service pack melding nt4, terwijl xp home draait. Help?

Pagina: 1
Acties:

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Er is een programmaatje (home made in VB5) dat op elk besturingssysteem zo'n beetje werkt (getest met win98se/me/xppro).

Echter, onder xp home, krijg ik onderstaande melding (dit is op 2 machines met xp home getest).

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~cdoeser/vaag.bmp

Iemand die dit bekend in de oren klinkt? en zo ja, er ook een oplossing voor heeft?

ik heb de runtime libraries van vb5 en vb6 geinstalleerd op de desbetreffende machine, maar dit mag niet baten.

en ja, een service pack van nt4 op een xp home machine zetten lijkt me ook niet alles eigenlijk.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je moet het ge'Service Pack'ed runtime van Visual Basic nog installeren ;).

[ Voor 11% gewijzigd door LauPro op 25-03-2003 17:58 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Voor zover ik weet is compileren en aanmaken van de setup op een XP machine de snelste oplossing.

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Waarom denk jij dat het om een servicepack van NT4 gaat. XP staat ook wel bekend als NT 5.1 Dus is het gewoon een NT versie.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
ik probeer nu de visual basic runtime libraries van versie 5, maar dan service pack 3, ipv de versie die ik eerder gehad heb.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Dizzle schreef op 25 maart 2003 @ 18:08:
ik probeer nu de visual basic runtime libraries van versie 5, maar dan service pack 3, ipv de versie die ik eerder gehad heb.
Werkt ook niet :(

dus als iemand nog iets weet? sp1 van xp zelf draait er uiteraard al wel op

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
beetje rondgezocht met google, dan lbijkt dus dat dit probleem zich ook heeft voorgedaan bij sommige windows 2000 machines.
updaten zou dit probleem dan verhelpen (via de windowsupdate)

echter, bij xp home zijn alle updates al gedraaid
vb6 sp3 runtimes gedraaid
en vb5 runtimes sp3 gedraaid

iok weet het niet meer :( :( (:

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Waarschijnlijk zit een in applicatie een check die eerst het OS uitleest, en vervolgens aan de hand van het OS gaat kijken welk servicepack geinstalleerd staat, en geeft vervolgens een deze foutmelding als het juiste SP niet geinstalleerd is. In jou geval wordt XP home als NT(4?) herkend, en vervolgens wordt dus getest of servicepack (4/5/6) geinstalleerd is...
Je kan proberen het programma in compatibilieitsmode te draaien....

[ Voor 11% gewijzigd door Zer0 op 25-03-2003 20:19 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Beste dizzle, je hebt een edit knopje ;) (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

en idd, compatibiliteitsmodus moet het fixen als t goed is :)

en bestaat er ook geen nieuwere versie van het programma?

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 25-03-2003 20:22 ]

Pagina: 1