Toon posts:

WINDOWS 2003 HEEFT LINUX CODE!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 heeft linux code in zich. Dat blijkt uit het feit dat ik bezig was met het configureren van mijn iptable firewall in combinatie met LVS. toen ik bezig was met het instellen van named en squid ging ik het geheel testen.

Toen ik op een andere computer met linux kernel 2.4.19 en dezelfde named configuratie. Met Konqueror 3.0.0-10 en Mozilla kwamen raar genoeg alleen sites naar voren met Linux webservers en ..... de Microsoft Website die draait op Win 2003 8)7 :? !!!

Alleen toen de named database was gerefreshed was het over en deed de LVS nat het naar behoren.

De enige conclusie die heeruit kan worden getrokken is dat Win 2003 Linux code in zich heeft! Als je dezelfde problemen / eigenaardigheden hebt gehad post het dan hier.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

1) Waar heb je het in godensnaam over :?
2) Zie 1 :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Windows is sinds 2000 al grotendeels op unix code gebaseerd. Vooral de TCP/IP stack is afgekeken van FreeBSD. Niks verbazends eigenlijk. Microsoft's interne motto is eigenlijk altijd al geweest: Beter goed jatten dan zelf maken.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 25-03-2003 23:01 ]

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

De tcp/ip stack van windows 2k en xp is afkomstig van FreeBSD.
Dus dit is niet zo erg "schokkend".

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wannapuf schreef op 25 March 2003 @ 23:01:
Windows is sinds 2000 al grotendeels op unix code gebaseerd.
Vanaf NT om precies te zijn. Als ik me niet vergis is NT opgezet door Ex-VMS programmeurs..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:16

Beaves

Usque ad Finem

Kan je ook een begijpbaar verhaal compilen of moeten wij dat zelf maar proberen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

moto-moi schreef op 25 March 2003 @ 23:01:
1) Waar heb je het in godensnaam over :?
2) Zie 1 :?
You got point, ik word er werkelijk niet wijs uit :|

I see dead pixels...

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

MaxxMark

HT is Tof!

imo is het al langer bekend dat microsoft vaak genoeg relied op unix code en/of programma's. Zo heb ik vaker gehoord (niet duidelijke/natrekbare bronnen) dat tijdens development vaak genoeg equivalenten van unix commando's zijn gemaakt om makkelijker te kunnen werken aan microsoft code (onderandere "top" en "ls" en dat soort dingen).

Verder heb ik laatst nog in een blad gelezen over dat nieuwe windows versies een verbeterdere cl-oriented functies heeft waarmee tenminste een beetje normaal gepiped kan worden. Hiermee werd een poging gedaan om een hand uit te steken naar de unix oriented systeem beheerder. Als ik er aan denk zal ik morgen even kijken welk blad dat was enzo. (en niet vergeet het hier te posten ;) )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

eeehm.... tsja, ik heb dit verhaal heel aandachtig gelezen, wel 2 x, maar ik sluit me toch aan bij MOTO-MOI

Verwijderd

Jajajaja :?

Euhm, vind je het heel erg dat deze persoon die wel eens wat met *nix doet en ook programmeert, jouw verklaring erg in twijfel trekt.
Sterker nog, je geeft zelf al de oplossing van je probleem. Het is een DNS (cache) probleem naar alle waarschijnlijkheid

Daarnaast is deze topic absouluut niet in overeenstemming met de eisen die wij aan een topic in NOS stellen. Om over het hoofdletter gebruik in de topictitel nog maar niet te spreken

/slot

Verwijderd

En, Leuk :? Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.