Home Control Software Progje....

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hoi mensen,

Via de parallele poort wil ik 8 apparaten zoals lampen en tv enzo aansturen. Gewoon op de 8 datalijnen van de LPT1 een weerstand en een transistor hangen met een relais. Maar het probleem is de software van dit projectje. In Qbasic (DOS omgeving) kan ik dat wel, maar nu wil ik zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/asd2/homecontrol.jpg

Iedere keer als je op een knop drukt, wordt de desbetreffende poort 1 sec aangestuurt (hoog).

Is dit mogelijk? En met welk programma kan dit? Eigenlijk heb ik niet veel tijd/zin om een hele VisualBasic handleiding door te nemen...

Het zou ook leuk zijn als je een andere achtergrond zou kunnen toevoegen ofzo. (zoals op het voorbeeldje te zien is)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

hey ... ik heb dit zelf ook gedaan .. dmv zelf een ic te programeren. en een programma'tje te schrijven in Delphi. Neem een programeertaal waarmee je wel lekker in win omgeving mee overweg kan, daar zijn bijna altijd wel plugins voor je compoort/paralelle poort voor te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door CRiMiNaL op 25-03-2003 15:48 ]

... MMORPG Addict.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 25 maart 2003 @ 15:47:
hey ... ik heb dit zelf ook gedaan .. dmv zelf een ic te programeren. en een programma'tje te schrijven in Delphi. Neem een programeertaal waarmee je wel lekker in win omgeving mee overweg kan, daar zijn bijna altijd wel plugins voor je compoort/paralelle poort voor te vinden.
Hmm, ik had eigenlijk gehoopt dat er mensen waren die dit al hadden gemaakt. Of die dermate goed met VB (of iets dergelijks) overweg kunnen dat ze dit maken binnen 5 minuten...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
P&W is een forum dat gaat over programmeren en zelf dingen maken.
Het is geen plek waar je software of scripts kunt requesten.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.