De Mystify/Razer Boomslang 2500

Pagina: 1
Acties:

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Eindelijk heeft Razer/kärna LLC company een nieuw product aangekondigd in hun muizen serie. Het is niet de langverwachte "Mamba" maar een opvolger van de Razer Boomslang 2000. Namelijk de Mystify/Razer Boomslang 2500. De naam zeg het al: hij is 2500dpi, gaat ongeveer 70 euro kosten en is in april verkrijgbaar. Verder zijn er ongeveer 100 kleine aanpassingen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://razer.tigga.org/pic/cebit-1.jpg

Meer info:

http://razer.tigga.org
http://www.razerzone.com
http://www.hardware.no/nyheter/mars03/terratec_razer.html

Zijn er veel tweakers die staan te springen om er 1 te bestellen, of staat niemand hier op te wachten?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik sta niet te wachten op een muis van 70 euro als ik voor 15 euro een goeie optical 800dpi logitech heb :P

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

ik ga er zeker 1 halen :)
ik werk nu al ruim 2 jaar met een BS2000, en ik kan echt niet meer aan een andere muis wennen zo lijkt het.
dat de 2500 versie dezelfde vorm heeft, vind ik daarom erg fijn, want die mamba had ik duidelijk niet gekocht.
en 70 euro vind ik geen geld, ik betaalde destijds 250 gulden ongeveer voor de 2000 versie.
ook de inhoud is aanzienlijk verbeterd volgens de berichten en specificaties.
ik ga hem zeer zeker halen :)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
De vorm van de muis bevalt mij ook zeer goed. Overigens krijg je voor meer geld ook heel wat meer dpi/precisie terug. Er zit nog steeds wel een balletje in maar de bewegingen daarvan worden uitgelezen door een electronisch oog.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

er staat een stukje over deze muis op hardwar info:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1972

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Ik snap serieus niet wat mensen in deze muis zien. Breed plat ding, een bal (!?), vet overprijst en echt niet Dè gaming muis. Precisie is leuk en aardig maar denk jij in een game waar je snel moet reageren je precisie ook daadwerkelijk gebruikt? Je hand moet nog altijd het werk doen, al heb je nog zo'n goede muis.

Heb ooit zo'n muis geprobeerd op een lan maar echt 3x nix.
Die razor muizen zijn echt zwaar overhyped imo. Veel mensen zullen dit niet met mij eens zijn denk ik ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LopeZ schreef op 03 April 2003 @ 15:53:
Ik snap serieus niet wat mensen in deze muis zien. Breed plat ding, een bal (!?), vet overprijst en echt niet Dè gaming muis. Precisie is leuk en aardig maar denk jij in een game waar je snel moet reageren je precisie ook daadwerkelijk gebruikt? Je hand moet nog altijd het werk doen, al heb je nog zo'n goede muis.

Heb ooit zo'n muis geprobeerd op een lan maar echt 3x nix.
Die razor muizen zijn echt zwaar overhyped imo. Veel mensen zullen dit niet met mij eens zijn denk ik ;)
Volledig mee eens.

Ooit wel eens gewerkt met zo'n ding, maar het werkt voor geen meter vind ik.

En wat die precisie betreft:"ik heb nog geen betere precisie meegemaakt dan met optische muisjes
Als ik dan de 20€ voor een logitech OEM/BULK tegenover de 70€ voor de Razor leg, dan weet ik wel wat ik ga kopen :)

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik vind die muizen er wel euk uit zien, en je hoort toch van veel mensen dat ze goed werken.
Ik heb er nog nooit een gebruikt, maar ik heb nu een nieuwe muis nodig voor mijn sn41g2, dus mischien dat ik het een kaar ga proberen.

hier nog een pic: Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/mystifyrazer.jpg

en deze is ook leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/mystifyclaw.jpg

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
zijn ook wel maffe dingen inderdaad.

Wat betreft de boomslang's, je kunt pas oordelen als je ze lange tijd gebruikt. Dus niet "ff geprobeerd hebt op een lan". Wat ik er persoonlijk erg fijn aan vindt is dat ze heel plat zijn, hoe platter hoe minder krom je zit met je pols, dus RSI preventief.

Verwijderd

ik heb er ook een gehad moet zeggen dat het een grote miskoop was heb em aan mijn zusje gegeven (had er 1 nodig) en heb toen een intelli mouse explorer gehaald, werkte ook lekker.
en gebruik nu een dual optical van logitech

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

TdV

notgib schreef op 04 April 2003 @ 10:11:
zijn ook wel maffe dingen inderdaad.

Wat betreft de boomslang's, je kunt pas oordelen als je ze lange tijd gebruikt. Dus niet "ff geprobeerd hebt op een lan". Wat ik er persoonlijk erg fijn aan vindt is dat ze heel plat zijn, hoe platter hoe minder krom je zit met je pols, dus RSI preventief.
Lichtelijk offtopic maar een plate muis zorgt voor meer rsi in je handen. Een wat bollere muis zorgt ervoor dat je je hand ontspant ipv plat houd (ontspan je hand maar eens; is ie dan plat???). Rsi ontstaat niet alleen in je pols maar kan in elk lichaamsdeel ontstaan waarmee je regelmatig dezelfde beweging mee maakt (8>

Wat die boomslang muizen betreft lijkt het mij ook niet geweldig maar als je eraan went zal het ongetwijfeld een hele preciese muis zijn; maar wel een nerveuze muis lijkt me.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
TdV schreef op 04 April 2003 @ 10:21:
[...]

Lichtelijk offtopic maar een plate muis zorgt voor meer rsi in je handen. Een wat bollere muis zorgt ervoor dat je je hand ontspant ipv plat houd (ontspan je hand maar eens; is ie dan plat???). Rsi ontstaat niet alleen in je pols maar kan in elk lichaamsdeel ontstaan waarmee je regelmatig dezelfde beweging mee maakt (8>

Wat die boomslang muizen betreft lijkt het mij ook niet geweldig maar als je eraan went zal het ongetwijfeld een hele preciese muis zijn; maar wel een nerveuze muis lijkt me.
Mee eens

Ik heb een Boomslang 1000 die in de kast weg ligt te rotten. Reden: ik kreeg veel last van mn pols met dat ding. Ik heb er nu zelfs en vorm van rsi aan mn rechter pols aan overgehouden (ligt niet alleen aan die muis, maar toch...)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
AtlonXP1800 schreef op 03 April 2003 @ 16:08:
ik vind die muizen er wel euk uit zien, en je hoort toch van veel mensen dat ze goed werken.
Ik heb er nog nooit een gebruikt, maar ik heb nu een nieuwe muis nodig voor mijn sn41g2, dus mischien dat ik het een kaar ga proberen.
Hou er wel rekening mee dat het eerst heel erg wennen is in vergelijking met een "standaard" muis..
Heb zelf de BS2000 gehad en was op het laatst wel gewend aan de precisie etc. maar niet aan de vorm, heb te kleine handen hiervoor.

Door de precisie voelde het ook aan alsof er altijd een vorm van mouse acceleration was die je ook via muis software kan regelen, dat was 1 vd weinige dingen waar ik niet aan kon wennen met de BS2000

[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 04-04-2003 11:41 ]

Systeem Specs

Verwijderd

komt ook omdat je m waarschijnlijk verkeerd beetpakt. Je moet niet je hele handpalm erop leggen maar met je vingertoppen vasthouden. Heeft mij ook een tijd en aardig wat pijn gekost voor ik daar achter was :P
Mn razer werd na een tijdje behoorlijk gaar en van het begin af aan had ik al last van ovale rolletjes (productievoutje) waardoor de muis behoorlijk hobbelde en met snelle bewegingen nog wel eens wilde haperen. Ik ben dan uiteindelijk ook maar overgegaan op een dual optical, ook een heerlijk muisje maar als dat productiefoutje er niet in zat had ik m nu nog :)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik heb een boomslang 2000 gehad. Die heeft om precies te zijn 1 jaar en 1 week perfect gewerkt! Was er ook zeeer blij mee.

Alleen kon ik geeen respijt krijgen op de garantei van 1 jaar. Dat vond ik niet zo leuk.. en ook de XP ondersteuning was bagger...

Ik had zelfs best een leuke review gemaakt:
Boomslang 2000 DPI review

[ Voor 18% gewijzigd door DeX op 04-04-2003 11:55 ]

• Yuri
  • Laatst online: 24-07 13:10
Ik heb de BS2000 liggen thuis, ik vind hem totaal niet lekker in de hand liggen, heb er toch echt 2 maand mee geprobeert te werken... iedereen zei, Als je er aangewend bent wil je niet anders... nou toen heb ik een Logitech Mouseman Dual Optical gekocht waar ik 100x tevredener over ben! Precisie is ook goed 2x 800dpi ga ik niet over klagen, terwijl die muis ook nog goedkoper was dan die Boomslang nu is......

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Nog iets leuks over die precisie, zal technisch wel allemaal perfect zijn maar in de practijk heb je er niets aan. Die precisie ben je zo kwijt aangezien je balletje zo vuil zal zijn, al is het maar een beetje. En je gaat mij niet wijs maken dat jullie allemaal je muisbal elke dag schoon maken.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mensen die roepen dat een bal nix is....
Alleen omdat een muis een spannend lampje heeft wil nog niet zeggen dat ie precies is.
Microsoft hangt nog steeds op de antieke 400 dpi met haar Intellieye muizen.
Logitech doet het iets beter met 800 dpi max (jaja, ook de dual optical heeft maar 800 dpi, 2x 800 is in dit geval niet 1600 ;) )

Vuil in de muis valt echt reuze mee. Ik maak misschien 1x per week m'n razer2k schoon.
Nu speel ik ook op een Icemat Black, die trekt natuurlijk minder vuil en stof aan dan een stoffen mat (what's in a name).

De hoge precisie van de Razer's maakt een lage sensitivity overbodig, aangezien je geen last hebt van pixel skipping (vanwege gebrek aan dpi) bij zeer kleine bewegingen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Kortom als ik het goed begrijp zouden er meer kopers zijn voor de nieuwe Razer als deze wat boller zou zijn en een lampje zou hebben? ;)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Zonder ook wel :)

Kheb nu een dual optical maar geef mij maar weer een Boomslang, nadeel van die boomslang die ik had was dattie snel stuk ging ... wel ooit Karna over gemailt, en zou een nieuwe krijgen, maar nooit meer wat gezien/gehoord.
Pagina: 1