Het lukt me niet om cups aan de gang te krijgen met OpenBSD
Ik ben al een heel end gekomen, maar het printen werkt maar niet
Ik heb me printer aangemaakt met de juiste drivers van canon
De printer is dus succesvol aangemaakt maar printen werkt niet
Binne cups kun je dus ook een test pagina afdrukken maar dat werkt al niet, ik krijg dan dit:
Alert!: HTTP/1.0 403 Forbidden
Waarom dit niet werkt weet ik ook niet, in linux werkt het perfect...
Ook heb ik via lpr geprobeerd te printen, de printer heet Canon en ik heb gedaan:
lpr -P Canon test
het bestand test was dus een file waar iets in stond in de hoop dat hij dat af zou gaan drukken maar de printer doet helemaal niks
Ik heb cups 1.1.14, 1.1.16 en 1.1.18 en de OpenBSD port van cups 1.1.18 uitgeprobeerd maar geen enkele hiervan werkt.
De parallelle port is wel gevonden, dmesg | grep lpt:
lpt0 at isa0 port 0x378/4 irq 7
In die log files valt niets bijzonders te zien voor zover ik weet, heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het aan de gang te krjigen?
Ik ben al een heel end gekomen, maar het printen werkt maar niet
Ik heb me printer aangemaakt met de juiste drivers van canon
De printer is dus succesvol aangemaakt maar printen werkt niet
Binne cups kun je dus ook een test pagina afdrukken maar dat werkt al niet, ik krijg dan dit:
Alert!: HTTP/1.0 403 Forbidden
Waarom dit niet werkt weet ik ook niet, in linux werkt het perfect...
Ook heb ik via lpr geprobeerd te printen, de printer heet Canon en ik heb gedaan:
lpr -P Canon test
het bestand test was dus een file waar iets in stond in de hoop dat hij dat af zou gaan drukken maar de printer doet helemaal niks
Ik heb cups 1.1.14, 1.1.16 en 1.1.18 en de OpenBSD port van cups 1.1.18 uitgeprobeerd maar geen enkele hiervan werkt.
De parallelle port is wel gevonden, dmesg | grep lpt:
lpt0 at isa0 port 0x378/4 irq 7
In die log files valt niets bijzonders te zien voor zover ik weet, heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het aan de gang te krjigen?