Na verwijderen Simple DNS plus, DNS naar de knoppen

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had dus Simple dns geinstalleerd, alles werkte prima tot ik vanmiddag een melding kreeg dat me evaluatie was afgelopen. Dit betekende dus meteen dat ik ook niet meer kon internetten (geen IE en geen msn).

Naa een tijdje klote en simple dns verwijderen doen een paar site's het, waaronder tweakers.net, de hccnet site (alleen hoofdpagina, de rest niet) en de startpagina.nl _/-\o_
maar de rest doet het dus niet :?

Als ik via cmd, ipconfig /all doe staat er bij dns servers: 192.168.1.1, terwijl ik bij me ik bij me TCP/Ip instellingen DNS server op auto toewijzen heb staan. Hoe zorg ik dus dat me website's bezoeken het weer goed doet? (en dus de dns server weer gewoon auto toewijst ondanks dat ik dat heb ingevuld :)

[ Voor 4% gewijzigd door DutchTSE op 25-03-2003 20:12 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik via cmd, ipconfig /all doe staat er bij dns servers: 192.168.1.1, terwijl ik bij me ik bij me TCP/Ip instellingen DNS server op auto toewijzen heb staan.
Ah, dus je hebt een DHCP server draaien? Welke PC is .1.1?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20
ipconfig /renew dan? Die refreshed de ip-configuratie mbv de DHCP-server.

• DutchTSE
  • Niet online
werkt ook niet, en 1.1 is me router ;)
1.11 is mijn pc
1.12 is me broertje zijn pc

• Marcj
DutchTSE schreef op 25 March 2003 @ 20:14:
werkt ook niet, en 1.1 is me router ;)
1.11 is mijn pc
1.12 is me broertje zijn pc
Tja, je moet dan ook op je router de DNS-servers nakijken lijkt me. Wat voor router is het?

• DutchTSE
  • Niet online
draytek 2200E. primaire en secondaire zijn allebei leeg, hebben ook nooit ingevuld gestaan geloof ik

• Marcj
Maar kun je op die draytek de instellingen niet herstellen mbv de DHCP? Of anders moet een reset wel helpen. (Gewoon een herstart dus, geen complete reset ;))

• blackd
  • Niet online
DutchTSE schreef op 25 March 2003 @ 20:16:
draytek 2200E. primaire en secondaire zijn allebei leeg, hebben ook nooit ingevuld gestaan geloof ik

die zullen wel automatisch door je provider worden doorgegeven.
welk os draai je, werkt dns op de andere pc wel goed, heb je geprobeerd de dns server adressen van je provider (welke is dat trouwens) in te vullen op jouw pc ?

Verwijderd

http://192.168.1.1/doc/enet.sht
hier kan je je dns weer invullen in je draytek router

hmm... anders vul je effe die van xs4all in.. werkte ook bij iemand anders...
194.109.6.66

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 20:24 ]

• DutchTSE
  • Niet online
ik heb hem dus al op auto toewijzen staan, dns werkt op andere pc ook niet en draai winXP
62.251.0.6 en .0.07 zijn dns van hccnet

uh......ik lees net in ander topic dat de dns servers van hccnet brak zijn, die 06 ligt er helemaal uit vanaf 6 uur

Zou dit toeval zijn dat net nu ik met me dns heb gekloot de dns server van hccnet down is, of ligt het toch echt aan mij. Omdat 07 alles moet opvangen, mischien dat daarom maar aantal websites het doen ?

• blackd
  • Niet online
Dat zou heel goed kunnen. Zoek eens in Internet & Telefonie naar een DNS server topic, of kijk op de site van xs4all als je daar bij kan, en gebruik eens andere DNS servers dan de DNS servers van je provider.

• DutchTSE
  • Niet online
gebruik nu prim. dns van xs4all, sec. die 07 die (nog) niet down is. maar nog steeds doet bijv. www.volkskrant.nl het niet, en me eigen website ook niet

xs4all website doet het trouwens ook niet

[ Voor 13% gewijzigd door DutchTSE op 25-03-2003 20:31 ]

Pagina: 1