mp3 omgezet naar wav, nummer stopt na 1,5 minuut

Pagina: 1
Acties:

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 13:55
Vreemd probleem. Ik heb een album in mp3 formaat naar een cd gebrand, maar sommige nummers zijn niet compleet gebrand (met easy cd creater geen geluid meer op de helft en met nero stopt hij op dat punt en gaat door met de volgende track)

Heb toen geprobeerd de mp3's eerst om te zetten naar wav. Maar ook hier geven dezelfde nummers problemen. Bv. een nummer van 3 minuten, zet winamp om naar een wav van 1 minuut 20. (de rest van het nummer slaat hij dus over) Ook Exact Audio Copy (met lame) geeft exact dezelfde uitvoer. Ook op een totaal andere computer met een andere versie van winamp lukt het niet om zo'n bestand volledig om te zetten in wav.

Het gekke is dat ik het nummer in winamp wel gewoon kan luisteren in perfecte geluidskwaliteit, wel VBR. En andere mp3's kunnen gewoon goed naar wav omgezet worden en zelfs gebrand.

Wie kan mij helpen?

• hadebe
even een aanvulling: heb al veel geprobeerd en het is me opgevallen dat bijna alleen winamp de file volledig afspeelt. De andere players en wav->mp3 converten geven meestal een veel te korte filelenght aan. Ook spelen ze hem niet best af, slaat over enzo..

• hadebe
niemand een klein ideetje?

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Misschien heeft die mp3 een rotte header. Je zou het kunnen proberen te fixen met MP3/Tag Studio. Via Toolset: File Tools, Tabblad: Repair MP3 en dan VBR Repair/Add Header.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk is de mp3 beschadigd. Als WinAMP de mp3 wel volledig afspeelt, gebruik WinAMP dan ook om hem om te zetten naar WAV. Je kan dit met de diskwriter-plugin. Met de search zul je op GoT wel meer informatie hierover vinden. De plugin werkt erg eenvoudig.

• hadebe
Goeie Tip, van dat repair programma, maar werkte helaas niet. Vorige reply: winamp speelt hem wel af, maar de diskwriter plugin maakt z'n output niet af. Dat is juist het probleem.

http://www.xs4all.nl/~hadebe/1.mp3

Hier het betreffende bestandje. Nog een keer het probleem: winamp speelt hem volledig (ruim 2 minuten) af, maar zodra ik hem wil branden of naar wav wil omzetten is hij plotseling nog maar 1 minuut 26.

[ Voor 6% gewijzigd door hadebe op 26-03-2003 23:28 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb m ff geprobeerd en m door mp3trim pro gegooid en die zegt missing frame headers, ik heb de id2 tag dr uit gesloopt en het file IS gewoon maar 1min28.
Winamp gaf niet de goede bitrate (nm 124 kbps terwijl het 217 kbps is) en tijdsduur aan. Zoals je ook al kon horen is het file ook niet compleet. Je zult m dus nog maar een keer van kazaa ofzo af moeten trekken denk ik.

ps , het lijkt alsof winamp m helemaal afspeelt , maar check het maar , hij stopt gewoon na 1 min 28 met afspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hellhound op 27-03-2003 05:05 ]

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• hadebe
heel vreemd! Hier speelt winamp toch echt ruim 2 minuten af. Maar goed, ga toch eens bij Kazaa kijken of ik een goede versie kan vinden. In ieder geval bedankt allemaal.
Pagina: 1