Mozilla starten zonder windowmanager

Pagina: 1
Acties:

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Beste mensen,

Ik wil mozilla starten vanuit m'n terminal zonder dat deze gebruik maakt van een windowmanager. Het opstarten van mozilla is inmiddels gelukt doormiddel van het aanpassen van mijn xinitrc, of door "startx -e mozilla".

Het probleem is dat mijn keyboard vervolgens niet werk. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

edit:
Ik maak gebruik van Debian

[ Voor 10% gewijzigd door 0cool op 25-03-2003 16:06 ]

You thought your secrets were safe. You were wrong

Verwijderd

Volgens mij ben ik niet de enige die zich afvraagt: W A A R O M :? :? :? Sorry, maar ik heb geen idee hoe dit kan worden opgelost.

• 0cool
Omdat ik wil dat gebruikers alleen mozilla kunnen gebruiken, hiervoor wil ik dus buiten de windowmanager om werken (dit scheelt een hoop dicht-timmer-werk) snappie

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:51
met Window Maker kun je ook de titelbalk/andere decoraties uitzettten zodat je niets anders kunt opstarten.

oh, en als je eerst klikt op het mozilla venster, kun je dan het toetsenbord ook niet gebruiken?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik heb wel eens een X-progje gezien dat zonder een window manager werkte. Een of andere bechmark was dat geloof ik, zit standaard bij X. Volgens mij is het veel makkelijker om al je gebruikers in een speciale groep te doen, en dan je rechten zo veranderen dat ze alleen mozilla mogen starten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

0cool schreef op 25 March 2003 @ 16:02:
Het probleem is dat mijn keyboard vervolgens niet werk. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
startx gewoon gebruiken, en een .xinitrc gebruiken waarin staat :
code:
1
exec mozilla

Dat werkt hier prima (onder Debian Sid), zelfs het toetsenbord werkt, je mist alleen de titelbalk enzo, maar dat wist je vast al ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• 0cool
Wirf schreef op 25 maart 2003 @ 16:14:
met Window Maker kun je ook de titelbalk/andere decoraties uitzettten zodat je niets anders kunt opstarten.
ok dankje ben ik aant proberen
oh, en als je eerst klikt op het mozilla venster, kun je dan het toetsenbord ook niet gebruiken?
Nope maakt niets uit

• 0cool
moto-moi schreef op 25 March 2003 @ 16:23:
[...]

startx gewoon gebruiken, en een .xinitrc gebruiken waarin staat :
code:
1
exec mozilla

Dat werkt hier prima (onder Debian Sid), zelfs het toetsenbord werkt, je mist alleen de titelbalk enzo, maar dat wist je vast al ;)
Helaas als ik hier hetzelfde probeer doetie het niet.... Wat heb jij precies aan
xserver/windowmanager ed geinstalleerd staan

Verwijderd

0cool schreef op 25 March 2003 @ 16:29:
[...]

Helaas als ik hier hetzelfde probeer doetie het niet.... Wat heb jij precies aan
xserver/windowmanager ed geinstalleerd staan
het moet waarschijnlijk zijn:

exec mozilla -display :0

(of een andere display als je meer X'en hebt draaien...)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou altijd wel iets van een window manager draaien, anders wordt het wel erg klote om popups te sluiten of om van window te switchen e.d.

• 0cool
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 16:32:
[...]

het moet waarschijnlijk zijn:

exec mozilla -display :0

(of een andere display als je meer X'en hebt draaien...)
Maakt niet uit, maar bedankt voor de tip
Bigs schreef op 25 maart 2003 @ 16:34:
Ik zou altijd wel iets van een window manager draaien, anders wordt het wel erg klote om popups te sluiten of om van window te switchen e.d.
Het is niet nodig van window te switchen, maar die popups had ik eigenlijk nog niet aangedacht, bedankt

• 0cool
Bedankt voor de replies, heb toch maar gekozen voor een windowmanager (thanx to Bigs) en de keuze is gevallen op sawfish.... Deze werkt prima voor mijn doeleinde

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NP at all :) Sawfish is inderdaad wel een goede keuze.. lekker lightweight.
Pagina: 1