Toon posts:

Kan niet XP machine pingen! Zelf niet, maar anderen wel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een twee computer netwerk geinstalleerd, en ik weet dat hij werkt! :*)

Ik heb XP in safemodus (met netwerk) opgestart en toen kon ik de win2k comp boven (192.168.0.2) pingen, en mezelf (192.168.0.1) ook. Maar in normale modus kan ik wel de (192.168.0.2) computer pingen maar niet mezelf meer (192.168.0.1)! En van (192.168.0.2) kan ik ook niet meer (192.168.0.1) pingen! Er is dus op men XP machine (192.168.0.1) een ingebouwde firewall...het ligt of aan Norton internet security, dat er al af is, of aan windows XP zelf, maar hoe kan ik de firewall in winXP zelf uitzetten/uitschakelen/verwijderen?

Veel suggesties heb ik al gezien, zoals:
http://www.microsoft.com/.../howto/networking/icf.asp
Maar niks lukt!

Alvast bedankt voor jullie hulp, Mike

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ongeduldig zeg :/
niet kicken binnen 24 ;)

De firewall van windows vind je bij je tcp/ip setting en dan advanced :)

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Staat de gast-account wel aan op de XP-machine? :?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gwannoes schreef op 26 maart 2003 @ 16:58:
Staat de gast-account wel aan op de XP-machine? :?
Nu maak jij mij nieuwschierig.

Aangezien dit een discussie forum is zeg ik dat dit niks uit maakt.

Nu mag jij vertellen waarom hij een gast-account moet aanzetten.

Mijn verdere bijdrage aan dit topic:

Post eens een screenshot van je processen lijst. Ik denk toch dat Norton IS nog draait. Heb het zelf al eens meegemaakt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
DeMoN schreef op 26 maart 2003 @ 17:05:
[...]

Nu maak jij mij nieuwschierig.

Aangezien dit een discussie forum is zeg ik dat dit niks uit maakt.

Nu mag jij vertellen waarom hij een gast-account moet aanzetten.

Mijn verdere bijdrage aan dit topic:

Post eens een screenshot van je processen lijst. Ik denk toch dat Norton IS nog draait. Heb het zelf al eens meegemaakt.
lijkt mij ook nog al onozel om een gastaccount aan te zetten is namelijk nergens voor nodig ik denk idd dat er een firewall probleemje is. Wat ik ook al eens heb mee gemaakt is dat ik het ping bestand niet eens op een normale manier kon aanspreken en daar voor naar c:\windows\system32 moest 8)7

Verwijderd

Topicstarter
nouja ping werkt, die gast account is niet actief, maar dat je jezelf daardoor niet kan pingen...klinkt nogal vaag ik zal het proberen. En verder heb ik alle processen uitgezet die ik kon uitzetten in windows....dus daar ligt het ook niet aan, ik ga proberen alle protocollen te verwijderen en dan alles opnieuw te installeren. In winXP staat de ingebouwde firewall al uit, maar ik denk toch dat ik met behulp van wat software...welke weet ik niet...de internet winXP firewall moet verwijderen/tweaken ofzo...kan je winXP downgraden naar win2k?

Mike

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:02:
nouja ping werkt, die gast account is niet actief, maar dat je jezelf daardoor niet kan pingen...klinkt nogal vaag ik zal het proberen. En verder heb ik alle processen uitgezet die ik kon uitzetten in windows....dus daar ligt het ook niet aan, ik ga proberen alle protocollen te verwijderen en dan alles opnieuw te installeren. In winXP staat de ingebouwde firewall al uit, maar ik denk toch dat ik met behulp van wat software...welke weet ik niet...de internet winXP firewall moet verwijderen/tweaken ofzo...kan je winXP downgraden naar win2k?

Mike
Nee, sorry.
Het pingen van jezelf moet het altijd doen, ookal staat je gastaccount uit.

Maar voor andere users moet je toch een account hebben zodat ze op je computer kunnen komen (inloggen). Om voor iedere user een eigen account aan te maken gaat wat te ver, dus is er een gastaccount, zodat elke gebruiker zonder wachtwoord naar binnen kan.

Of sla ik de plank nu helemaal mis??? Misschien begrijp ik de situatie niet?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gwannoes schreef op 10 April 2003 @ 12:06:
[...]

Nee, sorry.
Het pingen van jezelf moet het altijd doen, ookal staat je gastaccount uit.

Maar voor andere users moet je toch een account hebben zodat ze op je computer kunnen komen (inloggen). Om voor iedere user een eigen account aan te maken gaat wat te ver, dus is er een gastaccount, zodat elke gebruiker zonder wachtwoord naar binnen kan.

Of sla ik de plank nu helemaal mis??? Misschien begrijp ik de situatie niet?
leuke kick :X

maar eh voor pingen heb je geen access rechten op de xp bak nodig ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

marrekau117 schreef op 26 March 2003 @ 17:43:
[...]

Wat ik ook al eens heb mee gemaakt is dat ik het ping bestand niet eens op een normale manier kon aanspreken en daar voor naar c:\windows\system32 moest 8)7
Dan stond je PATH niet goed :)

Maar TS, toch wil ik dat je even een screenie post van je processen lijst. Je kan namlelijk wel in safe-mode pingen.. maar niet in normale mode.

Lijkt me dus dat Norton firewall er toch nog deels op staat o.i.d. Omdat in safemode geen software wordt geladen bij het opstarten en ik normale modus wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door DeMoN op 10-04-2003 12:25 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

edit:
sorry, verkeerd gelezen!

[ Voor 89% gewijzigd door Gwannoes op 10-04-2003 12:25 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Gwannoes schreef op 10 april 2003 @ 12:24:
edit:
sorry, verkeerd gelezen!
:o

kick != nick :P

m.a.w. Hij vind het nogal "leuk" dat je dit topic na zoveel dagen omhoog schopt in de topic list van NT :o

edit:
hehehe ok :P Ik dacht al...

naja maf dit :P

[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 10-04-2003 12:27 ]

Pagina: 1