[office 2000] Office crasht bij openen bestand

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Zojuist office 2000 geïnstalleerd op mijn nieuwe pc. Als ik een office-document (word, excel, access, frontpage of powerpoint maakt niet uit) via File, Open probeer te openen zie ik het bestand 1 seconde op mijn scherm waarna office zichzelf zomaar afsluit.

Als ik het bestand vanuit de Verkenner open, zie ik de melding "Kan het bestand ... (of een van de onderdelen ervan) niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn."

Op mijn oude computer PII-233 MHz heb ik ook wel eens office 2000 met Windows 2000 gedraaid en dat ging goed. Op mijn nieuwe pc (Athlon 2700+) dus niet.

In de knowlegde base van Microsoft kom ik niet veel tegen en ook in Google niet. Mijn computer is gecheckt op virussen, alle bestanden zijn niet beveiligd tegen overschrijven, ik heb Office 2000 opnieuw geïnstalleerd, ik heb administrator-rechten, en ondertussen knallende koppijn van het zoeken wat er nu mis kan zijn. Hellup....

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 08:21

Stoffel

Engineering the impossible

je zou eens kunnen proberen om het bestand "normal.dot" en de map "wrdstart" in je office weg en leeg te gooien, zou bij een nieuwe install eigenlijk niet mogen kunnen, maar dat helpt wel vaker :)

Verwijderd

hmzz, heb je onderstaand al geprobeert of is dat bij jou het geval.
Vaak hebben mensen problemen met office 2000, dat deze meteen afsluit bij het opstarten. Dit komt omdat je cd-key begint met GC6J3. Dit kan je oplossen door een geldige key aan te vragen mij Microsoft. Zie ook dit artikel voor meer informatie over dit probleem. Iets dergelijks gebeurt ook bij Office XP.

Een andere reden kan zijn dat je een probleem hebt met de rechten in je register, lees http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q290231 om dit op te lossen. Voor Office 2000 kan het ook helpen alles onder HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Office op Full Control te zetten.
Waarschijnlijk moet dit je probleem oplossen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02

A wise man's life is based around fuck you

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Sorry... daar heb ik dan behoorlijk liggen te :Z gisteravond.
Ik ga vanavond wel ff stoeien met de aangedragen oplossingen. Overigens blijf ik het vreemd vinden dat het probleem zich op mijn oude computer niet heeft voorgedaan. Zelfde OS en zelfde installatie-CD van Office 2000...

Nou ja, alvast bedankt voor de hulp. Ik laat wel ff weten wat (hopelijk) de oplossing is geweest.

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...