Ik heb een movie met 1 frame.
In dit frame staat een mc die 210kB aan foto's bevat.
Nu was ik bezig om een preloader te maken, maar die snapt het niet helemaal!
Wat ik doe, ik plaats 2 KeyFrames voor de frame met de mc ...
...(mijn movie heeft nu dus 3 frames waarvan de eerste 2 gebruikt worden voor het preloaden)...
... en in het 1e frame zet ik een actionscript:
Die geeft dus de WIDTH aan van Loadbar (een mc van een vierkantje) en de waarde van een tekstveld. Dit doet er even niet toe.
In frame 2 zet ik dit neer:
...zodat het een loopje wordt. Als alles geladen is dan gaat is dus naar frame 3 toe. Maar wat gebeurt er als ik nu ga testen (streaming)?
Totdat alles geladen is laat ie niets zien en blijft ie op frame 0 staan (hij laat dus niets zien) en als alles geladen is dan springt ie in 1 keer naar frame 3 toe! (zonder naar de eerste twee frames te gaan).
Nu denk ik dat dit komt omdat ie niet frames moet laden maar een mc. Klopt dit?
Ik zou graag willen horen hoe ik dit op kan lossen! Of wat ik verkeerd doe...
een .fla kan ik niet posten omdat dit voor mijn werk is en ik met bestanden werk die niet van ons zijn maar van een derde partij. Maar de uitleg lijkt me dusdanig helder dat dit ook niet nodig is. Toch?
Edit: Ik moet nu (17:51) naar huis toe, mochten er vragen zijn ga ik die morgenochtend gelijk beantwoorden!
In dit frame staat een mc die 210kB aan foto's bevat.
Nu was ik bezig om een preloader te maken, maar die snapt het niet helemaal!
Wat ik doe, ik plaats 2 KeyFrames voor de frame met de mc ...
...(mijn movie heeft nu dus 3 frames waarvan de eerste 2 gebruikt worden voor het preloaden)...
... en in het 1e frame zet ik een actionscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| bytes_loaded = Math.round(this.getBytesLoaded());
bytes_total = Math.round(this.getBytesTotal());
getPercent = bytes_loaded/bytes_total;
this.loadBar._width = getPercent*100;
this.loadText = Math.round(getPercent*100)+"%";
if (bytes_loaded == bytes_total) {
this.gotoAndPlay(3);
} |
Die geeft dus de WIDTH aan van Loadbar (een mc van een vierkantje) en de waarde van een tekstveld. Dit doet er even niet toe.
In frame 2 zet ik dit neer:
code:
1
| gotoAndPlay(1); |
...zodat het een loopje wordt. Als alles geladen is dan gaat is dus naar frame 3 toe. Maar wat gebeurt er als ik nu ga testen (streaming)?
Totdat alles geladen is laat ie niets zien en blijft ie op frame 0 staan (hij laat dus niets zien) en als alles geladen is dan springt ie in 1 keer naar frame 3 toe! (zonder naar de eerste twee frames te gaan).
Nu denk ik dat dit komt omdat ie niet frames moet laden maar een mc. Klopt dit?
Ik zou graag willen horen hoe ik dit op kan lossen! Of wat ik verkeerd doe...
een .fla kan ik niet posten omdat dit voor mijn werk is en ik met bestanden werk die niet van ons zijn maar van een derde partij. Maar de uitleg lijkt me dusdanig helder dat dit ook niet nodig is. Toch?
Edit: Ik moet nu (17:51) naar huis toe, mochten er vragen zijn ga ik die morgenochtend gelijk beantwoorden!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 17:54 ]