Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:45:
Je zou inderdaad zeggen dat de tussenring voor de CD-200 niet nodig is... wat ik dus ook raar vond. Maar kan er op de Sony site zo snel niets over vinden.
(Enkele) Specs:
* Max. Resolutie 1600 x 1200 / 2.1 (voor mijn doeleinden ruim voldoende en zeker niet slecht), foto's op 4:3 en 3:2 formaat mogelijk.
* 3x Optisch, 2x Digitaal (6x zoom totaal)
* Zelf instellen van sluitertijden
* Landscape Scene modus
en nog een heeeelleeboel andere mooie dingetjes
Ben zelf niet zo van de mega mega mega pixels, dus deze was zeker goed genoeg. Alleen voor de extra zoom en bijv. een groothoeklens e.d. zou ik extra lensen willen aanschaffen, ben zeker van plan om met deze camera lang bezig te zijn

En mjha +/- 190 dollar per lens... niet nix, maar denk niet dat dit al te gekke prijzen zijn?
Maar gaat me voorlopig voornamelijk om of het geheel ook zou passen... want dat je een tussenring moet kopen voor het duurdere (CD-300 = 3.0 MP) vind ik ook wel raar...
edit:
Zelf lange tijd een Mavica FD73 gehad (floppy disk), dit werd echter wat minder door de wel heel lage resolutie van 640x480, relatief weinig mogelijkheden en vrij veel wisselen van diskettes

Juist ja, is mij dat ook weer allemaal duidelijk.
2.1 MP, dat hou je nog wel even vol denk ik ja. Vraag ik natuurlijk verder ook nog of deze camera last heeft van een hoeveelheid ruis. (pixel die een andere kleur hebben dan ze moeten hebben zeg maar) Mocht dit niet zo zijn, dan zou je in principe erin kunnen investeren. 190 dollar is een normaal bedrag voor een lens, wel de onderkant van de lenzenmarkt (niet dat deze niet goed zijn hoor! Zeer geschikt voor de non-profs)
Mijn punten uit mijn vorige post blijven staan. Mocht jij er van overtuigd zijn dat dit echt DE camera is waar je nog een aantal jaren mee vooruit kan dan zou je de aanschaf van extra lenzen kunnen overwegen, is natuurlijk vooral jou keuze, en afhankelijk van financiele situatie nu en in de toekomst enzo. Je moet mij er in ieder geval niet op aankijken als over 2 jaar blijkt dat je camera op geen enkel punt meer kan meekomen met dan nieuwe camera's aan de onderkant van de markt.
Misschien is het beste wel om nu een goede hoeveelheid foto's te maken (een paar honderd) en deze echt goed te beoordelen op kwaliteit. Mocht je foto's willen laten afdrukken, dan zou ik dit ook zeer zeker een paar keer laten doen voor je tot de aanschaf van een nieuwe lens over gaat (ik heb inmiddels al wel gemerkt dat er kwaliteitsverschillen tussen zitten, zelfs bij dezelfde leverancier). Ik heb 1280x960 foto's ooit wel eens op 20x30 laten afdrukken, officieel kan dit niet, maar gewoon mijn computer de foto vergroot en echt, geloof me, de kwaliteit was zeer zeker goed te noemen. Dus dat je foto's altijd maar klein kan afdrukken is wat dat betreft onzin.
Nu bedenk ik mij nog iets, als je een lens koopt die goed groot kan vergroten heb je in principe ook alweer iets minder aan meer MP's, aangezien je daar met de hand in kan knippen, maar je nu kan zoomen.
Zelf heb ik naast mijn digitale camera (2.1 MP) nog altijd een spiegelreflex met meerdere lenzen. Ik zou dolgraag een digitale spiegelreflex hebben, maar ik vind het nog niet waard om in die dingen te investeren omdat de veranderingen nog zo snel gaan, dus ik geef/gaf hier mijn mening op de zaak en hoop dat je hieruit zelf een conclusie kunt trekken. Zelf kan ik ook altijd helemaal gepakt worden door zo'n idee van mezelf, wat wel eens lijdt tot aankopen waar je je achteraf van afvraagt of het niet een beetje heel zonde geld was. Dus tegenwoordig koop ik grotere dingen nooit meer zonder minimaal 2 week bedenktijd.
Of het geheel past heb je dus hierbij nog altijd geen antwoord op gegeven. Tja, ik zou zo ook niet weten waar je die lenzen kunt kopen. Maar je kunt misschien altijd even met google ofzo zoeken op winkels die ze verkopen. Meestal staat er daar wel bij voor welke camera ze geschikt zijn.
Edit: Wat een ongelooflijk slechte site heeft Sony zeg, wel lenzen laten zien, maar niet voor welke toestellen ze geschikt zijn. En als ik het goed heb wordt je toestel ook niet meer gemaakt
Edit 2 en 3: Kijk:
http://www.fotosense.co.uk/sonylenses.html niet dat je ze daar moet kopen hoor, maar dat is wel duidelijk waar ze geschikt voor zijn volgens mij.
0.7x High Grade Wide Angle Lens for F-707/P-30/P-50FD-200/CD-200
Also for CD-300/400/S-75/85 with VAD S-70/B Adapter Ring
Dus voor de duurdere camera moet je inderdaad een extra ring hebben (staat bij meer lenzen dit)... vreemd maar waar.
[
Voor 11% gewijzigd door
vehpol op 25-03-2003 21:57
]