Toon posts:

Eigen game server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een server hosten in het spel Tactical Ops (mod van UT1). Ik heb een E-tech adsl modem router +4 poorts switch. Bij configuration van de router staat "virtual server". Vervolgens staan er verschillende dingen die je kan invullen hokje: ID, Public port, Private port, Port type en host ip address.
Wat moet ik nu invullen in die hokjes van -> ID, Public port, Private port, Port type en host ip address om een eigen server te laten draaien?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Niks van dat alles, je moet in een ander scherm van de router config de poort van Tactical Ops doormappen naar het IP van de pc waar je de server op gaat draaien, snappie? :D

En oja, zie boven :)

[ Voor 14% gewijzigd door S1W op 25-03-2003 16:05 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
De poorten die TO nodig hebstuur je door naar het internet ip adres van je pc die TO draaid.

Tevens raad ik je aan de manual te lezen die je erbijkreeg, staat alles presies in.

Oohja, als je adsl heb met 16k upload is game hosten niet echt geweldig.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36
Je moet uitzoeken op welke poort de server draait (bijv met netstat, of ff in de documentatie kijken, dit is Public port en Private port). Je moet ook weten of dit TCP of UDP is (Port type). Host ip adres is het private-ipadres van de server bijv. 10.0.0.152. Id zal wel een naam ervoor zijn bijvoorbeeld UT1

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
S1W schreef op 25 March 2003 @ 16:05:
Niks van dat alles, je moet in een ander scherm van de router config de poort van Tactical Ops doormappen naar het IP van de pc waar je de server op gaat draaien, snappie? :D

En oja, zie boven :)
virtual server is het goede scherm hoor...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

id: geen idee (gewooneen zelfgekozen naam of nummer??)
public port: de poort die andere spelers gebruiken om te connecten naar je server
private port: de poort waar de server die je draait luistert
port type: tcp denk ik
host ip adress: je interne ip adres, dus het ip van de pc waar de server draait.

dit heeft het volgende effect:

speler verbindt met xxx.xxx.xxx.xxx:xxxx (waar de vier blokken voor : je externe ip adres zijn en xxxx de public port die je hebt ingesteld.

je router stuurt ze dan door naar yyy.yyy.yyy.yyy:yyyy (waar de vier blokken voor : je interne ip zijn, en de yyyy de private port waarop je je server hebt ingesteld.

[ Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2003 16:09 . Reden: typo's ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1