Het leek wel een geinig en goedkoop idee om met mijn laptop te internetten in de huiskamer via Infrarood.
Daarvoor wil ik de Firda poort gebruiken ,een infrarood poort dus die in mijn dell tot 4 mbs kan gaan !! niet misselijk dus daar ie dus halverwege zit tussen WLAN 11mbs en bluetooth 1Mbs zit.
Dus wou ik een leiding trekken van 15 meter van mijn gewone pc P4 2,4 ghz met op het P4PE mobo een irda poort, die zit zowat standaard op elke moederboard. Aan de andere kant een IRDA module van Asus.
Wat blijkt nu? De irda poort kan ik in de bios via UART2 laten werken en die kan maar tot maximaal 115 kbps ...
Internetten gaat wel maar niet zoals ik gewend ben via breedband.
Downloaden gaat dus maar tot 10 kbytes per seconden....
In windows XP kan ik niet hoger instellen dan 115.000 dus weet iemand of ik met en andere driver(s) voor windows XP hogere snelheden kan halen??
Of moet ik voor zo een irda kastje op USB die wel tot 4 mbs kan gaan ?
(vreemd is wel dat USB 1.0 tot 1 Mbs kan gaan)Of werkt USB niet tot 15 meter?
Of dat ik toch nog op WLAN of BT aangewezen ben...
Jopie
Daarvoor wil ik de Firda poort gebruiken ,een infrarood poort dus die in mijn dell tot 4 mbs kan gaan !! niet misselijk dus daar ie dus halverwege zit tussen WLAN 11mbs en bluetooth 1Mbs zit.
Dus wou ik een leiding trekken van 15 meter van mijn gewone pc P4 2,4 ghz met op het P4PE mobo een irda poort, die zit zowat standaard op elke moederboard. Aan de andere kant een IRDA module van Asus.
Wat blijkt nu? De irda poort kan ik in de bios via UART2 laten werken en die kan maar tot maximaal 115 kbps ...
Internetten gaat wel maar niet zoals ik gewend ben via breedband.
Downloaden gaat dus maar tot 10 kbytes per seconden....
In windows XP kan ik niet hoger instellen dan 115.000 dus weet iemand of ik met en andere driver(s) voor windows XP hogere snelheden kan halen??
Of moet ik voor zo een irda kastje op USB die wel tot 4 mbs kan gaan ?
(vreemd is wel dat USB 1.0 tot 1 Mbs kan gaan)Of werkt USB niet tot 15 meter?
Of dat ik toch nog op WLAN of BT aangewezen ben...
Jopie