverd. neu... doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg ;) als ik die gasten zie gamen op hun p800 :E)

oja... ik kon het echt niet meer houden: IK HEB 'm BESTELD ZOJUIST!!!! maarre.. max 8 dagen levertijd... shit... nóg een week wachten!

Verwijderd

Laat ff weten of hij idd blauwe led/toesten heeft :) In juli loopt mijn abo af, hopelijk is ie dan weer wat goedkoper geworden :P

• Paitor
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Ik heb hem vandaag mogen vasthouden :)
Hij ziet er goed uit.
Die zwarte die in dit topic wordt genoemd, dies T mobile only.
De nieuwe C55 wordt 'voor iedereen'.
Alleen is deze, voor zover ik weet net wel net niet op de markt op dit moment.
Geen verdere info dus van mij waar je hem kan kopen
(onze mediamarkt is nog in de aanbouw, dus wij hebben hem iig nog niet ;) )

Maar hij is silver/ chroom, en heeft blauwe leds, dat kan ik jullie verzekeren :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
@Bush: will do that! Later dus meer, eventueel ook met foto's ervan en helemaal uitgekleed enzo (ff kijken of ik wat tijd kan maken ;) )
@Paitor: t-mobile only: dat vreesde ik al ja, maargoed nu ik weet dat ie oranje toetsen heeft, hoef ik m ook niet eens (sim-unlocked)

dat ie nog niet op de markt is/was, klopt, dit is week 4 ofzo dat ik erachter kwam dat ie bestaat... goed neuzen in de andere landen waar siemens gsm verkoopt, en je komt achter de nieuwste trends (in dit geval dankzij die t-mobile only-c55)

en ik zat dus te twijfelen of dit topic nu wel een topic op GOT waard is, nou: wel dus :)

PS. waar je 'm _nu_ kunt kopen (op het web dan, is het goedkoopst, ook incl. rembours enzo): gsm.nl, die link die is genoemd leidt je er naar toe!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

inXs

known as inXs

IK heb de blauwe telefoon met oranje LEDS zal ik maar zeggen.. Maar is het mogelijk om die LEDS te vervangen? Of moet je dan echt met lasaparatuur aan de gang enzo? Of is een schroevendraaier voldoende? Ik vind blauw wel errug stoer namelijk!

superB

Verwijderd

Topicstarter
www.blue-led.de of van dat soort zaakjes... die solderen geloof ik andere ledjes ipv je originele, misschien ook iets met andere weerstanden enzo .. ff googlen en je weet waar het in NL wordt gedaan.

simpeler is gewoon een standaard blauwe te pakken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 13:23 ]

Verwijderd

De blauwe is idd super. En die versie van t-mobile is idd gaaf, wat mij opviel is dat de frontjes van de t-mobile versie aanzienlijk steviger is dan de versie die ik heb gekocht, ergens in een opvlieging toen hij net te koop was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:05:
De blauwe is idd super. En die versie van t-mobile is idd gaaf, wat mij opviel is dat de frontjes van de t-mobile versie aanzienlijk steviger is dan de versie die ik heb gekocht, ergens in een opvlieging toen hij net te koop was.
dat zou nog wel eens kunnen kloppen. een collega van me heeft dus de aqua blauwe (oranje scherm) ,en ik zie m dus nu elke keer zijn mobiel uit elkaar halen (haha!) en schoonmaken. Daarbij viel op dat de cover (front/back) best fragiel waren (ongeveer zoals de M50 van een andere collega). Die t-mobile c55 zou best wel eens een non-exchangable cover hebben (in mijn geval: BETER!)

Verwijderd

Topicstarter
UPdate:
Reply van GSM.nl op mijn vraag of die silver een blauw display had, en de order die ik daarna heb geplaatst:
Wij hebben uw bestelling voor een Siemens C55 zilver mogen ontvangen.Helaas is het toestel nog niet uit voorraad leverbaar.Daardoor kan ik nog niet zeggen wat voor kleur display het toestel heeft.
Mijn excuses voor dit ongemak.
hmmm... 2 weken wachten dan?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:31

Maximus

There is no substitute

ga gewoon naar je locale TMobile boer en haal hem daar :? heb ik ook gedaan met mijn C55

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
uhm.. dat is het juist: lees de complete thread maar... in de fysieke winkels heb je 'm nu nog niet

en die laatste zin van mij was met een ;) bedoeld :)

• Magnolia
  • Laatst online: 05:02
-De c55 kan frontjes wisselen.
-De c55 heeft OF oranje toetsen en oranje schermpje OF blauwe toetsen en blauw schermpje.

Die met oranje LEDs is de meest gangbare, en word icm met T-mobiel veel verkocht. De met blauwe LEDs is wat moeilijker verkrijgbaar en gaat door het leve als de Silver Edition, Ik vind die met blauw een stuk mooier.

Ontspan.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

neem die gewoon van t-mobile, koop een kabeltje bij gsm-extra.com en hoppa, je kan hem naar alles flashen.
(je kan bijv. java unlocken, firmware updaten enz enz, maar dat is illegaal :B)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

Ik heb trouwens iets raars met mijn C55 / T-Mobile prepaid. Na het aanzetten en code ingeven zoekt hij het netwerk. Dan komt ie aanfietsen met T-Mobile NL en dan verschijnt "Schrijffout SIM". Dat verdwijnt dan weer na enkele seconden, en kan het telefoontje gewoon gebruikt worden. Alles werkt gewoon. Heeft die "Schrijffout SIM" iets met de SIM-lock te maken?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

EXX schreef op 10 april 2003 @ 09:38:
Ik heb trouwens iets raars met mijn C55 / T-Mobile prepaid. Na het aanzetten en code ingeven zoekt hij het netwerk. Dan komt ie aanfietsen met T-Mobile NL en dan verschijnt "Schrijffout SIM". Dat verdwijnt dan weer na enkele seconden, en kan het telefoontje gewoon gebruikt worden. Alles werkt gewoon. Heeft die "Schrijffout SIM" iets met de SIM-lock te maken?
een schrijffout SIM heeft IMO niets te maken met een SIM lock. Poets anders ff je SIM kaart schoon en plaats hem ff op nieuw in het toestel misschien dat niet alle connectors goed verbonden zijn met de SIM kaart en er bv. vuil tussen zit.

edit:
a ff googlen doet de trick

van: http://www.gprsworld.nl/gastboeken/siemens_c55_review.htm
[door Sandra] "Ik heb een siemens C55 gekregen voor mijn verjaardag. Het is een prepaid van T Mobile. Er zijn echter 2 rare dingen mee: - bij het aanzetten komt er een schrijffout naar de SIM. Volgens T-Mobile is dit een softwareprobleem van siemens en wordt er gewerkt aan de oplossing. Siemens bevestigt dit. - Als ik een SMS ontvang met een plaatje erin, staan er 3 berichten in mijn inbox. Met alle 3 de berichten kan ik niks doen. En als ik een SMS verstuur met een plaatje(ik zie het plaatje dan ook in de tekst staan), kan de ontvanger ervan er niks mee, behalve wissen. T Mobile verwijst naar siemens en siemens verwijst naar T Mobile. Wat kan ik hiermee? Moet ik iets instellen op de telefoon om de plaatjes te kunnen ontvangen en versturen ofzo?"
softwarefout dus gewoon negeren.

[ Voor 41% gewijzigd door aardbeix15 op 10-04-2003 09:45 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

T Mobile verwijst naar siemens en siemens verwijst naar T Mobile.
* Zucht *, het bekende van-het-kastje-naar-de-muur verhaal dus. Nou ja, ik heb er (nog) geen last van. Thanx 4 the info aardbeix15.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
shit... nu meer dan een week verder en ik heb nog geen bericht van gsm.nl dat het pakketje er aan komt :'(.
de silver ed. met blauw scherm is inderdaad heel moielijk leverbaar. Alleen gsm.nl en telecom.nu (geloof ik) hebben ze momenteel.... en bij phonehouse of t-fortelecom hoef je al helemaal niet aan te komen....

oja /edit: flashen van die stuff?? dat is wel euro's die je zo verbrast indien het verkeert afloopt.... doe mij maar gewoon een legaal ding waar ik jaren van kan genieten!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*
update... heb mijn telefoon die ik op 1 april (no joke) heb besteld, nog niet binnne.
Vanochtend mail gestuurd, vanmiddag bericht: vanwege leveringsproblemen kan de c55 zilver waarschijnlijk pas in week 19 worden geleverd.
gsm.nl weet zelf nog niet of het de zilver edition is (met blauw scherm).. de prijs op gsm.nl is btw. met 10 euro verhoogd naar 179 euro ( zomaar??? )

baal, baal.. 7 weken wachten op een telefoon die al wat knaken kost...
offtopic:
pfff. intussen worstelen met het Nokia menu van mijn in-between-mobiles-3210-zonder-trilfunctie. Voor mijn nóóit een Nokia zeg!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Magnolia schreef op 10 april 2003 @ 00:56:
-De c55 kan frontjes wisselen.
-De c55 heeft OF oranje toetsen en oranje schermpje OF blauwe toetsen en blauw schermpje.

Die met oranje LEDs is de meest gangbare, en word icm met T-mobiel veel verkocht. De met blauwe LEDs is wat moeilijker verkrijgbaar en gaat door het leve als de Silver Edition, Ik vind die met blauw een stuk mooier.
Ik heb anders een exemplaar dat een blauw schermpje heeft, maar oranje verlichte toetsen. Kleur van het toestel is zwart/antraciet met zilver en is gewoon gekocht bij een T-mobile prepaid pakket.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 13:22:
www.blue-led.de of van dat soort zaakjes... die solderen geloof ik andere ledjes ipv je originele, misschien ook iets met andere weerstanden enzo .. ff googlen en je weet waar het in NL wordt gedaan.

simpeler is gewoon een standaard blauwe te pakken ;)
Hij ziet er echt mooi uit !!!
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/au/au_c55_0.jpg

Die zou ik echt wel willen ombouwen mijn display en dan zo er voor terug krijgen!
Ik heb nou al een c55 vet veel plezier mee , echt fijn ding !!
Zou wel gaaf zijn als ze dat in nederland deden !!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Een beetje offtopic, maar ik kan nergens frontjes vinden voor de c55, want ik vind die standaard blauwe niet echt mooi. Ik heb ze zien staan op de siemens site. Maar nergens tekoop gezien.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 17:05

McFizban

Hackito ergo sum.

SiErRa schreef op 25 April 2003 @ 17:44:
Een beetje offtopic, maar ik kan nergens frontjes vinden voor de c55, want ik vind die standaard blauwe niet echt mooi. Ik heb ze zien staan op de siemens site. Maar nergens tekoop gezien.
Frontjes zijn te koop bij de Media Markt (Hebben ze ook datakabels en andere zooi)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
of anders online van die non-siemens frontjes (telecom.nu? )

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

ik vond de compleet zilvere c55 met t-mobile prepaid wel mooier, maar op deze geil ik ook flink ... het verschil is o.a. wel de prijs in het voordeel van de geprepaid-de, maar simlock sux ook natuurlijk hoewel je dat eraf kunt halen (legaal of illegaal, wat maakt het uit)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 22:13
SiErRa schreef op 25 April 2003 @ 17:44:
https://communication-mar...oupID=940&pkPrdGrpID=2540

Daar heb ik de Lenny Lux Glow-In-The-Dark Clip-It cover gekocht voor m'n C55...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm zojuist binnen :) na 6 weken :(

maargoed... foto's komen er binnen uh... na het weekend ??
TIESTO here we come ;)

Verwijderd

Haast je niet met de foto`s :O
Pagina: 1