SWB bestanden? Weird......

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Okee, ikke zit net in m'n windows-folder te bladeren, op zoek naar een configuratie-file van een bep. programma. Ik kom daar opeens een aantal bestanden tegen met namen als "episme00.swb". Ik word nieuwsgierig, en ik open ze in m'n hex-editor. Eerst komt er een zooi binaire data, waarna het een en ander volgt in wat XML-formaat lijkt te zijn. Binnen die XML-tags blijken stukken text te staan uit een word-document wat ik recentelijk gemaakt heb.
Nou, mijn nieuwsgierigheid is gewekt, dus ik denk : laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik dit in Internet Explorer o.i.d. open. Wie schetst mijn verbazing als MS paint word geöpend, en ik een bitmap met de text "Confident" voor me zie :? .......

WTF zijn dit nu weer voor geintjes van MS??????

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke Windows-versie heb jij geinstalleerd staan? Ik gebruik XP, maar heb hier geen .SWB-bestanden in mijn Windows-directory.
SWB PageMaker Version 7 ColorSync Component (Adobe)
SWB Photoshop (Adobe)
SWB Sametime Whiteboard File
SWB Super Win-EBook 98 File
Ik zou niet inzien waarom het noodzakelijk met Windows te maken heeft?

• NaliXL
Heb hier ook XP staan. En ik zeg ook niet dat het persé met Windows te maken heeft, maar wel zeer waarschijnlijk met M$ Word 2000.....
De programma's die jij daarboven opsomt die SWB-bestanden gebruiken, heb ik overigens geen van allen geïnstalleerd op m'n PC....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• NaliXL
Oh, sorry, die regel had ik nog niet gezien :( .
offtopic:
NaliXL ergert zich soms een beetje aan die "regeltje dit regeltje dat en als je dat niet doet dan zullen we er eens even wat van zeggen" mentaliteit. Sorry hoor.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

NaliXL schreef op 25 March 2003 @ 19:53:
offtopic:
NaliXL ergert zich soms een beetje aan die "regeltje dit regeltje dat en als je dat niet doet dan zullen we er eens even wat van zeggen" mentaliteit. Sorry hoor.

offtopic:
Het gaat niet om de regeltjes, het gaat juist om de gedacht er achter (en het verloop van enkele topics toen dat regeltje er niet was). Bijna elk regeltje is te negeren - als er maar een hele goede reden voor is en M$ blaten heeft geen reden of nut en levert hooguit commentaar op van mensen die het er niet mee eens zijn - een discussie over wat je allemaal wel niet fout vind aan MS is helemaal niet erg trouwens ;)

En ontopic: ik zou inderdaad even kijken of het niet gewoon bestanden zijn van een van de programma's uit de SA FAQ, die Compubiter noemt. Ik heb het in ieder geval niet op m'n PC staan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1