Zeer raar probleem op stage, en af en toe thuis ook...

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 13:39
Ok, ik heb dus op mijn stagebedrijf een PC ge-assembleerd, wat ik heel vaak doe :7 Maar.... 9 van de 10 gaat goed, en eentje blijft problemen vertonen.

Heel vaak, als je 'em aanzet, dan gaat ie wel aan maar blijft hij zeg maar in een "loop" hangen, zoeken naar CDROM Speler, opnieuw opspinnen hd's enz.
Hier heb ik thuis ook af en toe last van, maar dan is het af en toe gewoon ff uit/aan/uit/aan en dat weg, kan zijn dat ik gewoon teveel met mijn mem-timings en voltages lig te kloten hier de hele dag (thuis dan hè :p ).
Op die PC op m'n stage, heb nergens aan gefreuteld, heb al verschillende keren de BIOS Defaults geladen maar niks mocht baten. Die computer staat nu bij de klant thuis, en die vind het natuurlijk ook klote dat het zo moet, voeding aan/uit/aan/uit/aan in de hoop dat ie een van de 30x aanslaat... Ik en de mensen @ stage hebben iig geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn...

Misschien dat de tweakers hier een oplossing weten :?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Geheugen al eens op fouten getest?

Verwijderd

Vaak ligt het aan brak geheugen of een brak mobo. Ik weet niet met watvoor merk mobo's jullie assembleren?

Verwijderd

Of een voeding die in het begin problemen heeft omdat alles met geweld wil opstarten.

Hoe zit het eigenlijk met op de reset knop drukken (30 x achterelkaar), start het dan wel goed op, heb je spanningen van de voeding wel eens gemeten op het moment dat de PC niet wilde opstarten?

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zon pc zet je toch niet bij een klant neer? :x

Btw ik denk dat de voeding brak is

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met op de reset knop drukken (30 x achterelkaar), start het dan wel goed op, heb je spanningen van de voeding wel eens gemeten op het moment dat de PC niet wilde opstarten?
Wat wil dat dan zeggen als ie na 30x op de resetknop raggen wel opstart ?

Ik heb namelijk ook een pc met die kuur. En TS ik neem aan dat je al een bios update gedaan hebt ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• De_Bastaard
Ben ik weer :)

Bij hebben meestal ECS K7S5A Mobo's ... Jah, cheap joe know :D je moet toch geld verdienen he :p
Thuis heb ik een Abit KD7-R en heb ik het soms ook...

Op de reset rammen helpt, héél soms... maar vaak blijft ie gewoon 'hangen' zeg maar :/
Voedingen zijn 300W als ik het me goed herinner...
Geheugen is btw vaak Infinion... (pc2100 dacht ik), CPU's zijn Tbred 1800+ of Duron 1200's, voor de rest hangt er meestal dit in:
+ 1 HD
+ CDROM en/of Brander
+ TNT2 of 'n ander wazig kaartje, van SiS 315 oid,

That's it...

Zou het dan echt aan de voeding liggen ? Zijn btw van die el cheapo kasten, dus ook wel met 'n el-brakko voeding denk ik.

Verwijderd

Mischien problemen met het mobo? ik weet dat er moederborden zijn die problemen hebben met de timings van nieuwe procesoren en daarom de eerste keer vaak niet willen booten (meestal oudere moederborden). Een bios update lijkt me wel geschikt.

En anders betere moederborden kopen, scheelt vaak een hoop elende. Ik moet ook vaak PC's in elkaar zetten voor mn buurman met el cheapo moederborden. Ik heb al zoveel geklaagt dat er nu meestal betere moederborden in komen. Bij een moet ik iets van 80 jumpers omzetten om m op DDR geheugen te laten lopen. El chaepo kasten werk ik ook niet meer mee, die krijgt ie meteen weer terug. Ik werk zelf altijd met duurdere merken hardware, maar wel 99% minder fouten, daar bespaar je ook op.

• De_Bastaard
Owjah die ECS wat wij hebben, kunnen DDR en SDRAM aan :( .. Daar ben ik iig al geen fan van :p

Maar goed ik zal eens kijken voor 'n BIOS update, of dat helpt 8-)

Thanks so far
Pagina: 1