Toon posts:

Netwerk met een switch, zonder server.

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een netwerkje waarop ik mijn chello verbinding share.
P4 2.4 Ghz = server
P3 1 GHZ = client
P3 1.4 Ghz laptop = client
P2 350 Mhz = client

Achter mijn server heb ik nu een hub staan die de verbinding deeld met de clients.
Ik heb nu een 8 ports switch gekocht om op die manier mijn internetverbinding te delen.
Ik heb hier echter allen nog een paar vraagjes over.
Kan ik de switch direct na de kabelmodel plaatsen en vanuit de switch de verbinding delen, of moet ik na de kabelmodem eerst een server plaatsen en op de plaats waar nu mijn hub zit de switch plaatsen?
Ik heb begrepen dat een switch het centrum is van een stertopologie, dus hieruit begrijp ik dat er geen server voor hoeft.
Ik heb alleen het vermeoden dat het mis gaat met de installatie van chello.
Dit omdat je het mac adres van de netwerkkaart van de server in moet stellen.
Dit lijkt me niet te doen als ik de switch direct achter de kabelmodem plaats.

Heeft iemand wat tips?

Alvast bedankt,

Pascal.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je haalt een wwitch en een router door elkaar denk ik....
Check dit stukje uit de FAQ, daar wordt het goed uitlegt, vooral het plaatje maakt een hoop duidelijk over de manier hoe een switch en een hub de data afhandelen :)

Je zal dus een router moeten kopen om dat zonder server te doen, zie [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

edit:
Ik zie net dat je Chello heb, misschien heb je wat aan de site Chello Underground.

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 25-03-2003 15:31 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Entity

9000rpm

Je zult in deze situatie idd nog steeds een server nodig hebben die als router fungeert, aangezien je ook maar 1 IP adres van de provider krijgt.

Een oplossing die tegenwoordig erg populair is, is het plaatsen van kant-en-klaar router met ingebouwde switch (Bijvoorbeeld een Draytek Vigor 2200E, zie www.draytek.nl). Die hang je achter je kabelmodem en de PC's (of extra switches/hubs) knoop je vervolgens aan 1 van de 4 uitgangspoorten die gelijk een 100Mbit switch vormen.

Edit: hmm, te laat...

[ Voor 4% gewijzigd door Entity op 25-03-2003 15:29 . Reden: Te laat... ]

Verwijderd

naar wat ik lees zeg je het antwoord al......

dit gaat na mijn weten niet lukken met Chello en een Switch, maar wel wanneer je een Router achter je modem hangt en dan de rest van je netwerk en hubs en switches etc.

ik neem namelijk aan dat je maar 1 account hebt daar, ik kon dit alleen doen wanneer ik een 2e naam aanvroeg bij @home, lukt me toen in het begin ook niet.

Maar met een router geen probleem

oeps bijna vergeten..... het lukt alleen maar wanneer je maar met 1 pc gelijk gaat internetten, op de anderen krijg je dan een melding "Ip adres al in gebruik door andere node"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:30:
naar wat ik lees zeg je het antwoord al......

dit gaat na mijn weten niet lukken met Chello en een Switch, maar wel wanneer je een Router achter je modem hangt en dan de rest van je netwerk en hubs en switches etc.

ik neem namelijk aan dat je maar 1 account hebt daar, ik kon dit alleen doen wanneer ik een 2e naam aanvroeg bij @home, lukt me toen in het begin ook niet.

Maar met een router geen probleem

oeps bijna vergeten..... het lukt alleen maar wanneer je maar met 1 pc gelijk gaat internetten, op de anderen krijg je dan een melding "Ip adres al in gebruik door andere node"
Welke pc je het eerste aanzet krijgt internet en dan anderen hebben gewoon pech :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 15:50 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

yep, dus gewoon modem->server->switch(waar dus nu een hub zit)->pc's

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Perfect,

Bedankt voor de snelle reacties,
Ik ga van het weekend ff verder klooien.
Als ik problemen tegen kom laat ik nog wel wat van me horen

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

je kan je modem direct op je switch aansluiten. je eerste pc maakt via de switch verbinding met de modem en verstuurt het via 1 en dezelfde netwerkkaart weer door de switch naar de andere pc's geen server nodig dus heb ik hier thuis ook werken met 3 pc's

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Joepho schreef op 26 March 2003 @ 14:11:
je kan je modem direct op je switch aansluiten. je eerste pc maakt via de switch verbinding met de modem en verstuurt het via 1 en dezelfde netwerkkaart weer door de switch naar de andere pc's geen server nodig dus heb ik hier thuis ook werken met 3 pc's
In dat geval werkt je eerste PC dus als server.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

hehe ja maar het scheelt 1 netwerkplank.... en als je wanadoo internet hebt (zoals me) kunnen alle Pc's zelf aanmelden oftewel wanadoo geeft meerder ip's weg (hier in france iig)
Pagina: 1