Toon posts:

VPN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van Chello overgestapt naar XS4ALL, en heb dus ook een ander modem gekregen. Voor op afstand mijn mail (TU Eindhoven) te bekijken moet ik een VPN verbinding opstarten. Dat lukt nu ook nog, alleen als het mailprogramma dan email binnen wil halen, dan is hij er zo ontzettend lang mee bezig, dat ik na een kwartier de opdracht annuleer. Ik kan dus geen mail bekijken/versturen. Internetten gaat wel.

Ik kan nagaan dat de verbinding op zich goed tot stand is gekomen, want ik kan wel accounts toevoegen en verwijderen. Daarvoor moet namelijk de VPN verbonden zijn.

Eigenschappen VPN:
http://www.xs4all.nl/~larsv/VPN.gif

Modem: Alcatel Speedtouch 510

Iemand een idee waar dit aan ligt? Heeft het iets met portmappen of dataencryptie te maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:28 ]

Verwijderd

heb je al eens gedacht om gewoon de webmail van Xs4all te gebruiken? ten eerste dan als workaround.

verder zou je gewoon je xs4all mail instellingen nemen en dan in een mail programma zetten (maar ik neem aan dat je dit niet doet daar je misschien een pc gebruikt van werk of studie)

Welk mailprogramma gebruik je? en welk VPN progje?

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je Modem geen VPN-Passthrough ondersteunt, wellicht kijken of dat het probleem is... zo ja, een ander adslmodem/router proberen ...

Verwijderd

Ik begrijp er eerlijk gezegd helemaal niets van: waarom denk je dat de verbinding tot stand is gekomen doordat je accounts kan toevoegen en verwijderen?

En kan je wel gewoon internetten?

edit
ai, denk dat ik je nu beter begrijp. Dacht dat je het gewoon over de vpn verbinding voor je ADSL had.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De VPN verbinding komt inderdaad niet goed tot stand. De TU heeft ook programma's die ik onder licentie op afstand kan openen. Daarvoor heb ik ook die VPN nodig. En je raad het al, die programma's doen het niet.

Aangezien het voorheen onder chello wel werkte, moet het aan het modem liggen. Of ik heb een aantal instellingen niet goed, of het modem ondersteunt geen VPN.

De ADSL helpdesk van KPN geeft (alweer) aan dit mijn probleem niet te hoeven ondersteunen, en zijn niet bekend met VPN verbindingen. In principe zou het modem VPN verbindingen moeten ondersteunen. Ze gaven nog de URL van Speedtouch en www.bruring.com door. Nog niet veel wijzer dus.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 16:31 ]