Toon posts:

Hoe krijg je 2 keer geluid uit 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey

We zijn van plan om de hele multimedia afdeling te verplaatsen naar de pc maar nu is de vraag of het mogelijk is dat voor in de kamer (via de pc) muziekcd's kunnen worden afgespeelt en achter in de kamer gewoon gegamet kan worden met geluid
Ik weet dat je voorin de cd-romspeler headphones (dus ook luidsprekers) in kunt stoppen maar volgens mij gaat dit niet via de geluidskaart dus kan er geen 5.1 sound uit muziek cd's gehaald worden op deze manier :?
Als iemand 'n oplossing heeft (behalve 2 geluidskaarten :P)... tell me!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:39 ]

Verwijderd

De meeste cd-romspelers hebben een digitale uitgang achterop, geen idee echter of dit wel 5.1 doorgeeft; welke muziek cd's zijn er uberhaupt 5.1 dan?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
waarom behalve 2 geluidskaarten, dat is de makkelijkste manier en kost weinig

specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan niet. Heel simpel. Je hebt zelf al ontdekt dat het met twee geluidskaarten wel kan (games pakken vanzelf de 'primary' en winamp kan je instellen dat-ie het via de secondary moet doen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

sluit me aan bij 2pack, 2 geluidskaarten. Gebruik ik ook, maar dan om mee een beetje mee te mixen.
een simple SB 128pci kost haast niks meer tegenwoordig.
misschien een beetje een overbodige tip, als het mogelijk is ga dan voor 2dezelfde soundcards, weer een zorg minder qua comptabiliteits-problemen

Verwijderd

hmmm met BPM kan je wel zeggen van deze player moet naar de fronts en deze naar de rears, maar of dit nog werkt als je gaat gamen....betwijfel et

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips
Kga denk ik dan toch 2 geluidskaarten erin zetten.

CLOSE :p

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mmmm toch nog ff lastig...
Koop een losse cd speler? is dat niet makkelijker?

Alles kan stuk.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
remco_k schreef op 26 March 2003 @ 08:20:
mmmm toch nog ff lastig...
Koop een losse cd speler? is dat niet makkelijker?
CD's zijn uit de tijd. Nee serieus, 74 minuten muziek, en dan je schijfje verwisselen is echt niet handig, dan moet je er echt voor gaan zitten. Audio cd's hebben dat grote nadeel ivm een lekker playlist mp3's.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
K heb een sb player 1024 kaartje, waarop 2 x stereo zit.

deze zijn seperaat aan te sturen...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus jij beweert dat je winamp over je ene en games over je andere uitgang kan laten horen? Zou je me exact kunnen vertellen met welke drivers, hoe je die dan instelt en hoe je winamp dan zo instelt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

dat zou ik ook wel heel graag willen weten! Het is mij nog niet gelukt! Zelfs opnemen vanaf de verschillende inputs gaat niet tegelijkertijd! Ik kom niet verder dan 1x stereo in en 1x stereo uit!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mercarra schreef op 26 maart 2003 @ 08:42:
[...]
CD's zijn uit de tijd. Nee serieus, 74 minuten muziek, en dan je schijfje verwisselen is echt niet handig, dan moet je er echt voor gaan zitten. Audio cd's hebben dat grote nadeel ivm een lekker playlist mp3's.
Ik begrijp uit het verhaal van Venom dat hij juist gewone cd's af wil spelen:
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 16:39:
.... Ik weet dat je voorin de cd-romspeler headphones (dus ook luidsprekers) in kunt stoppen maar volgens mij gaat dit niet via de geluidskaart dus kan er geen 5.1 sound uit muziek cd's gehaald worden op deze manier....
Met muziek cd's bedoelt hij volgens bij audio cd... en geen cdrom met mp3's erop.
ennuuhh, 5.1 sound uit mp3 :? dacht 't niet (nog niet in ieder geval...).
mp3 afspelen en uit hoofdtelefoon aansluiting van cdrom-speler beluisteren... ook niet... (hoewel, heel misschien bij sommige modellen.)

Als het echt alleen maar om audio cd's gaat, zet dan toch lekker een gewone cd-speler neer...

Alles kan stuk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Misshien een idee: cd audio voor de muziek, en die naar achteren "pannen" en de wave (geluid games) naar voren pannen.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00
maareehm ik heb hier een standaard 5.1 platinum kaartje..

en als ik winamp speel en ik ga lekker dflw gamen dan krijg ik gewoon de muziek met het game geluid door elkaar.....

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
Met de kxDrivers kan het voor de SB Live en Audigy wel.
Dan verlies je wel het 3D geluid in games, maar gezien je toch 2 uitgangen wilde maakt dat niet zoveel uit lijkt mij.
Als je deze drivers installeert, krijg je 4 uitgangen ipv 1. De eerste uitgang stuurt het geluid naar alle speakers, de 2de naar de fronts, de 3de naar de rear en de 4de naar de sub/center.
Als je dan in winamp de 3de uitgang gebruikt en in windows de 2de default zit dan heb je wat jij wil denk ik.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Verdorie, ik heb die drivers al tiiijjjden, maar deze functie had ik nog nooit ontdekt! |:( Geweldig! Ik zocht namelijk al tijden naar zoiets. Phat! >:)

Edit: Net ff geprobeerd... Precies wat ik zocht! Je kunt die uitgangen gewoon simpelweg toewijzen, zooo simpel! Weee... kan ik nu voortaan thuis ook vast een beetje mix ervaring opdoen :)

[ Voor 40% gewijzigd door dBA op 27-03-2003 19:55 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
JvS schreef op 26 maart 2003 @ 09:34:
Dus jij beweert dat je winamp over je ene en games over je andere uitgang kan laten horen? Zou je me exact kunnen vertellen met welke drivers, hoe je die dan instelt en hoe je winamp dan zo instelt?
Nee dat beweerde ik niet :).. je kan ze speraat aansturen. Met dat tooltje
van creative kan je bv de cd uitgang naar de bovenste 2 speakers zetten
en de wave naar de onderste twee.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Pagina: 1