Verwijderd

Topicstarter
hey, ik zou zo-iets graag kopen:

http://www.arkon.com/SF121.htm

het komt op dit neer:
audio komt in dat apparaatje, en dat zend die uit naar bepaalde FM frequentie (dus dan kunt ge uw eigen muziek ergens op radio horen.)

nu is mijn vraag, wie heeft ervaring met zo-iets? kent iemand zo-iets?

nu alleen nog een winkel in de EU vinden, want transportkosten daar zijn nogal duur...

indien je ook geintereseerd bent, laat het me weten, misschien wel iets leuks om te hebben!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:03 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Geen idee of dit in Nederland/Belgie te koop is. Ben wel geïnteresseerd. Ik ga binnenkort een klassieke auto kopen met de originele FM-stereo radio er in. En die hoort er nou eenmaal in.

Met zo'n apparaat kan ik dan toch cd's/md's luisteren! En dat is toch makkelijker dan een 2e autoradio/cd-speler in het dashboardkastje gaan tweaken...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
ding kost 25 dollar + 26 dollar verzendkosten naar europa, dus das een beetje dom zie je...

ik ga wel eens zoeken!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
het bereik zal wel beperkt zijn tot 0,5 meter ofzo, want het is ter vervanging van zo'n bandje waar je je discman op aansluit (cassette-cd-adapter ofzo :?).

Verder denk ik niet dat het is toegestaan in nederland, want je mag niet zomaar uitzenden op FM band. Ik zou gewoon voor de cassette-cd-adapter gaan .... een stuk goedkoper :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49
Is idd illegaal. Maar dat ligt ook aan het bereik en aan de sterkte van de zender. Tis wel cool :9

Verwijderd

Topicstarter
Mitch schreef op 25 March 2003 @ 16:05:
het bereik zal wel beperkt zijn tot 0,5 meter ofzo, want het is ter vervanging van zo'n bandje waar je je discman op aansluit (cassette-cd-adapter ofzo :?).

Verder denk ik niet dat het is toegestaan in nederland, want je mag niet zomaar uitzenden op FM band. Ik zou gewoon voor de cassette-cd-adapter gaan .... een stuk goedkoper :)
het berijk is ongeveer 20meter heb ik gelezen, en de ontvangst is goed.

tis gewoon eigenlijk voor mijn PC muziek overal makkelijk te kunnen horen & andere doeleinden (school ;) )

maar ik vind em dus niet in belgie/nederland/EU :(
verder zoeken :)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 09:06
je bedoelt een babyfoon

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je kunt zelf ook wel een zendertje bouwen, zijn wel schema's van te vinden.
Zoek eens bij zendpiraten ofzo.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vroeger (toen ik nog een babyfoon nodig had :) ) hadden mijn ouders zo'n apparaatje met een fm zender er in. Die nam dan een klein portable radio'tje mee als ontvanger.

Maar dat ding klonk een beetje rot en was mono...

Bestaat zoiets misschien wel als een soort modulator? Die dan niet het signaal de ether in slingert, maar die je op de antennekabel van je radio kunt aansluiten (en zijn die dan wel legaal?)

Ik heb ooit gehoord dat zoiets zou moeten bestaan, maar kan er niks over vinden...

Punctuality is the politeness of kings

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Velleman heeft wel een bouwpakketje voor een FM oscillator, check www.velleman.be.

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 08:33
Als velleman kitt is hij te koop onder de naam FM oscilator.
Overigens is dit niet illigaal vermogen is namelijk beperkt.

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=8892

Edit:
Haha zelfde gedachten Neman.
Overigens ik heb dit zendertje en het werkt prima hoor, alleen wel mono. Maar je kunt er wel een stereo encoder voorzetten. B)

Edit2:
Hu? En ik heb hem in belgie gekocht. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door DigiBeer op 25-03-2003 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
DigiBeer schreef op 25 March 2003 @ 16:20:
Als velleman kitt is hij te koop onder de naam FM oscilator.
Overigens is dit niet illigaal vermogen is namelijk beperkt.

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=8892
FM-OSCILLATOR
Order Code : K1771

Niet verkrijgbaar in de volgende landen: Belgie, Germany, Danmark, España, Finland, France, Greece, Luxembourg, Nederland, Norway, Sweden

daar ben je dus ook niet veel mee

• Mitch
  • Laatst online: 15-01 23:26
NOTE: Transmitting range in a vehicle is approximately 6 feet.
For home use, the transmitting range is approximately 30 feet.
bron
dus tussen de 2 en 10 meter (zonder opstakels of storing)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zo'n ding heb ik vroeger ook gehad, tot een meter of 300 en die kostte destijds
15 euro in nederland (display in kampen)!... erg leuk voor lokale fm zendertjes.

Simpel microfoontje zat er op, kon je eventueel ook een jack plugje aan verbinden
en werkte op 9 volt.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Misschien een zijpaadje, maar het is een techniek die onder de noemer "FM-broadcasting" steeds vaker in MP3-spelers gestopt wordt.

Voorbeelden zijn de Samsung Yp-900GT, Bantam BA-1000 en de Digital Innovations Neuros (wellicht ook de GoDot M7170). Ook de welbekende Apple iPod heeft enkele add-ons (weliswaar niet officeel ondersteund en blabla) om dit mogelijk te maken, net als een bakje als de Mello Encore USB2.0.

Dit zijn allemaal HD-MP3-players en dus kun je een bende muziek op zo'n ding kwijt (varierend van 2 GB tot 40 GB+). Je betaalt natuurlijk een hoop duiten voor de speler, waar "toevallig" een FM-broadcaster inzit (gemiddeld kosten deze spelers 400 Euro), maar dan heb je wel waar voor je geld.

Overigens varieert het bereik nogal.

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 25-03-2003 16:30 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 25 March 2003 @ 16:25:
Zo'n ding heb ik vroeger ook gehad, tot een meter of 300 en die kostte destijds
15 euro in nederland (display in kampen)!... erg leuk voor lokale fm zendertjes.

Simpel microfoontje zat er op, kon je eventueel ook een jack plugje aan verbinden
en werkte op 9 volt.
enig idee om zo-en ding nog te kunnen verkrijge?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt me niet zo'n probleem, ze waren trouwens ook vrij simpel zelf te maken als
bouwpakketjes.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik heb zo'n velleman dingetje zelf toen gekocht (in mono vorm), maar toen wisten ze al te vertellen dat die dingen ergens tussen legaal en illegaal in liggen.. helaas zijn ze inmiddels niet meer te krijgen, maar voor schema's kun je eventueel kijken op http://www.aaroncake.net/. Bij zelfbouw moet je alleen niet bang zijn om spoelen zelf te moeten wikkelen, dit wil namelijk nog wel eens nodig zijn.

Voor een stereo uitvoering moet je zoeken naar een stereo coder, ik heb hier echter zo geen schema van... Als iemand dit wel heeft, hoor ik dit graag :D . Ik gebruik dat ding namelijk binnenshuis om me mp3tjes in de badkamer en buiten af te kunnen spelen (da velleman ding kan overigens verder als 100 meter mits er vrij zicht is en je er een redelijke antenne aan hep hangen (rond de 30 cm draad)).

If it ain't broke, fix it till it is...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

ik weet dat ze ze hier in Hilversum bij NT Microsystems verkopen. Dus de kant en klare modules om bijv een mp3 speler of cd speler via de radio te ontvangen. Ik meen dat ze iets van € 30,- waren. En de verzendkosten binnen ed EU vallen gelukkig ook wel mee, dus in totaal ben je dan in ieder geval goedkoper uit dan wanneer je hem in de VS besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door E-Vix op 25-03-2003 19:42 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

pdashop heeft ze voor 45E, werkt perfect!

[ Voor 8% gewijzigd door Selachii op 27-03-2003 00:40 ]

...gamen blijft leuk...

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

E-Vix schreef op 25 maart 2003 @ 19:41:
ik weet dat ze ze hier in Hilversum bij NT Microsystems verkopen. Dus de kant en klare modules om bijv een mp3 speler of cd speler via de radio te ontvangen. Ik meen dat ze iets van € 30,- waren. En de verzendkosten binnen ed EU vallen gelukkig ook wel mee, dus in totaal ben je dan in ieder geval goedkoper uit dan wanneer je hem in de VS besteld.
http://www.ntmicrosystems.nl/producten/artid1345.htm €39 zijn ze. Alleen geen uitgebreide info over dat ding

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1