[celly - AL440LX] Max haalbare?

Pagina: 1
Acties:

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Geachte dames & heren, koeken en peren,

Ik heb gezocht, edoch een niet bevredigend antwoord gevonden. Mijn queeste is de volgende: Chipset AL440LX op Intelplankje (fsb66 met slot1), wat is nu de maximaal toepasbare celly?
Kan ik hier elke celly opmikken al dan niet met converter? Of ben ik gebonden aan wat de misbruiksaanwijzing zegt en dus beperkt tot een slot1 celly433? Ik ben dus helemaal niet thuis in die Intel-meuk, 't is allemaal voor m'n schoonmoeder die er wat office-toepassingen op doet en er mee thuisbankieren cq i-netten wil.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26
Probeer eens de laatste bios update te zoeken en lees het changelog. Daar staat wel in tot hoever ie kan na de bios update.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
ja dat had ik al gezien tijdens mijn zoektocht. Met laatste bios is max haalbare volgens Intel-specs 433MHz. Mijn vraag is dus aan mijn mede_tweakers_ of het mogelijk is (niet volgens het boekje dus) om er een nog snellere proc op te plakken.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat moet gewoon kunnen tot 533MHz Mendocinno hoor..,het heeft dezelfde voltage als de 433MHz en de Multiplier wordt door de CPU bepaald en niet het mobo..
De FSB is 66MHz dus eigenlijk zal het mobo een worst wezen wat erop komt (als het maar een celly is van dat type core)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Uit m'n hoofd de Celeron 533, let wel dat je de Mendocino versie neemt en niet de Coppermine-128 (te herkennen door de 'A' achter de snelheidsaanduiding, dus jij moet 'm zonder A hebben). Dit is trouwens een PMG verhaaltje, geen DOC iets :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Sowwy maar 't is toch ook een b-tje oc-en? O-)
Maarrr nu nog 1 vraagie: die 533MHz Mendocin(n)o, daar kan ik toch ook de fcpga versie (als die er is) van gebruiken? Uiteraard dan middels convertor. Of moet dat per-se een Slot proc wezen?
Wordt die coppermine ook wel aangeduid met cellyII?

[ Voor 12% gewijzigd door wierydude387 op 25-03-2003 22:26 ]

Verwijderd

Dit is wel wat voor PMG idd :) Een enkeltje PMG dus... Abbadon, have fun :P

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

't is allemaal voor m'n schoonmoeder die er wat office-toepassingen op doet en er mee thuisbankieren cq i-netten wil.
Pfff, ik werk dagelijks op een Celeron333. Doe nou alstjeblieft niet alsof je een enorm trage reutelbak aan het bouwen bent. Op dat mobo zit nu ongetwijfeld een Celeron 233 of een PII-300, en daar kan je prima mee thuisbankieren en internetten, zolang er maar meer dan 128MB RAM in zit. (Want ik kan er mee Oracle-en, Delphi-en, Got-en, mp3-en, divx-en zonder me te ergeren en ik heb ook wel een 1400MHz pc, maar zolang ik geen cpu-slurpende toepassingen draai heb ik geen voorkeur voor een machine).

Kortom: als je al een proc hebt zou ik die gewoon houden.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

fsb omhoog trappen :? moet dat wel kunnen met t mobotje ofcourse ;)

• dion_b
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:34:
fsb omhoog trappen :? moet dat wel kunnen met t mobotje ofcourse ;)
Met een Intel OEM plank... :z

Alhoewel- dit is een AL440LX oftewel Intel Atlanta. En die heeft Packard Bell wel eens gebruikt- en laat ik nou ooit een zwaar brakke en niet in een jaar tijd geupdate site gemaakt hebben om Packard Bells to OCen >:)

http://www.student.kun.nl/dion.blake/pboc/
niet zeuren, het is een waardeloze layout, maar het is MIJN waardeloze layout :z

Enig probleem is dat ik nog geen meldingen heb omtrent de AL440LX. Maar de procedure op m'n PBOC site is toe te passen:

BIOS OC is uitgesloten. Softwarematig moet daarentegen kunnen. Download CPUFSB, lees de manual en zoek dan de PLL van de AL440LX. Als die door CPUFSB of SoftFSB ondersteund wordt: clocken die hap >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wierydude schreef op 25 March 2003 @ 22:23:
Sowwy maar 't is toch ook een b-tje oc-en? O-)
Maarrr nu nog 1 vraagie: die 533MHz Mendocin(n)o, daar kan ik toch ook de fcpga versie (als die er is) van gebruiken? Uiteraard dan middels convertor. Of moet dat per-se een Slot proc wezen?
Wordt die coppermine ook wel aangeduid met cellyII?
De FCPGA versie is een coppermine. Je moet de PPGA hebben. Slot 1 533MHz mendocino bestaat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Ares408 op 26-03-2003 09:43 ]

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Nu is het, euh, weet ik genoeg. Reuze bedankt allegear.

Pagina: 1