Home Control: software progje...

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 05:57

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hoi mensen,

Via de parallele poort wil ik 8 apparaten zoals lampen en tv enzo aansturen. Gewoon op de 8 datalijnen van de LPT1 een weerstand en een transistor hangen met een relais. Maar het probleem is de software van dit projectje. In Qbasic (DOS omgeving) kan ik dat wel, maar nu wil ik zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/asd2/homecontrol.jpg

Iedere keer als je op een knop drukt, wordt de desbetreffende poort 1 sec aangestuurt (hoog).

Is dit mogelijk? En met welk programma kan dit? Eigenlijk heb ik niet veel tijd/zin om een hele VisualBasic handleiding door te nemen...

Het zou ook leuk zijn als je een andere achtergrond zou kunnen toevoegen ofzo. (zoals op het voorbeeldje te zien is)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.mattjustice.com/parport/par_vb.html
HTH :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Aj. Daar was ik dus al heel bang voor. Van DLL's/VB/etc.. snap ik helemaal niets. Er bestaat dus niet zoiets wat ik zoek. Ik vroeg een keer ergens om een programma dat de cdrom lade open/dicht maakte, en dat was toen zo gemaakt... Eigenlijk dacht ik dat het met dit precies hetzelfde was. De echte "die-hards" in VB ofzo moet dit toch binnen 10 minuten lukken?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb gewoon knopjes, dat werkt ook goed :)

Verwijderd

Het bakken van een formuliertje met knoppen is kinderlijk simpel in VB. Daarna heb je de code nodig die er voor zorgt dat: "User drukt op knopje" resulteert in "datalijn lpt port wordt hoog". Die code heb je al in QBasic? Moet je er voor de lol eens voor gaan zitten, en ontdekken dat je dat erg makkelijk naar VB kunt overzetten.

"Heppik geen zin in dus doen de tweakers maar even voor me" is overigens niet een echte tweakers mentaliteit :| Dus, hup aan de slag! ;)

PS: Het voorbeeld van Tomba is perfect en simpel! Als dat al teveel moeite is denk ik dat je er beter niet aan kunt beginnen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 09:22 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 09:20:
Het bakken van een formuliertje met knoppen is kinderlijk simpel in VB. Daarna heb je de code nodig die er voor zorgt dat: "User drukt op knopje" resulteert in "datalijn lpt port wordt hoog". Die code heb je al in QBasic? Moet je er voor de lol eens voor gaan zitten, en ontdekken dat je dat erg makkelijk naar VB kunt overzetten.

"Heppik geen zin in dus doen de tweakers maar even voor me" is overigens niet een echte tweakers mentaliteit :| Dus, hup aan de slag! ;)

PS: Het voorbeeld van Tomba is perfect en simpel! Als dat al teveel moeite is denk ik dat je er beter niet aan kunt beginnen...
Zo'n mentaliteit heb ik normaal ook niet. Ik ben altijd in voor wat nieuws, maar nu ben ik ook al druk bezig met het programmeren van PIC's en JALcc en ik dacht dat VB (is toch Visual Basic?) eigenlijk best lastig was. Ik hoor af en toe iets over DLL's enzo en libraries toevoegen etc... Dan zou ik dus eerst een topic moeten starten of goed zoeken hoe je met VB moet werken. Is het trouwens te downloaden of moet je dat kopen? Maargoed als jij zegt dat het niet te veel werk en niet te moeilijk is dan wil ik dat zeker proberen...

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 19:46
Als je me even de qbasic code geeft wil ik het wel eens proberen :)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Visual Basic is extreem makkelijk. Als je geen lastige dingen gebruikt heb je bij je programma's echt geen rekening te houden met DLL's en libraries hoor. Dat krijg je eerder bij C, Delphi en dat soort talen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1