[ASP] controle radiobutton zelfde value

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een script geschreven waarbij het mogelijk is om door middel van radiobuttons te selecteren of columns
online of in het archief mogen worden geplaatst, er mogen meerder columns in het archief, maar maar 1 column online
De radiobuttons die er worden geselecteerd worden automatisch gegenereerd door middel van de data in de dbase:
code:
1
2
<td><input type="radio" name="<%=columnRS("columnId")%>" value="1" <% If columnRS("columnDisplay") = false Then %>checked<% End If %>></td>
<td><input type="radio" name="<%=columnRS("columnId")%>" value="2" <% If columnRS("columnDisplay") = true Then %>checked<% End If %>></td>

zo zie je dat als het value 1 heeft het in archief wordt geplaatst en als het value 2 heeft online. Tevens is te zien aan onderstaande script dat als er een
radiobutton value 1 is dat het in de database veranderd wordt naar 0 en als het value 2 heeft het in de dbase naar 1 veranderd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
If Request.Form <> "" Then
For each item in Request.Form
        itemValue = Request.Form(item)
        Response.Write itemValue
        If itemValue = 1 Then
            sqlString = "UPDATE Columns " &_
                        "SET columnDisplay= 0 " &_
                        "WHERE columnId="&item
            Connectie.Execute sqlString
        ElseIf itemValue = 2 Then
            sqlString = "UPDATE Columns " &_
                        "SET columnDisplay= 1 " &_
                        "WHERE columnId="&item
            Connectie.Execute sqlString
        End If
    Next
end if

Nu het probleem:

Ik probeer nu d.m.v asp te kijken als er meer dan 1 keer een value 2 (wat betekend online) voorkomt dat er dan een melding komt van dat er maar 1 column online geplaatst mag worden. Deze melding zie ik dan als een response.write, waarna de veranderingen van online en archief dus niet uitgevoerd worden.

Normaal is het dat je maar 1 radio button tegelijk kan aanklikken (voordeel radiobutton), maar mijn buttons worden zelf gegenereerd dus de verticale weergave van een rijtje archief en een rijtje online werkt hierbij niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt.

E-Developing

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je kan dan toch een variabele declareren wanneer de loop een value 2 is tegengekomen en deze elke keer dat de loop een value 2 tegenkomt +1
en vervolgens If variabele > 1 --->niet uitvoeren+melding?

[ Voor 82% gewijzigd door DeverauX op 25-03-2003 17:55 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 16:22

pistole

Frutter

je kan er beter voor gaan dat je je radiobuttons allemaal dezelfde naam geeft. Dan heb je i.i.g. het voordeel van radiobuttons.
Je zult alleen dan wat slims moeten bedenken voor het script dat e.e.a. verwerkt.

Andere (betere?) oplossing: checkboxes gebruiken en met javascript controleren dat je maar 1 artikel online wilt zetten

Ik frut, dus ik epibreer

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

pistole schreef op 25 March 2003 @ 15:50:
je kan er beter voor gaan dat je je radiobuttons allemaal dezelfde naam geeft. Dan heb je i.i.g. het voordeel van radiobuttons.
Je zult alleen dan wat slims moeten bedenken voor het script dat e.e.a. verwerkt.
Iets slims? Je kan toch gewoon in de value de PK van het item opnemen waar deze bijhoort. Aangezien je maar 1 item kan selecteren krijg je altijd de row terug waarvan je de status op 'online' moet zetten. De rest heeft automatisch de status 'archief'.

[ Voor 6% gewijzigd door Annie op 25-03-2003 15:57 ]

Today's subliminal thought is:

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 16:22

pistole

Frutter

Annie schreef op 25 March 2003 @ 15:56:
[...]
Iets slims? Je kan toch gewoon in de value de PK van het item opnemen waar deze bijhoort. Aangezien je maar 1 item kan selecteren krijg je altijd de row terug waarvan je de status op 'online' moet zetten. De rest heeft automatisch de status 'archief'.
Je hebt helemaal gelijk, ik zat nog in de denktrent dat je meerdere blaffertjes kon selecteren |:(

Ik frut, dus ik epibreer

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
In ieder geval hartelijk bedankt, ik heb nog een oplossing gevonden:

If Request.Form(Item)(iCount) = 2 then
teller = teller +1
End if

en dan