Laptop - Desktop -Lan

Pagina: 1
Acties:

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Dit is mijn setting even gecopieerd van een engels board:

"
Cant get my Laptop working together with my PC on a Crosslink connection.

on my laptop i have the following settings:

Armada M700-400mhz-W95-3Com(3C589D combo PCMCIA )
Im using TCP/IP ( 3Com 3c589d )192.168.0.2 and adapter ( 3Com 3c589d )
bindings (TCP/IP ) 3Com 3c589d with microsoft client setting and sharing printer and files.
identification : Laptop-Workgroup-Laptop

On my PC : P2-350mhz-W98 -adapter Realtech RTL8029PCI ethernetPCI. bindings ( TCP /IP RTL8029PCI )ethernetPCI ) with microsoft client setting and sharing printer and files.

Settings:TCP/IP->Realtech RTL8029 PCI
TCP/IP 192.168.0.1
Identification: Computer-Workgroup-Gateway

Heres my problem i can see my PC on global network and the shared C disk but i cant see the laptop. Also i cant ping the laptop.

On Laptop i cant even see itself on its globalnetwork ? with all different settings i keep getting cant search network?

I already reinstalled PCMCIA and communication conections on W95/98 but still the same ?

I pinged ( 127.0.0.1 - 127.0.0.2), both PC and Laptop for their Network card instalation and they were ok

I checked cable if it was proper Crosslink and it is.

Im lost can someone help me out?

De Buurman

"
De Volgende vragen :

* Als iemand een oplossing weet ben ik een en al oor!

Iemand van het engelse forum heeft me aangeraden om W98 ook op de Laptop te zetten.

* Dit heb ik inmiddels gedaan maar nu is het scherm nog niet aangepast , wie weet hoe ik dit scherm goed krijg ?

* Ik dacht door dezelfde settings als hierboven te zetten zal ik nu op zijn minst wel bij netwerkverbindingen de laptop zien maar deze geeft nog steeds de foutmelding Kan het netwerk niet doorzoeken..... ?

Enige hulp zeer gewaardeerd om verder te komen met mijn LAN verbinding.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ook welkom op GoT.
Het is een nederlands forum, en engelse vragen worden over het algemeen niet echt gewaardeerd, maar ik kon je (ietswat brakke) engels wel lezen.

Het probleem wat je hebt, is dat het tussen 2 machines soms erg lang kan duren eerdat er een machine wordt aangewezen als zijnde de "Master Browser".
Pas als er 1 PC is aangewezen als de Master browser, dan zal hij een lijst gaan opbouwen met alle resources in het LAN. Dit is de "Master Browser List".
Pas als die klaar is, dan zal het netwerk goed browsable zijn.

Ik heb dit al een keer eerder verteld tegen iemand, gevonden:
CyberJ schreef op 13 February 2003 @ 13:40:

Het MasterBrowser spelen op het Netwerk wordt beslist door een election. Oer het algemeen is de server (of machine) met het hoogste OS level altijd de MasterBrowser. Daarna tellen dingen als "wie heeft de hoogste uptime" mee.

En op zich geeft het niet dat een andere server MasterBrowser wil zijn.
Als die plat is kan een andere het overnemen. Wanneer jij op alle servers die service disabled, dan kan er nooit een andere server opkomen als MasterBrowser (niet automagisch althans)

Overigens, en dit is best leuk, als je perse 1 server de masterbrowser wil laten spelen, dna moet je een linux samba server opzetten. inde samba.conf file heb je een entry staan: OS Level = 33
Dat is de standaard OS level van een NT4 PDC. Deze kan je ook op 50 zetten. Elke election wordt zonder problemen gewonnen door je samba server ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Equator op 25-03-2003 19:59 ]

Verwijderd

Misschien kun je proberen om je combo kaartje hard naar UTP te laten gaan i.p.v. automatisch te zoeken.

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Lol Brakke Engels,

Maar bedankt voor de info het werkt op het ogenblik ik kan het netwerk zien en data uitwisselen.

Ik heb 3x f5 gedrukt, deze computer geopend 3x f5 gedrukt deze computer gesloten en netwerk verbindingen geopend en voila ik kon het netwerk zien.
vraag me niet waarom maar het stond in een tutorial en het werkt voor mij :)

Mijn Laptop heeft nu echter W98 zonder de drivers of speciale instellingen van de compaq recovery CD. En hij heeft een window in plaats van een volledig gevuld scherm. enig idee wat ik hieraan kan doen?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk staat je resolutie nu vrij laag, probeer deze eens omhoog te zetten, hoogstwaarschijnlijk is dat het beeld wel weer schermvullend.
De resolutie kun je omhoog zetten door op het bureaublad met rechts te klikken en dan properties/eigenschappen kiezen. Op het laatste tabblad kun je de resolutie wijzigen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard