Hey,
Ik moet voor school een kruisje rondje maken in WORD.. Met die visual basic die daarbij staat. Nogal goedkoop, maarja niets aan te doen.
Nu heb ik eigenlijk alles af, behalve het berekenen of iemand heeft gewonnen (het gaat om 2 spelers die beide achter 1 computer zitten).
Wat ik zelf probeerde is hetvolgende:
Maar dit blijkt niet te werken. Maar nu heb ik een nieuwe oplossing bedacht (te vermoeiend om de oude code op te lossen denk ik ;D). Namelijk velden(0) tot en met
Ik heb mijn hele code even neergezet op !spam!
Mijn vraag is dus: hoe kijk ik of er 3 dezelfde karakters in een variabele voorkomen. (andere oplossingen zijn ook welkom
)
Ik moet voor school een kruisje rondje maken in WORD.. Met die visual basic die daarbij staat. Nogal goedkoop, maarja niets aan te doen.
Nu heb ik eigenlijk alles af, behalve het berekenen of iemand heeft gewonnen (het gaat om 2 spelers die beide achter 1 computer zitten).
Wat ik zelf probeerde is hetvolgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| If (velden(0) = player And velden(1) = player And velden(2) = player) Then gewonnen = player 'horizontaal rij 1 If (velden(3) = player And velden(4) = player And velden(5) = player) Then gewonnen = player 'horizontaal rij 2 If (velden(6) = player And velden(7) = player And velden(8) = player) Then gewonnen = player 'horizontaal rij 3 If (velden(0) = player And velden(4) = player And velden(8) = player) Then gewonnen = player 'diagonaal 1 If (velden(2) = player And velden(4) = player And velden(6) = player) Then gewonnen = player 'diagonaal 2 If (velden(0) = player And velden(3) = player And velden(6) = player) Then gewonnen = player 'verticaal kolom 1 If (velden(1) = player And velden(4) = player And velden(7) = player) Then gewonnen = player 'verticaal kolom 2 If (velden(2) = player And velden(5) = player And velden(8) = player) Then gewonnen = player 'verticaal kolom 3 |
Maar dit blijkt niet te werken. Maar nu heb ik een nieuwe oplossing bedacht (te vermoeiend om de oude code op te lossen denk ik ;D). Namelijk velden(0) tot en met
code:
in een variabele te zetten, en kijken of er dan een reeks van '3' dezelfde tussenzit.1
| (8) |
Ik heb mijn hele code even neergezet op !spam!
Mijn vraag is dus: hoe kijk ik of er 3 dezelfde karakters in een variabele voorkomen. (andere oplossingen zijn ook welkom
[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 25-03-2003 16:06 . Reden: smiley verrotingen ]