[HDD] hdd problemen, alweer dood?

Pagina: 1
Acties:

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Eerst had ik een maxtor 7200 rpm 30 GB udma100 schijf. Die kon ik gratis ruilen (werk in winkel) tegen een 40 GB Maxtor Liq. 8 drive 7200rpm.
Die had na een maand SMART error, backup & replace. Weer ruilen nu tegen Maxtor 9 series 60GB umda133. Deze maakt soms rare tikken en heeft af en toe slechte performance in benchmarks, dan weer goede. Speedfan gaan de spin retry etc error-counters alweer omhoog....

Hoe kan dit? Eerst nooit problemen. Moederbord was altijd goed, zelf terug klokken helpt niet. Voeding is ook okee, Edimax 350 watt.

Kan dit toch het mobo zijn? Hdd controller geeft lijkt me signalen aan de controller op de HHD zelf. Mochten die signalen corrupt zijn dan zou de controller op de hdd ze niet snappen en normaal nix doen. Of zou het de firmware zijn van de hdd?

2 in a row is ook niet goed. Nu krijg ik voor test WD600BB drive van Western Digital (udma100).

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook andere kabels geprobeerd?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Is de voeding wel goed. Dat hij op de 12V of op de 5V meer dan 5-10% afwijking heeft?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
De kabels heb ik ook al verwisselt, geen verschil. Het zijn nu zelfs weer platte (non-rounded) kabels....

Zou het toch op 1 of andere manier een slechte molex zijn? Alle molexen zelfde probleem --> voeding. Die maxtors gaan bij korte powerdown hun heads parkeren, dat zou dan te tik kunnen zijn. Dan bij powerup weer opspinnen.

Toch ff nieuwe voeding regelen bij baas. Als ik running op molexen druk (sommige) dan gaan alle cdrom-lampjes knipperen.

ervaringen zijn welkom!

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800