Toon posts:

ATI Radeon 9700 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn PC (S-video) gekoppeld aan mij TV (scart). Ik kan nu zonder problemen mijn divx films op mijn TV bekijken.

Maar er ontstaat wel een probleem als ik webstreams / internetvideo op mijn TV kijken.

Ik krijg dan spontane reboots, voorafgegaan door het alom gekende en gevreesde blue screen. En ik krijg hierbij de volgende foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
blablabla

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele BIOS update.
Schakel bios geheugenopties zoals caching of shadowing uit.

blablabla

ati3duag.dll - Adress .....

fysieke geheugendump is voltooid.

Het gaat dus blijkbaar om het bestand ati3duag.dll. Waardoor ik ook weet dat dit prolly veroorzaakt wordt door de videokaart. Ik heb reeds de nieuwste drivers geinstalleerd. Dat helpt dus ook niet.

Wie kan en wil me a.u.b. helpen? Bij voorbaat mijn hartelijk dank hiervoor!

Mijn systeem:

Intel Pentium 4A 2533 MHz
Asus P4T533
650-watt
512 MB (RDRAM)
ATIRadeon 9700 Pro
Creative SoundBlaster Extigy
Western Digital 120 GB IDE 8MB SE (2 stuks)
Lian Li PC-70
Sony GDM-F520
Microsoft Windows XP Professional UK
Microsoft Office XP Professional UK
Symentac (Norton Systemworks 2003)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Het enige wat ik zo'n beetje kon vinden met die dll is dat het probleem waarschijnlijk te maken heeft met DirectX.. Meer weet ik er ook niet over! Maar aangezien de problemen dus bij streaming enzo voorkomen ligt het porbleem misschien bij de DIrectX Media bestanden ofzo... probeer eens van DirectX versie te wisselen!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Direct X versie 9 geinstalleerd op mijn systeem. Moet ik dat dan wisslen met oudere versie? Nee toch?

Verwijderd

misschien 9.0a?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels directx geupdated ... helaas nog steeds hetzelfde probleem ... wie kan me helpen?

Verwijderd

Heb je je logboek al nagekeken?,misschien kan die jou op weg helpen?

Verwijderd

Drivers van je radeon al gecheckt?

Is je plank OC'ed?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik mijn log vinden? En hoe OC ik mijn plank? Bedankt!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
eventviewer

Start => Run/Uitvoeren => eventvwr [ENTER]
Pagina: 1