Verwijderd

Topicstarter
Net is mijn mobiel gestolen... Ik heb nu een lopend abonnement bij T-Mobile met nog een contract periode van ruim 15 maanden. Hoe zit het nu daarmee? Ik ben namelijk niet van plan om door te betalen voor iets wat ik niet heb.

Heeft iemand ervaring hiermee?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

t-mobile bellen, laten blokkeren en een andere telefoon regelen. Dat jouw telefoon gestolen wordt is natuurlijk jouw probleem en is geen reden om een contract te ontbinden :o. Ook aangifte doen, zodat de politie je telefoon kunnen plat sms'en

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sim kaart laten blokkeren en nieuwe aanvragen, toestel verhalen op je verzekering indien mogelijk. Nieuwe sim kan geld kosten, maar zal niet zoveel zijn.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

iig aangifte doen en t-mobile informeren :)
kunnen je contract waarschijnlijk wel opheffen/omzetten als jij een aangifte kan overleggen.

zal mijn zus vanavond eens vragen, die heeft dit al eens gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door sh4d0wman op 25-03-2003 16:59 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Bel T-mobile anders even op met de vraag of je je contract nog langer mag verlengen in ruil voor een nieuwe telefoon. Je zult je contract echt niet op mogen zeggen iig. En doe aangifte bij de politie hé.

Het was zo simpel gezien alle reaktie's :P

[ Voor 11% gewijzigd door Eskimootje op 25-03-2003 16:59 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Aangiftw doen bij de politie en contact opnemen met Ben (ik bedoel natuurlijk T-Mobile)
Zij doen je dan een aanbieding dat je je contract nog eens met een aantal mnd. verlengt en dan kan je bij hun een geodkoop toestelletje aanschaffen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25
Zoiezo het nummer laten blokkeren bij T-mobile zodat het niet meer misbruikt kan worden. verder zou ik nog aangifte gaan doen bij de politie...

Edit: OMG wat gaat dat rap, sneller leren typen dus :P

[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo op 25-03-2003 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus sim laten blokkeren.. maar hoe kom ik dan aan een nieuw toestel in combinatie met een simkaart? En mijn abonnement loopt dus gewoon door.

Ik had een Nokia 6610 (ja erg he.. ik mis em ook en niet verzekerd ook |:( ), wat zou ik nu kwijt zijn kwa geld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 17:01 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een 3310 op www.gsmstunter.nl, ben je E35 kwijt geloof ik...

Wat ik me afvraag: HOE issie gestolen??...

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Sim laten blocken bij t-mobile en kijken of je achter het station je telefoon misschien nog terug kan kopen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 16:56:
Net is mijn mobiel gestolen... Ik heb nu een lopend abonnement bij T-Mobile met nog een contract periode van ruim 15 maanden. Hoe zit het nu daarmee? Ik ben namelijk niet van plan om door te betalen voor iets wat ik niet heb.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Helaas voor jou moet jij gewoon je contract af betalen. T-Mobile is namelijk niet aansprakelijk voor jou gestolen telefoon. T-Mobile heeft er niet voor gezorgd dat jij niet kan bellen dus moet jij gewoon uitbetalen.

Weiger jij te betalen dan krijg je op een gegeven moment een aanmanning. Hierna komt er een incasso bureau en hierna komt er een deurwaarder. Op het moment dat die deurwaarder komt dan moet jij alle administratieve (en weet ik veel wat nog meer) betalen. Dus zou maar opzoek gaan naar een goedkoop telefoontje.

En een gestolen telefoon is ook geen geldige reden om je contract op te zeggen.

Dus jij kan maar een ding doen en dat is netjes je contract uit dienen.

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-12 10:34
Telefoon terug kopen achter het station vind ik een goede oplossing ;)

Maar ik zal niet herhalen wat iedereen al zegt, dat is gewoon zo. T-mobile heeft er alleen maar nadeel als zij goedkoop een nieuwe telefoon regelen want dan geven ze eigenlijk een soort van garantie. Die garantie is niet inbegrepen bij abbo. Je zult waarschijnlijk helemaal zelf een telefoon moeten kopen of een lieve telefoniste van t-mobile overhalen ;)

Verwijderd

de mobi van mn vriendin is ook gestolen vorige week, een 1,5 jaar oude 8210 (nee ze zal m niet missen) bij inbraak in ons huis (ook mn laptop is weg, grrr...), sim laten blokkeren, aangifte gedaan.

nu moet ik een waarde gaan invullen voor de politie/verzekering. Het toestel kreeg ze gratis bij een abonnement (ben 150), dus wat vul je dan voor waarde in? kan ik kijken wat een 8310 tegenwoordig los kost en dat bedrag invullen?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 17:00:
Okay, dus sim laten blokkeren.. maar hoe kom ik dan aan een nieuw toestel in combinatie met een simkaart? En mijn abonnement loopt dus gewoon door.

Ik had een Nokia 6610 (ja erg he.. ik mis em ook en niet verzekerd ook |:( ), wat zou ik nu kwijt zijn kwa geld?
Simkaart krijg zoals al gezegd van je provider(T-mobile in dit geval) Toesttel zal je toch echt zelf een nieuwe moeten kopen.

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:58
Wat is het nou? een 8210 of een 8310? Mijn 8210 hebben ze ook gepikt (en ik heb er niet om moeten huilen hoor!!). Kreeg hem ook kadoo bij een aboo van KPN, koste toen toch nog zo'n € 450,=, kan je volgens mij gewoon opgeven als de aanschafwaarde/prjis van dat ding... (Not sure though)

...

Verwijderd

Als je, je contract naleest, staat er een stukje in dat T-mobile (oke, het kan dat je een contract afgesloten hebt toen het nog ben was) zich niet aansprakelijk stelt voor diefstal van jouw telefoon, als je heb open en bloot hebt neergelegd ergens. Misschien is dit niet het geval geweest. En wat ik mensen altijd adviseer is (indien mogelijk) een verzekering af te sluiten. Dit kost misschien wel een paar euro in de maand, maar als er wat is kan je altijd terug vallen op jou afgesloten verzekering.

Ik heb namelijk bij Hi een verzekering voor 7,50 per maand, en ik denk dat ik nu 1000 euro heb terug verdiendt hiermee.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-12 23:45
Ehm, bellen met T-mobile, blokkeren van de simkaart en dan kijken of je een nieuwe SIM-kaart krijgen kan :) (een vervanging van de gestolen dus)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Wow, dit is nu wel een spuit 11 topic geworden zeg :)

De meeste verzekeringen dekken mobiele telefoons niet.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 17:25:
Als je, je contract naleest, staat er een stukje in dat T-mobile (oke, het kan dat je een contract afgesloten hebt toen het nog ben was) zich niet aansprakelijk stelt voor diefstal van jouw telefoon, als je heb open en bloot hebt neergelegd ergens. Misschien is dit niet het geval geweest. En wat ik mensen altijd adviseer is (indien mogelijk) een verzekering af te sluiten. Dit kost misschien wel een paar euro in de maand, maar als er wat is kan je altijd terug vallen op jou afgesloten verzekering.

Ik heb namelijk bij Hi een verzekering voor 7,50 per maand, en ik denk dat ik nu 1000 euro heb terug verdiendt hiermee.
Ik las net nog even het bericht dat je een 6610 had.
Het losse toestel kost je 429 Euro.

zal maar een verzekering bij T-mobile af laten sluiten als je dit nog kan (oke je toestel moet je nog zelf betalen)

Verwijderd

DeppOx schreef op 25 March 2003 @ 17:39:
Wow, dit is nu wel een spuit 11 topic geworden zeg :)

De meeste verzekeringen dekken mobiele telefoons niet.
Ja en Nee,

Sommige Verzekeringen dekken dit wel.
Zoals bij mijn KPN verzekering is dit wel (Dit is uiteraard door de provider geregeld).

Maar bij andere heb je een eigen risico (dutchtone etc) maar zover ik het meemaak worden toestellen wel gedekt.

Verwijderd

Eskimootje schreef op 25 March 2003 @ 16:58:
Bel T-mobile anders even op met de vraag of je je contract nog langer mag verlengen in ruil voor een nieuwe telefoon.
Cobra_Lup schreef op 25 March 2003 @ 16:59:
Aangiftw doen bij de politie en contact opnemen met Ben (ik bedoel natuurlijk T-Mobile)
Zij doen je dan een aanbieding dat je je contract nog eens met een aantal mnd. verlengt en dan kan je bij hun een geodkoop toestelletje aanschaffen.
Kan niet, aangezien het contract nog 15 maanden doorloopt. Officieel kan je je contract alleen verlengen als hij binnen nu en 3 maanden afloopt.

Verwijderd

In 2000 kostte een nieuwe simkaart 25 gulden.. sowieso laten blokkeren :)

Verwijderd

contractsverlenging is nog niet mogelijk bij 15 maanden resterend abo. Dat zal pas vanaf een jaar mogelijk zijn. Tot die tijd betaal je dus gewoon je abo. Koop ergens goedkoop een toestel, en vraag een nieuwe SIM kaart aan bij T-Mobile. Bij T Mobile zijn daar wel kosten aan verbonden (reken op enkele tientallen eurootjes). Aangezien T-Moblile veel hippe mobieltjes voor nop weg geeft bij abo's, zul je flink in de buidel moeten tasten voor een zelfde mobieltje.

Als je nu bij KPN een abo met flexibel extra service had afgesloten had je met betaling van een eigen risico een nieuw toestel gekregen. Tja, KPN is duurder maar daar krijg je niet alleen meer diensten voor terug.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:38
Contractsverlenging is niet per definitie uitgesloten: als je een beetje slijmt bij de helpdesk willen ze je nog wel eens verlengen. Maximaal 1 jaar natuurlijk, en ik zou dan ook ZEKER een kwalitatief goede telefoon aanschaffen (3310, siemens, etc). Je moet dan namelijk nog zo'n 14 maanden met de telefoon doen :).

(Dit is overigens bij D* (bij mij tenminste af en toe) zo, bij T-mobile weet ik het niet).

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 20:08:
en vraag een nieuwe SIM kaart aan bij T-Mobile. Bij T Mobile zijn daar wel kosten aan verbonden (reken op enkele tientallen eurootjes).
nieuwe sim is 15 euro

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

Heb je je sim al als de sodemieter geblokkeerd?
De alle (inter)nationale kosten moet je gewoon betalen en is ERG lastig terug te verhalen. T-Mobile moet dan namelijk van jou te horen hebben gekregen dat het toestel op tijdstip X is gestolen en dat jij daarna niet verantwoordelijk meer moet worden gehouden voor die kosten.
Dit moet dan weer in combi met de politie aangifte, bla bla bla ... lang, heel laaaang verhaal...

Maar anyway
mijn 7110 is bij een gewapende overval in een snookertent van mij afhanden genomen. Doordat het onderbedreiging was gegaan heb ik bij de N.N. de waarde van het toestel gekregen, zoals die toen nog waard was.
Gezien ik kon aantonen dat 3 of 4 bedrijven het afgelopen zomer nog verkochten voor 350 euro (los uiteraard) kon ik het hardmaken dat hij dus echt nog zoveel geld waard was.

(De N.N. verklaarde dat er 250 euro op de www.nokia.nl site stond vermeld :+ , er staan geen prijzen op die site)

Maar goed ik heb dat bedrag terug gekregen door de bedreigende situatie, anders gewoon niet of nauwelijks iets. En het was trouwens een inboedel verzekering :P ... don't ask

PS:
Een GRATIS toestel is nog VEEL geld waard.
Je krijgt je toestel door je abo. Mijn SonyEricsson T68i staat op de bon 489 euro T68i
en dan -489 euro Ben abo van 1 jaar.
Je toestel is voor jou (je heb het echt zelf 'betaald' :P ) nog steeds DAT bedrag waard.
Laat je NOOIT opnaaien dat dat niet zo zou zijn.
Je toestel is het geld waard zoals het in DIE winkel los zou kosten.
GSM's zijn dus nooit gratis, maar 'gratis' ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

T-mobile vragen om 'Lost or Stolen' aanbod. Niet echt sappig, maar tis 'een' mogelijkheid.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Mijn boers telefoon is na 3 dagen kapot gegaan (glas bier er over heen)

Heeft gemailt met debitel, en die wilde hem een aanbieding doen voor een telefoon met korting!!
Pagina: 1