• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Gister probeerde ik een auto radio/cd speler van JVC in te bouwen.

Zodra ik contact maakte kreeg ik in het display de text bye te lezen... die hoor je te zien bij het uitschakelen... daarna is hij dood.. Ik kan dit zo vaak herhalen als ik wil, maar aan de praat blijven doet hij niet.

Radio heeft wel paar maanden in koude schuur gelegen..

iemand tips?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Iets meer info zal ons meer kans geven on jouw te helpen, BV:

Welk type ?,
Kabels goed, en nagelopen, goed aangesloten?
en kan het bv een zijn waarbij je ter beveiliging een bepaalde code in moet voeren,etc?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
het is een JVC KD-S550 die het altijd normaal gedaan heeft. een lange tijd in een schuurtje heeft gelegen en nu bovenstaande verschijnselen vertoont.

Kabels heb ik goed na gelopen, zojuist nog ff. Als ik aarde (of antenne) aansluit en de plus (dus zonder de min) dan krijg ik als "see yeah" te zien en sluit hij af.

Hij vraagt niet om een code, ik was erbij toen hij voor de eerste keer werd ingebouwd.. toen was ook zeker geen code vereist.

Ik ben geen die hard techneut, maar iets vertelt mij dat in die radio het signaal binnen komt om uit te gaan.. ipv aan te gaan op het moment dat hij stroom krijgt.

Frotten met aarde heeft me al 1 zekeringetje gekost... grrr

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 23:20

momania

iPhone 30! Bam!

An heb je alle kabel al een keer aangesloten? Mag aannemen dat er gewoon een 'min', 'plus' en 'contact' op moet?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
klopt, er zijn een plus en een min.. althans massa (is toch min). daarnaast is er ook een aarde draad..

Als ik plus min aansluit dan doet hij nix.. als ik de plus en de aarde aansluit dan krijg ik die mededeling

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik neem aan dat je in feite 2 + hebt.
dus de draad die continu 12v geeft, dit voor geheugen instellingen, en een die geschakeld is met je contactslot.
Toevallig niet een van deze 2 vergeten? Want de kleuren (geel en rood meestal) zijn niet altijd gelijk, wel van de radio, maar niet per auto. (geel geschakeld, en rood constant, of vice versa) Er zit meestal wel een mogelijkhief op, om indien, je geen geschakelde hebt, deze door te verbinden met een stekkertje dat al standaard op de radio zit.

Dit heb je ook al gecontroleeerd?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1