[harddisk] vergeet bestandssysteem?

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37
In mijn computer hangen 2 HD's: Een Seagatte 80 gb en een MAXTOR D740X. Alles werkte goed.
Vervolgens heb ik mijn computer gereboot zodat ik met een "schone" en "snelle" computer mijn Maxtor kon gaan backuppen (comp stond al heel lang aan).
Bij mijn nieuwe sessie van Windows gebeurt er iets raars. Windows vraagt of hij de partitie moet formatteren. Ik heb uiteraard nee geklikt, omdat ik weet dat er nog heel veel (BELANGRIJKE!!) informatie op staat. Ook op de andere partitie van mijn Maxtor is de indeling onbekend bij WinXP en hij vraagt weer of ik wil formatteren.
Ik heb de HD eruit gehaald, in een ander systeem gedaan; zelfde probleem :(

Is er een optie hoe ik dit probleem kan verhelpen? Of ben ik echt alles kwijt? Is Data Recovery Software een optie? Of kunnen deze alleen "verwijderde bestanden" recoveren?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Misschien kun je proberen met Advanced FDisk in combinatie met een Win98 Bootflop proberen de partitietabel te herstellen.
code:
1
aefdisk /show

geeft je een lijst met partities, en
code:
1
aefdisk /changetype:<type>:<partitie nummer>

verandert het type (misschien kun je het zo resetten). Oh en qua partitietypen hebben ze geen referentie: type C (tis hexadecimaal) is FAT32, type 7 is NTFS.

Succes