Toon posts:

processor brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik mijn processor kracht voor 100% gebruik, gaat mijn pc opnieuw opstarten. Het uitschakelen van automatisch opstarten helpt niet. Ook niet in de BIOS. Is dit de schuld van de processor dat hij automatisch opstarten of kan het ook mijn mobo zijn?

specs

Mobo: MS-6198 (VIA chipset)
processor: Intel PIII 866 MHz
geheugen: 256 MB SDRAM
HD: maxtor 20 GB
voeding: 300 Watt
videokaart: Geforce 2 GTS 32mb

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
hoe warm word je cpu?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

't Zal of de temp. zijn die te hoog is, maar meer waarschijnlijker is het dat je voeding brak is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kan heel veel zijn. Processor kan bijvoorbeeld te heet worden.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

wat voor os draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al een andere voeding aan gehad. Mijn processor ventilator draait ook op normale toeren. Ik kan alleen niet zien hoe warm mijn processor wordt.

Verwijderd

download CPUcool of MBM5 eens... stress dan de CPU eens op 100% en kijk eens of de 5V lijn erg inzakt...

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
welk jaartal is dat mobo en voeding, en is die voeding zo'n el cheapo apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai trouwens windows 2000 pro (keb xp pro er ook ophad met hetzelfde probleem)

Verwijderd

Dit is volgens mij echt een temp probleem. Kun je even als je processor 100% load heeft aan de heatsink voelen? Dat is dat metalen ding onder je koeler. Heet is niet goed in dit geval.

Verwijderd

@Topicstarter; Dit wil ik ook effe weten. :) Temperatur van rond 30 graden idle en 50 graden stressed is normaal

» Heb je overgeclockt? Zoja, clock eens wat terug
» Te weinig koelpasta?
» Heb je een goede airflow? Gooi wat fans in je kast, of een betere koeler

Soms kun je in de BIOS instellen dat de computer zichzelf uit moet schakelen, nadat de processor een bepaalde temperatuurgrens heeft overschreden. Check deze ook eens. Ook bestaat er een vergelijkbare instelling voor het toerental van de CPU koeler. :)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
ik heb ff rond gekeken en heb hier ook een instabiele pc maar daar zijn alle condensators van gaar.
Ze staan allemaal bol en moeten worden vervangen.
Misschien dat je dat ook heb daar krijg je namelijk een instabiele spanning door, waardoor je pc me vol vermogen de geest er mee geeft.
Ook moet je ff kijken als er condensators op je mobo zitten van het merk JPCON als dit zo is en je mobo is gemaakt rond eind 2000 of begin 2001 dan kunnnen die condensators ook nog wel eens brak zijn of worden.

Dus check ff een andere voeding en als je dan toch je kast los heb ook je mobo.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:07
ik heb dat ook ooit gehad, maar toen had me broer de processor op de grond laten vallen en viel der een stuk af, als je nu 100% belast werkt het netwerk niet meer :S

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 00:37
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 19:19:
[...]

@Topicstarter; Dit wil ik ook effe weten. :) Temperatur van rond 30 graden idle en 50 graden stressed is normaal

» Heb je overgeclockt? Zoja, clock eens wat terug
» Te weinig koelpasta?
» Heb je een goede airflow? Gooi wat fans in je kast, of een betere koeler

Soms kun je in de BIOS instellen dat de computer zichzelf uit moet schakelen, nadat de processor een bepaalde temperatuurgrens heeft overschreden. Check deze ook eens. Ook bestaat er een vergelijkbare instelling voor het toerental van de CPU koeler. :)
Ik dacht dat het altijd eerder teveel was ?? :? :?
:o

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pfoe, wat een hoop heens en weers vragen en ik maak niet uit de startpost op of de topicstarter überhaupt de troubleshooter heeft doorgenomen :|

Probeer het nogmaals, maar doe het nu goed. Je vorige topic was niet voor niks dicht gegaan. Enkel de specs vermelden is onvoldoende.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.