Ik heb gisteren de nieuwste ALSA drivers geïnstalleerd op mijn debian systeem. Ze werken nu wel, maar als ik met XMMS een mp3 afspeel, is het geluid ronduit slecht.
Op het eerste gezicht klinkt het vrij aardig, maar een harde 's' klinkt als een 56k modem ruis. Met de mixer spelen lost dit niet op, en het maakt niet uit of ik voor de output 'OSS-emulation' of 'ALSA-output' gebruik.
De zelfde MP3 op een audio-CD speelt met cdplay uitstekend af, en ook in windows klinkt het perfect. Daar ligt het dus niet aan.
Hoe krijg ik m'n geluid zoals het hoort?
Op het eerste gezicht klinkt het vrij aardig, maar een harde 's' klinkt als een 56k modem ruis. Met de mixer spelen lost dit niet op, en het maakt niet uit of ik voor de output 'OSS-emulation' of 'ALSA-output' gebruik.
De zelfde MP3 op een audio-CD speelt met cdplay uitstekend af, en ook in windows klinkt het perfect. Daar ligt het dus niet aan.
code:
1
2
3
4
| Geluidskaart: VIA8235 on-board (op MSI KT4V moederbord) ALSA: 0.9.2 (OSS emulatie aan) ALSA-mocule: snd-via82xx Linux: Debian Woody 3.0r0 met kernel 2.4.18 custom-compiled |
Hoe krijg ik m'n geluid zoals het hoort?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©