Voorbeeldcode zuigt om het programmeren van te leren. Veeeeeel code = ook veeeel slechte code. En sorry hoor, ik denk dat je door het lezen van Java code niet echt het programmeren eigengemaakt wordt...
Dit is absoluut NIET (understatement!) waar!
Door veel code te lezen, maak je je ook verschillende technieken eigen, en ben je ook eerder in staat andermans code te begrijpen.
Ik heb pascal en zelfs stukken assembler geleerd _zonder_ boek!
Het voordeel is dat je niet per se volgens het boekje hoeft te coden, omdat er vele wegen zijn die naar rome leiden en soms zelfs nog beter zijn!
flutcode blijf je altijd houden, die kom je ook in boeken tegen (en ik heb er inmiddels behoorlijk wat op de plank staan, hele goede en hele slechte).
Voor Python hoef je niks te "ritselen". Alles is 100% gratis.
Gewoon Python downloaden en de meegeleverde PythonWin editor gebruiken of elke andere tekst editor naar keuze.
zie -> Java.
Het nadeel van Java is dat het zo op C++ lijkt.
Nee dat is een VOORDEEL, geen nadeel

We zijn het tijdperk gelukkig allang voorbij dat je eerst moest weten hoe je computer intern werkt (machine data types enz) voordat je een zinnig programma kon schrijven. Omdat Python op een veel hoger niveau staat kom je direct in aanraking met de concepten waar het echt om gaat (high-level data types). Dit staat veel dichter bij de dingen die je wilt vatten in een programma en daarom geloof ik dat je als beginner met Python dan ook veel sneller succes zult boeken. Mocht je later de stap willen maken naar andere talen dan pak je die akelige simpele low-level concepten toch wel snel op.
Dit is ZO fout!, je MOET juist laag beginnen (ok, assembler is voor de meesten net iets TE laag) maar zoals Alarmnummer al zei, een procedurele taal is helemaal zo slecht nog niet om mee te beginnen.
Veel nieuwelingen stappen heel snel naar OO talen met een grote hoeveelheid aan visueel programmeerwerk erin (sleur en pleur tools).
Terwijl als je mensen echt gaat vragen wat er "onder water" gebeurt ze werkelijk geen flauw idee hebben.
In mijn ogen ben je dan geen knip voor je neus waard als programmeur.
Je dient het systeem te KENNEN! weten waar je mee bezig bent, kunnen DEBUGGEN, weten wat je aan het doen bent in het geheugen en daar ook actief gebruik van maken.
En leren van jargontaal, weten wat met bedoeld met ModeX, Voxel, Pageflipping etc.
Daarom zeg ik dat je laag moet beginnen, dat is in het echte leven zo, en dat is met programmeren niet anders.
Bovendien is het makkelijker om van onder naar boven te leren dan andersom.
Iemand die nooit een procedureel console programma heeft geschreven maar alleen OO forms heeft gemaakt in visual basic, weet heg nog steg qua structuur in zo'n programma. Andersom is het veel makkelijker te leren, en dat is ook waar Alarmnummer op doelt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Nibble op 25-03-2003 23:32
]