Toon posts:

[modem] Interne modem toewijzen aan poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een modem met een Rockwell Chipset R6793-12. Deze modem komt uit een andere pc ...
Nu wil ik deze in een p133 mhz hangen.

Wanneer ik de kaart erin hang en de pc opnieuw opstart krijg ik de melding dat er een pci controller is geinstalleerd blablabla
Als ik nu de modem installeer met behulp van de drivers die ik van internet heb gehaald, kan ik hem alleen maar op com1 of com2 installeren.

Hoe kan dit, ik heb dit probleem met alle modem met een rockwell chipset in die p133. Ik heb namelijk ook nog een R6785-62 die hetzelfde manco vertoont.

Verwijderd

Dit is inderdaad een vervellend probleem, wat (zover ik mij herinner) veel bij rockwell voor komt, heb je nog meer apparatuur wat gebruik maakt van com- poorten ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, maar ik kan je wel aanraden om gewoon maar te stoppen. :)

99% van de pci modems heeft MMX support nodig en dit heeft een p133 nog niet, je kan dus misschien wel dit probleem oplossen, maar dan gaat de modem helaas niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals ik al dacht ... externe modem voor p133 mhz :D

heb wel eens eigenhandig een com4 aangemaakt maar ook dat helpt niet :( en in de bios kan je ook geen compoorten zetten

verder zit er nix op de compoorten, muis is ps2. Wel heb ik externe modem erop gehad die wel werkte.

Verwijderd

kan je ook de com poorten niet uitschakelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zelfs dat inderdaad niet :D

Verwijderd

tjonge, de oude geliefde prehistorie :D
Pagina: 1