[ASP/SQL] multiple insert probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik ben bezig met een ASP-applicatie en zit sinds vanochtend met een HEEL vaag probleem. In een bepaalde pagina zit een SQL insert die doet wat ie moet doen, alles werkt naar behoren. Alleen, bij elke insert worden er twee nieuwe records in MS Access aangemaakt, met een tussenpauze van +/- 1 sec. :?

Het insert statement staat niet in een loop o.i.d. en zou dus maar 1 keer moeten worden uitgevoerd. Ik heb alle overige code in die page gestript, alles wat maar te response.write'n is, maar allemaal zonder resultaat.

Heb ff lopen googlen en er zijn een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, maar zelfs de MVP's weten geen oplossing hiervoor ...

Iemand die deze ongein al eens heeft meegemaakt ... ik zit hier met een krappe deadline ... |:(

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb hier nog nooit van gehoord. Laat je code dan eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
Laat je code dan eens zien
Heh, dat wil je niet ... zijn 600 regels code. Ik zal ff die SQL insert posten, misschien dat jullie iets zien?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set rsInsert = conn.execute("INSERT INTO ixmix
(nameRcpt,mailRcpt,nameSender,mailSender,IPSender,anonymous,
header,message,catId,picture,imgId,viewCode,telCode,url) 
values
('" & Request("nameRcpt") & "','" & Request("mailRcpt") & "',
'" & Request("nameSender") & "','" & Request("mailSender") & "',
'" & Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "',
'" & Request("anoniem") & "','" & header & "','" & verhaal & "',
'" & catId & "','" & selectedImage & "','" & Request("imgId") & "',
'" & viewCode & "','" & telCode & "','" & url & "')")
set rsInsert = nothing

Code is beetje lastig te lezen, maar is beter dan de complete layout te vernaggelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Imho wordt dit debuggen.. Rustig kijken welke SQL statement er dubbel gaat. Vervolgens een Response.Write er achter zetten en kijken of deze twee maal uitgevoerd wordt. Zo niet, dan eens kijken wat de query op het scherm doet als je deze invoert.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Idd de sql statements printen. En waarom een set rsInsert? Een insert query geeft geen recordset terug, dus je kunt net zo goed Call conn.execute() doet.
Enne vergeet niet om 1 ' te vervangen door 2 ' anders gaat je query mis als iemand een ' in z'n naam heeft :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
Die SQL insert is helemaal goed, de applicatie heeft 3 weken goed gedraaid ... tot gisteren.

CrazyD: die rs* gebruik ik voor al me queries, is handig qua naamvoering e.d. Verder word alle data gefiltert d.m.v. een functie, dus daar gaat het ook niet fout qua invoer....

Ik ga nu maar die hele SQL insert weer stukje voor stukje strippen, wellicht dat ik iets raars tegenkom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Hier heeft men hetzelfde probleem.
[rml][ asp | sql] dubbele insert, maar geen loop aanwezig[/rml]

Hou dat topic dus ook in de gaten!

Is er toevallig een patch gedraaid op de server?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
Yes, ik hou em in de gaten .. valt wel op dat er nu 2 topics over dit probleem zijn.

Dusty: Ik draai die applicatie nu locaal (workstation) en heb gisteren een of andere windows update gedaan. En nu je het zegt, sinds die update heb ik dit probleem. :?

Ik ga nu eerst de hele zooi op een andere machine gooien, kijken of het probleem blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

syllaz: kijk eens bij mij :)

Wordt het middels JS gesubmit?

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 26-03-2003 10:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
TeeDee: Je zult het niet geloven, maar aan de hand van jouw topic ben ik in alle javascript functies gaan kijken. En wat denk je? Ik heb precies hetzelfde probleem als jou...

Bij mij zit het als volgt:
Ik heb een javascript validate functie voor een form. Wanneer het hele form is gechecked, dan geef ik een form action + submit in die functie. Die functie wordt aangeroepen als er op een image submit button wordt geklikt ... en dit zorgt er dus voor dat het form 2x wordt gesubmit.

Het gekke is dus, dat dit probleem pas onstaan is na zo'n MS Explorer patch die ik gisteren gedowload heb. Heb jij dat toevallig ook gedaan?

Ik werk al 2 jaar met deze methode en het werkte altijd .. sinds die *leuke* update van MS :(

Anyway, ik kan weer verder ... thanx voor de feedback allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

Uhm, ik heb pas geleden idd een update gedaan jah.

Vreemdsels :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1