Ben bezig om een nieuw netwerk op te zetten.
Op de server draait FreeBSD 4.7 met Samba 2.2.6. Met enig vallen en opstaan is het gelukt om dit helemaal spelend te krijgen.
Nu wil ik samba ook de Domain Controller laten zijn, en ook dat speelt nu een heel eind.
Het is nu mogelijk om in te loggen met win2k met behulp van de PDC, maar het is nog niet mogelijk om het profile van de gebruiker op te halen van de server.
bij het opstarten verschijnt bij win2k de volgende foutmelding:
Dit maakt echter helemaal niets uit.
Voor de volledigheid hier een stukje van smb.conf:
[edit]
In log.smbd verschijnen geen foutmeldingen, dus daar kan ik ook helaas ook niet mee verder
Op de server draait FreeBSD 4.7 met Samba 2.2.6. Met enig vallen en opstaan is het gelukt om dit helemaal spelend te krijgen.
Nu wil ik samba ook de Domain Controller laten zijn, en ook dat speelt nu een heel eind.
Het is nu mogelijk om in te loggen met win2k met behulp van de PDC, maar het is nog niet mogelijk om het profile van de gebruiker op te halen van de server.
bij het opstarten verschijnt bij win2k de volgende foutmelding:
Bij het bekijken van de rechten in /samba/profiles zag ik dat deze allemaal als owner root:wheel hadden gekregen. Dit leek me de oorzaak van het probleem, en heb daarom alle files van USER:GROUP gemaakt.Windows cannot copy file
\\SERVER\profiles\dennis\Application Data\
to location
c:\Documents and Settings\USER.DOMAIN\Application Data\
Contact your network administrator
Detail - Acces is denied
Dit maakt echter helemaal niets uit.
Voor de volledigheid hier een stukje van smb.conf:
Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaand probleem kan verhelpen?[global]
netbios name = SERVER
workgroup = DOMAIN
os level = 65
prefered master = yes
domain master = yes
local master = no
domain logons = yes
[netlogon]
browseable = no
comment = Network Logon Service
path = /samba/netlogon
read only = yes
public = no
valid users = root @GROUP
[profiles]
browseable = no
path = /samba/profiles
writeable = yes
create mask = 0700
directory mask = 0700
valid users = root @GROUP
[edit]
In log.smbd verschijnen geen foutmeldingen, dus daar kan ik ook helaas ook niet mee verder
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:55 . Reden: typo ]