Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Enermax 460W 92mm Fan gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben mijn Enermax aan het verbouwen.
Nu had ik alles eruit gehaald en kappen gespoten. En nu Doe ik alles weer terug Maar nu start die 92mm fan niet meer op.
Hoe zou dit kunnen?

Na nader inspectie heb ik op de print plaat gekeken en hier zat een baantje los. (hoe dat nou kon :? ) Die heb ik weer vast gesoldeerd en het hielp niet.

Iemand een id?

Foto

De gele draad heb ik er dus zelf op gesoldeerd omdat ik de baan niet meer kon redden.

[ Voor 17% gewijzigd door Xavier op 25-03-2003 16:53 ]

Verwijderd

zo te zien is die baan doorgefikt. Waarscheinlijk zijn toen komponenten overleden.
Misschien moet je de componenten die op die baan aangesloten zitten eventjes doormeten en nalopen, waardoor die baan doorgefikt is.

• Xavier
  • Niet online
Hmm ik kijk nu eens beter en dat soldeertin heeft helemaal niet gepakt.
Ik soldeer hem nu nog eens goed. En ff later pak ik hem met de tang en hij is gewoon los.

Owja ik ben niet zo handig kwa EL. Hoe meet ik iets door?
Ik Heb een Multimeter

[ Voor 21% gewijzigd door Xavier op 25-03-2003 17:02 ]

Verwijderd

ja dan moet je beter solderen, eventueel met soldeervet dat gaat beter. en weet je zeker dat hij geen sluiting maakt tussen andere banen? (op de foto te zien volgens mij wel)

• Xavier
  • Niet online
Nieuwe Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/ATX/Voeding2.JPG

Ik heb de banen met Alcohol even schoon gemaakt. En opnieuw gesoldeerd nu zit het wel vast, en weet ik 99,9% zeker dat er niks geraakt word.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Doet de voeding het nog wel? Dan zet je hem toch gewoon ff op 7 volt ofzo. Of je moet ff meten jah...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Xavier schreef op 25 March 2003 @ 17:13:
Nieuwe Foto:
[afbeelding]

Ik heb de banen met Alcohol even schoon gemaakt. En opnieuw gesoldeerd nu zit het wel vast, en weet ik 99,9% zeker dat er niks geraakt word.
Post scheelde 1 sec :P doetie het nou wel dan? Heeft ook zin om dat te posten he :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Xavier
  • Niet online
Geen id, In elkaar zetten duurt ff. Ga ik nu even doen.

Maar ik zoek de 12V even in de Voeding. Kan er namelijk niet zo makkelijk bij. Zoek ze namelijk om wat ledjes op aan te sluiten. Maar ik wil geen draden strippen of naar binnen halen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Desnoods kan je de fan toch gewoon op een molex van de voeding zetten, is probleem op een alternatieve manier opgelost :)

• Xavier
  • Niet online
Jeeh!
Hij doet het weer.
Ik heb meteen even een 12V en Ground van de printplaat gehaald voor de ledjes.
Pagina: 1