Omdat ik op m'n nieuwe HD wacht hebben we Knoppix 3.2 (2003-03-23) gedowned en op cd gezet. Het werkt wel, alleen heb ik deze 2 problemen:
1. netwerkkaart wordt wel herkent, maar werkt niet
2. SB512PCI geluidskaart werkt niet goed (hakkelend geluid)
1. De kaart is een met RTL8139c chip. In m'n broertjes systeem met de knoppix cd werkt de kaart wel gewoon. Bij mij als ik dus naar netwerk-configuratie ga, vraagt ie of je DHCP wil inschakelen, dat wil ik dus (via router), maar dan duurt het even en dan zegt ie iets van 'eth0 FAILED' (hij ziet dus wel een kaart). Ik heb de kaart al in andere sloten gezet, maar dat hielp niet, ook dezelfde kaart uit m'n broertjes systeem geprobeert, maar die doet het ook niet.
2. Als ik de op de desktop kom hoor je een opstartgeluid maar met m'n SB512PCI wordt het heel stotterig en het geluid gaat niet uit (aRts soundserver (om geluid te krijgen)staat zelfs uit
)) Als ik die kaart eruit haal en de onboard AC'97 aanzet werkt het wel gewoon. De videokaart hebben we ook nog vervangen, maar dat had ook geen zin 
Het belangrijkste is momenteel dus de netwerkkaart(zodat ik toch kan GoTten tot ik m'n nieuwe schijf krijg) die het om een of andere reden niet doet.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
Specs:
XP1800+
mobo: ECS K7S6A
VGA: R8500
MEM: Nanya 256MB DDR PC2700
Geluid: SB 512PCI
netwerk: SVEC Realtek 8139c
1. netwerkkaart wordt wel herkent, maar werkt niet
2. SB512PCI geluidskaart werkt niet goed (hakkelend geluid)
1. De kaart is een met RTL8139c chip. In m'n broertjes systeem met de knoppix cd werkt de kaart wel gewoon. Bij mij als ik dus naar netwerk-configuratie ga, vraagt ie of je DHCP wil inschakelen, dat wil ik dus (via router), maar dan duurt het even en dan zegt ie iets van 'eth0 FAILED' (hij ziet dus wel een kaart). Ik heb de kaart al in andere sloten gezet, maar dat hielp niet, ook dezelfde kaart uit m'n broertjes systeem geprobeert, maar die doet het ook niet.
2. Als ik de op de desktop kom hoor je een opstartgeluid maar met m'n SB512PCI wordt het heel stotterig en het geluid gaat niet uit (aRts soundserver (om geluid te krijgen)staat zelfs uit
Het belangrijkste is momenteel dus de netwerkkaart(zodat ik toch kan GoTten tot ik m'n nieuwe schijf krijg) die het om een of andere reden niet doet.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
Specs:
XP1800+
mobo: ECS K7S6A
VGA: R8500
MEM: Nanya 256MB DDR PC2700
Geluid: SB 512PCI
netwerk: SVEC Realtek 8139c