Toon posts:

[WinXP] lang wachten ná opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Dell laptop met Windows XP. Het opstarten gaat razendsnel, maar als ik al het bureaublad zie van Windows, en zelfs al enkele programma's kan opstarten, dan is het laden nog niet helemaal klaar.

Ik kan nl. bepaalde programma's niet opstarten en niet alle icoontjes in de system-tray zijn zichtbaar. Hoe is dit op te lossen? Komt het omdat een bepaald programma voor die system-tray hapert? Of is het een bug van XP?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
norton antivirus geinstalleerd? als ik die eropzet heb ik dit ook. je kunt gewoon het startmenu gebruiken en je kunt progjes starten, maar de hdd blijft wel laaaannggg doorratelen.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Ik heb er zelf ook last van.

Dan duurt het een hele tijd, en als de internet verbinding tevoorschijn komt, dan weet je dat de PC volledig opgestart is.

Heel raar dus :S:S

Het enigste dat helpt, is om de zoveel tijd BootVis te gebruiken :) :*)

edit:
Ik heb NIS geinstalleerd, en dan komt er nog zo'n ding tevoorschijn van dat ie iets aan het laden is, en dat duurt ook al weer een hele tijd :( :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Billie op 25-03-2003 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus bij jullie twee is het pas gekomen na installeren van norton antivirus? Dat heb ik er nl. ook op staan, dus dat zou goed het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Billlie schreef op 25 March 2003 @ 18:37:
Dan duurt het een hele tijd, en als de internet verbinding tevoorschijn komt, dan weet je dat de PC volledig opgestart is.
Exact ja! Internetverbinding komt dan pas tevoorschijn als het helemaal klaar is.

PS. Link naar Bootvis werkt niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:42 ]

• Janssen
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:41:
Dus bij jullie twee is het pas gekomen na installeren van norton antivirus? Dat heb ik er nl. ook op staan, dus dat zou goed het probleem kunnen zijn.
ja, ik heb norton antivirus en die andere gast heeft norton internet security. ik weet voor 99% zeker dat het opstarten veeeel sneller gaat wanneer je deze uitschakeld.

hier is de goeie link: http://www.microsoft.com/...ance/fastboot/BootVis.asp

[ Voor 11% gewijzigd door Janssen op 25-03-2003 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is precies het nut van Bootvis? Volgens Microsoft is het een 'BootVis.exe is a performance trace visualization tool for use with Microsoft® Windows® XP systems'. Visualiseert het alleen maar, of lost het ook wat op??

• Janssen
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:47:
Wat is precies het nut van Bootvis? Volgens Microsoft is het een 'BootVis.exe is a performance trace visualization tool for use with Microsoft® Windows® XP systems'. Visualiseert het alleen maar, of lost het ook wat op??
het zet de opstartfiles op je disk in de juiste volgorde zodat je sneller kunt opstarten.
er zit een optie in "optimize system" ofzo, die moet je kiezen.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:47:
Je moet BootVis openen, Trace, Optimize System

Reboot, en dan gaat hij een soort van defragmentatie doen
:) :*)

• Janssen
Hey dude,......is ut gelukt met BootVis? En heb je al geprobeerd om Norton te deactiveren? Laat hier nog ff iets horen das handig voor andere mensen met utzelfde probleem. :P

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
Wat ook nog wel eens een oorzaak kan zijn is dat (als je een dynamisch IP adres hebt) het even duurt voordat je een IP adres toegewezen hebt gekregen.

Is mij verteld....

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
En verder kan ook een eventuele firewall de oorzaak zijn ...

• Janssen
hendrikj schreef op 25 March 2003 @ 22:35:
Wat ook nog wel eens een oorzaak kan zijn is dat (als je een dynamisch IP adres hebt) het even duurt voordat je een IP adres toegewezen hebt gekregen.

Is mij verteld....
Hmmz, dit zou ook best kunnen ja. Maar ik denk toch dat het Norton AV is (of Norton IS), als ik deze programma's heb geinstalleerd duurt het bij mij ook zo lang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat IPadres en firewall niet de oorzaak zullen zijn. Het duurt nl. gewoon lang voordat het inbelscherm opgestart kan worden en er is geen firewall geinstalleerd.
Hey dude,......is ut gelukt met BootVis? En heb je al geprobeerd om Norton te deactiveren? Laat hier nog ff iets horen das handig voor andere mensen met utzelfde probleem.
Momenteel heb ik de laptop niet, zal in het weekend ff proberen, dan laat ik het wel weten!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 21:55
Ik heb hetzelfde probleem. Na de installatie van norton antivirus 2003 gaat het het opstarten van bureaublad errug traag. Na deinstallatie werkt alles weer goed. Is er al een andere oplossing ipv bootvis

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

VivaAtloni - dit soort problemen zijn eigenlijk zo algemeen dat het beter is een eigen topic hierover te starten.

Geef in dat topic wel duidelijk aan wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt - heb je bv. al eens gezocht op GoT en/of google?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.