Toon posts:

gedeelde map: beste oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een map delen met drie verschillende personen (op verschillende locaties). Het eerste idee was om een netwerk te maken waarmee een map gedeeld kan worden. Dit zal echter veel geld en tijd kosten (wat zal dit ongeveer kosten??)

Andere oplossing om iets te maken zodat deze personen toegang hebben tot een directory op internet en daar hun documemnte/bestaden kan up- en downloaden.

Eerste is wel het makkelijkste, maar wel erg omslachtig lijkt me. Iemand suggesties?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 05:32
Wat is hier Proffesional aan?

Verder, je kan toch gewoon apache of desnoods een ftp runnen? Ik weet niet wat jij verstaat onder 'verschillende lokaties', maar als dat dus niet binnen een pand oid is zou ik optie twee dus kiezen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 18:35:
Ik wil graag een map delen met drie verschillende personen (op verschillende locaties). Het eerste idee was om een netwerk te maken waarmee een map gedeeld kan worden. Dit zal echter veel geld en tijd kosten (wat zal dit ongeveer kosten??)

Andere oplossing om iets te maken zodat deze personen toegang hebben tot een directory op internet en daar hun documemnte/bestaden kan up- en downloaden.

Eerste is wel het makkelijkste, maar wel erg omslachtig lijkt me. Iemand suggesties?
Je kan een windows 2000 server neerzetten, en de anderen daarop in laten bellen met een VPN. Is erg veilig, je hebt toch wat je wil (bestands- en printerdeling), maar om nou een OS van €1.000 te kopen om een mapje te delen? Neuh..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 25 maart 2003 @ 18:37:
Wat is hier Proffesional aan?
Inderdaad niet erg prof, maar kon geen andere geschikte forum vinden..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:49:
Inderdaad niet erg prof, maar kon geen andere geschikte forum vinden..
Windows Operated Systems en Network Troubleshooting voldoen prima ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Maar even terug naar topic. Kan toch een bestaande interne server gebruiken als server waarop de gedeelde map staat. Die andere mensen (vanuit het gehele land) kunnen dan verbinding maken met deze server en gedeelde map gebruiken.

Of zie ik iets over het hoofd...????

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Wat wil je nou ? ftp, vpn, webfolders ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
buddhole schreef op 25 March 2003 @ 20:14:
Wat wil je nou ? ftp, vpn, webfolders ?
Maakt niet uit hoe, maar ik moet mensen vanuit het hele land (beperkte groep met beperkte kennis van techniek, lees geen kennis) bestanden kunnen laten delen.

Verwijderd

Maakt niet uit hoe, maar ik moet mensen vanuit het hele land (beperkte groep met beperkte kennis van techniek, lees geen kennis) bestanden kunnen laten delen.
Systeembeheerder?!?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie stelt voor dat je eerst eens zelf voor-onderzoek doet.

Verder is dit verreweg van PNS.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.