Toon posts:

[WIN2k] Twee exchange servers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

Domain A, en Domain B beide met een eigen exchange server 2000. Domain A is abcd@eee.nl en Domain B is 1234@eee.com nu wil ik graag dat deze twee met elkaar gaan synchroniseren, in die zin dat we bij beide servers alle e-mail adressen zichtbaar zijn, dus van A en B.
Er is een 256 kb verbinding tussen de twee domainen. Is er iemand die weet hoe dit het beste kan of dat er misschien informatie erover te vinden is.

iig alvast bedankt,

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...howtogde.asp?frame=true#t
en dan naar "How to Set Up Exchange 2000 Server on a Windows Cluster (Q263272)"

Windows Operated Systems -> Software Algemeen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kleine correctie, het opzetten van 2 exchange 2000 dozen heeft niks met clustering te maken ;)

clustering is 2 (of meer) windows 2000 servers die een 'shared storage' cabinet hebben waar ze gezamelijk op toegrijpen, mocht 1 van de 2 servers down gaan dan pakt de andere de information store op.. je hebt dan wel de advanced versie van windows 2000 en de enterprise editie van exchange 2000 nodig

dit ter info,

TS heeft ook al in de KB van microsoft gekeken? of op www.microsoft.com/exchange? eventueel is zelfs www.slipstick.com een aanradertje

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Bedankt voor je snelle reactie, maar dit is niet wat ik zocht...

Beide domains bestaan al en zijn al volledig ingericht en draaien al een 8 maanden dus ik moet dit doen in een bestaande situatie. En ze zijn beide dus DC.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zwelgje schreef op 25 March 2003 @ 20:18:
kleine correctie, het opzetten van 2 exchange 2000 dozen heeft niks met clustering te maken ;)

oh sorry, mijn fout. dacht dat wel redelijk overeenkwam met het opzetten van 2 exchangedozen die met elkaar babbelen. blijkbaar niet :P

Desalniettemin is het denk ik verstandig eens op technet te kijken, staat een boel info.

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 25-03-2003 20:23 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Je kunt in exchange simpel een 'siteconnector' leggen tussen twee domains. Dit kan op verschillende manieren (x500, x400 etc). X500 is het mooiste. Zoek in de KB van microsoft op exchange + site + connector en je vindt de artikelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 20:30:
Je kunt in exchange simpel een 'siteconnector' leggen tussen twee domains. Dit kan op verschillende manieren (x500, x400 etc). X500 is het mooiste. Zoek in de KB van microsoft op exchange + site + connector en je vindt de artikelen.
Heb jij dit al eerder gedaan? Gaat dit goed...\Kan trouwens niet echt wqt vinden wat erop lijkt dat ik wil gaan doen.
Pagina: 1