Toon posts:

[debian] phpmyadmin inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een eigen debian server met apache/php/mysql
Alles is geinstaleerd en nou heb ik phpmyadmin ook geinstaleerd.

Als ik nu op mijn ip connect dan krijg ik de site enzo te zien. Als ik mijn database wil gaan onder houden moet ik dus phpmyadmin gebruiken.

Nu krijg ik als ik naar de phpmyadmin map ga een inlog scherm.
Ik heb op me unix bak al een gebruiker mysql gemaakt, en voor zover ik weet heb ik die ook in me configuration staan voor mysql.

Maar ik kan niet inloggen....
Waar moet ik dingen aanpassen als ik nu bijvoorbeeld als henk in wil loggen op die mysql bak via phpmyadmin?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
username: root
password: ''

Geen password dus, maar dit had je ook zelf kunnen verzinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door zeroxcool op 25-03-2003 20:26 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Topicstarter
Die doet het niet, die had ik zelf ook al verzonnen en ook al geprobeerd.

Verwijderd

Systeem user-accounts hebben vrijwel niets te maken met mysql user-accounts.

Als je als Henk in wil loggen op mysql, zul je dus in mysql de user Henk aan moeten maken.

Het is aan te raden eens wat info te gaan lezen, als je je met dit soort zaken bezig wil houden.
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 20:29:
Die doet het niet, die had ik zelf ook al verzonnen en ook al geprobeerd.

www.mysql.com en dan het documentation deel ook al eens bekeken?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 20:30 ]

Verwijderd

Ik weet het ook niet meer uit me hoofd, want ik gebruik het niet meer, maar het staat in de readme die je bij de package krijgt, kijk daar eens in :)

Oh en ik dacht dat dit al veel vaker is voorgekomen, duz een search helpt ook misschien.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ga eens kijken naar config.inc.php; en idd ook de documentatie daarover op www.phpmyadmin.net :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 25-03-2003 20:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,

Ik heb het nu wel voor elkaar om gewoon in phpmyadmin te komen zonder dat inloggen, maar nu kan ik dus niet vanaf school bij me databases via phpmyadmin.
tijdelijk is dit wel goed en ik probeer het nog wel anders....

Dank voor alle pointers

Kheb in de config.inc.php 'localhost' ingevuld als MySQL hostname.
en toen kwam ik er gewoon in.... wel intern

Ik kan databases aanmaken en van buiten ook al via de website usersaanmaken en inloggen.
daar ging het mij eigenlijk om, maar tzou leuk zijn als ik iets meer hulp zou krijgen met het ook van buiten af bij phpmyadmin kan komen.
Pagina: 1