Toon posts:

[XP] auto shutdown doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, search gehad, MS knwoledge base gehad en nog es de search ... maar niets gevonden op mijn probleem.
ok ten eerste WIL ik in mijn config ->device manager ->computer -> standart PC aan laten staan, omdat ik alleen op die manier de IRQ's zelf kan beheersen, en als ik hem op ACPI zet dan gaat windows alles op 11 gooien en dat wil ik niet.
Daarnaast hen ik geen APM tab in mijn powermanagement folder :(

Alle oplossingen die ik gevonden had om XP dus automatisch af te laten sluiten waren "APM aanzetten" (kan dus niet, want dat heb ik niet) of "ACPI instaleren en dan verder iets doen" maar das voor mij dus ook geen optie :(

iemand nog suggesties hoe ik mn comp. dus wel zelf kan laten afsluiten nadat ik op "shutdown" heb geklikt ipv dat hij "it is now safe to turn your computer off" blijft weergeven ?

thnx

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vroeger had je zoiets in de bios, iets onder de powersafe ofzo. ik weet niet of dat nu nog zo is.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het slaat nergens op om hem op standard PC te zetten, ACPI is nix mee, en ook niet met het delen van IRQ's, das heel normaal en hoort bij de acpi standaard.

heb je problemen dan ofzo?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ohja, dat vergat ik er bij te zetten, mn BIOS heeft die optie dus ook niet.

En met ACPI kan ik dus niet zelf mn IRQ's regelen, dan dumpt windows alles op 11 (netwerkkaart, geluidskaart, vid. kaart en alle andere kaarten die ik erin heb) en dat vertraagt soms wel als ik verschillende programma's tegelijk run.

Verwijderd

Kan je geen vaste IRQ's in de bios toekennen, of wordt dit ook door Microsoft overruled ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Als je moederboard geen softpoweroff ondersteund kun je net zo goed ophouden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 08:47:
Kan je geen vaste IRQ's in de bios toekennen, of wordt dit ook door Microsoft overruled ?
inderdaad geprobeert, geen suc6 ... ook niet met "Plug 'n play OS : OFF"
mutsje schreef op 26 March 2003 @ 10:01:
Als je moederboard geen softpoweroff ondersteund kun je net zo goed ophouden.
hij deed het wel toen ACPI nog aan stond ...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 10:24:
[...]

inderdaad geprobeert, geen suc6 ... ook niet met "Plug 'n play OS : OFF"
Volgens mij kan jemet ACPI evengoed wel verschillende IRQ's krijgen hoor, je moet alleen ff kaartje voor kaartje erin steken en even kijken welke je bij elakar doet (PCI sloten hebben meestal per paar gedeelde IRQ)
Ook kan je de optie 'Reset Confiuration Data' o.i.d. ff gebruiken om de IRQ's te resetten.
[...]

hij deed het wel toen ACPI nog aan stond ...
Tja, die ACPI heb je gewoon nodig om je pc echt uit te schakelen, want dat is nu net de interface die windows nodig heeft om je voeding uit te schakelen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, zal het eens proberen dan ...

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik las een tijdje geleden dit: 'Bij iemand anders moest het dan weer zò: Configuratie,systeem / hardware / apperatenbeheer / beeld / verborgen apparaten weergeven. Dan zie je klein roodkruisje bij APM. Die moet je aan zetten.'

Verwijderd

even zoals het op mijn PC werkt.
Ik heb de standard HAL met APM tab en dan kun je de PC gewoon uitzetten net als onder de ACPI. Momania heeft hier dus duidelijk geen gelijk.

Een vraagje : hoe heb je de HAL omgezet naar de standard?

1) ik had dit namelijk eerst gedaan via de device-manager --> toen had ik geen APM tab-blad en kreeg dus het save to shutdown geval

2) volgende install : netjes met F5 tijdens het booten en toen wel APM tab-blad en kon dus netjes mijn PC automatisch uitzetten.

--> en volgens mij moet als je PC ACPI ondersteund die PC zeker APM ondersteunen dat is toch een veel oudere standaard.

ps) soms wil je net als de starter inderdaad geen ACPI aan hebben staan. Zoek maar eens op audigy soundcard en vreemde geluiden / hangende PC's en er gaat een wereld voor je open......1 waar je niets van wil weten. :r

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 16:46 ]

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb ook zoiets vaags bij mn vriendin.

Als je bij Windows xp zelf zecht Afsluiten, gaat de hele pc uit. Nu heb ik een snelkoppeling op het desktop gemaakt naar shutdown.exe -t 0 -s en als ik die gebruik krijg ik dus ook het scherm: "Het is nu veilig om uw pc uit te zetten."

Erm...

Pagina: 1